Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در آیین افتتاحیه گردهمایی دو روزه مدیران حراست دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان، غدیر خم، میلاد امام هادی (ع)، دهه ولایت و سالروز بازگشت آزادگان اظهار کرد: در حوزه امنیت با دگردیسی‌ها و تغییراتی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه در محیط‌های دانشگاهی، مدیریت بر مبنای دانش در جریان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق از فعالیت‌ها گفت: بهتر است با آغاز سال تحصیلی خدمات ارائه شده حراست و برنامه‌ها و اهداف آنها به شکل بروشورهایی در اختیار خانواده‌ها و دانشجوها قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر وظایف حراستی، باید خدمات حراستی نیز مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از اقدامات مثبت در حراست کل وزارت علوم، برگزاری چنین نشست‌هایی است. تبادل تجربه موجب افزایش دانش همکاران خواهد شد. خوشبختانه در سال‌های گذشته دانشگاه‌ها، عقلانیت قابل‌توجهی در برخورد با فضای سیاسی اجتماعی بیرون از دانشگاه نشان داده‌اند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه صدور حکم عمومی در دانشگاه‌ها به ضرر آموزش عالی است، ادامه داد: نباید ناهنجاری در یک محیط کوچک دانشگاهی را به کلیت فضای دانشگاه‌ها تعمیم داد.

غلامی خاطرنشان کرد: دانشجوها آینده‌سازان مملکت هستند و باید مورد مراقبت قرار گیرند و مسئولیت آن بر عهده ما است.

وی با بیان اینکه مسائل داخل خانواده را باید در درون خانواده آموزش عالی حل کنیم، افزود: مدیران حراست نباید مسائل موجود در محیط فعالیت خود را به بیرون منتقل کنند. خیلی وقت‌ها می‌توانند با تدبیر درست، مسائل را در داخل دانشگاه به بهترین شکل حل و فصل کنند.

لزوم تعامل نزدیک با جامعه و دانشگاهیان

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این نشست با اشاره به ویژگی‌های انسان مؤمن خاطرنشان کرد: جمعی که اینجا دور هم گرد آمده‌اند، قرار است هم چهره اقتدار انقلاب اسلامی و هم چهره رأفت و عطوفت اسلامی را به نمایش بگذارد.

وی تأکید کرد: دشمن در ابتدا مواجهه سخت و ابتدایی با انقلاب داشت؛ اما امروز به مواجهه نرم و تهاجم فرهنگی روی آورده است. واکنش ما نیز باید به تناسب، واکنشی متناسب با مواجهه نرم باشد. دانشگاه‌ها بهترین فرصت برای برنامه‌ریزی آینده را دارند؛ چون دانشگاه هم مورد توجه انقلاب اسلامی و هم مد نظر دشمنان انقلاب است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امروز در یکی از بالاترین سطوح مقابله با نظام غرب هستیم، گفت: عکس‌العمل امروز ما در مواجهه با اتفاقات می‌تواند شکست یا پیروزی کشور را رقم بزند. در حراست اجتماعی، مدیر نباید مدیری پنهان باشد بلکه باید با جامعه و دانشگاهیان ارتباط و تعامل تنگاتنگ داشته باشد.

حراست در دنیای امروز پیچیده و دشوار است

حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی هم در این نشست با اشاره به اینکه بحث حراست در دنیای امروز بحثی پیچیده و دشوار است گفت: جامعه ما ازلحاظ پیشرفت تاریخی به وحدت ساختاری نرسیده است. در برخی از مناطق کشور روابط سنتی حاکم است. بخشی از جامعه وارد دنیای مدرن شده و بخشی از جامعه نیز در دوران فرامدرن زندگی می‌کنند. حراست در هر کدام از این دنیاها، ویژگی‌ها و ملزومات خاص خود را دارد و نمی‌توان با شیوه‌ای واحد در همه این جوامع کارایی لازم را داشت.

وی خاطرنشان کرد: کار دشوار ما در جامعه دانشگاهی این است که همه زوایا و ابعاد امنیت را در جامعه ایران حفظ کنیم. همان‌طور که در ۶ سال گذشته محافظان دانشگاه اجازه ندادند خواسته‌های معاندان نظام در دانشگاه‌ها پیاده شود، در سال‌های آتی نیز این اجازه را نخواهند داد.

محسن پالیزبان مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با اشاره به گرایش تحلیلی و هم‌اندیشی این گردهمایی گفت: قرار است در این گردهمایی نقطه نظرات و تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم. بخشی از این گردهمایی نیز به بحث‌های مربوط به ظرفیت‌های آموزش عالی خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

168 / 320 وزیر علوم وزارت علوم منصور غلامی غلامی وزیر علوم گردهمایی مدیران حراست دانشگاه ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزیر علوم وزارت علوم منصور غلامی غلامی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم اردیبهشت ماه با انتشار فیلمی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اساتید حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله بین شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روز‌ها شاهد برگزاری اعتراضات و تجمعات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور‌های دیگر از جمله فرانسه نیز برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی