Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@17:09:23 GMT

بسته های تشویقی برای فعالین هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۷۸۴۳

بسته های تشویقی برای فعالین هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار مهر، هوش مصنوعی محل تلاقی بسیاری از علوم و فنون است که کاربردهای گوناگون و فراوانی در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیست‌شناسی و پزشکی، علوم اجتماعی و بسیاری از علوم دیگر دارد.

بنابر اهمیت حوزه هوش مصنوعی و تأثیرگذاری آن بر زندگی آینده، ورود استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان ایرانی به حوزه هوش مصنوعی اهمیت بالایی دارد و ۲ نهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان حامیان این شرکتها باید بیش از گذشته در این حوزه سرمایه گذاری و برنامه ریزی کنند از همین رو نظر معاون علمی و رئیس صندوق نوآوی را در این زمینه جویا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدوین بسته های تشویقی در صندوق نوآوری برای تکنولوژی های آینده و هوش مصنوعی

دکتر علی وحدت، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شرکتهای دانش بنیان زیادی در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می کنند و ما در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال آماده سازی یک برنامه هستیم که به زودی از آن رونمایی می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه البته پیش از این برنامه نیز از شرکتهای این حوزه حمایت می کنیم، بیان کرد: برنامه جدید حمایتی در قالب بسته های تشویقی شامل تکنولوژی های آینده می شود که هوش مصنوعی نیز جزء این تکنولوژی ها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این برنامه با مشارکت معاونت علمی و فناوری اجرا می شود، گفت: این تسهیلات به ۲ بخش تقسیم می شود؛ اولین قسمت موضوع گرنت است که در این زمینه معاونت علمی و فناوری ورود می کند و بخش دیگر که در حوزه توسعه است ما در صندوق وارد می شویم.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بنا داریم که در عرض یک سال زمینه سازی خوبی در حوزه هوش مصنوعی و سایر تکنولوژی های آینده انجام دهیم که شرکتها یا تقویت شوند یا یک سری شرکتهای جدید وارد این عرصه شوند و ما از آنها حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم که در یک سال با این برنامه تاثیر گذاری جدی داشته باشیم.

استفاده از هوش مصنوعی توسط استارت آپهای خدماتی 

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت استارت آپ های حوزه هوش مصنوعی اظهار کرد: امروزه هوش مصنوعی در اقتصاد دانش بنیان خیلی ورود پیدا کرده و استارت آپهای خدماتی زیادی به این حوزه وارد شده اند؛ به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل هوشمند یا در حوزه دیجیتال از هوش مصنوعی استفاده می شود.

وی افزود: بخش عمده ای از اقتصاد دیجیتال روی هوش مصنوعی متمرکز است و شرکتهای دانش بنیان ایرانی هم نرم افزارهای خوبی را در این حوزه توسعه داده اند.

ستاری ادامه داد: در ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت جدی روی مبحث هوش مصنوعی کار می کنیم.

کد خبر 4695582 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: سورنا ستاری علی وحدت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صندوق نوآوری و شکوفایی فناوری نانو نوآوری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی ماهواره شرکت هواوی فناوری فضایی گوشی هوشمند ناسا تولید صندوق نوآوری و شکوفایی دارو هوشمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی

مدیرکل برنامه‌ریزی گردشگری گفت: سرفصل‌های دوره توان‌افزایی و توانمندسازی بهره‌برداران اقامتگاه‌های بوم‌گردی به منظور اجرا در چارچوب ضوابط مربوطه، به ادارات کل میراث‌فرهنگی ابلاغ شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ابوطالب قاسمی؛ مدیرکل برنامه‌ریزی گردشگری اظهار کرد: تعیین و ابلاغ سرفصل‌های دوره توان‌افزایی و توانمندسازی بهره‌برداران اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف افزایش توانمندی بهره‌برداران شاغل در واحدهای اقامتگاه‌های بوم‌گردی انجام شد.

وی افزود: عدم برخورداری برخی شاغلان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سطوح عالی تحصیلاتی و نوع خدمت میزبانی در این واحدها که در مواردی به صورت خانوادگی، بومی و محلی انجام می‌شود، ضرورت داشت دوره‌های آموزشی موجود به عنوان یک مطالبه جدی مورد بازنگری قرار گیرد و متناسب با این قشر، دوره‌ای جدید با همکاری و نظارت جامعه تخصصی بوم‌گردی و برخی از اساتید و متخصصین این حوزه بر اساس نظرات مدیران حوزه‌های تخصصی معاونت گردشگری طراحی و ابلاغ شود.

قاسمی با بیان اینکه این موضوع با استقبال گسترده علاقمندان به این حوزه مواجه شده است، افزود: بر اساس ضوابط اجرایی، مؤسسات آموزشی موظف هستند از تاریخ ابلاغ بخشنامه، دوره‌های توانمندسازی متقاضیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی را بر اساس دروس و سرفصل‌های تعیین شده اجرا کنند.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری خاطرنشان کرد: دوره‌های الزامی صرفاً از طریق مؤسسات آموزشی دارای مجوز از این معاونت برگزار و مدرسین هر دوره با معرفی مؤسسات مربوطه در چارچوب دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، صدور گواهینامه دوره‌های تشویقی توسط استان انجام می‌شود و امکان برگزاری دوره‌های تشویقی در رویداد آموزشی جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز وجود دارد.

قاسمی گفت: سرفصل‌های اختصاصی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به مدت 95 ساعت در دو بخش 55 ساعت اصلی و 40 ساعت تشویقی تعریف شده است. بخش اصلی شامل آشنایی با اصول و مفاهیم مهمان‌نوازی، قوانین و مقررات، خدمات ایمنی و پایداری حفظ محیط‌زیست و بخش تشویقی در برگیرنده اطلاعات حرفه‌ای پیشرفته ویژه افرادی با سطح تحصیلات بالاتر که تمایل به افزایش مهارت و آگاهی دارند، است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • محققان حوزه ریاضی تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان حمایت می‌شوند
  • متا راه‌اندازی برنامه‌ای تشویقی برای سازندگان در تردز را تایید کرد
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی