Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-05@10:09:48 GMT

واقعه غدیر خم در اهر بازسازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۸۲۷۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، موسی صفی در جمع خبرنگاران گفت: برای چهارمین بار با هنرنمایی هنرمندان توانمند اهر و با شرکت ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی و بازیگر نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در این شهرستان برگزار می شود.   وی افزود: جریان غدیر خم فقط یک واقعه ی تاریخی نیست، بلکه به تعبیر دقیق تر تداوم و استمرار خط و آموزه های نبوت می باشد با این عبارت که در حقیقت، جریان رسالت را به امامت پیوند می دهد و در تعیین صحیح مسیر اسلام و مسلمانان نقش محوری و اساسی دارد، زیرا حفظ دستاوردهای رسالت و فهم دقیق و جامع از قرآن بدون پیام غدیر ممکن نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  صفی گفت: دستاوردهای غدیر وحدت میان همه ی مسلمانان است که با رهبری واحد، جامعۀ اسلامی را به تبعیت و پیروی از قرآن رهنمون می سازد و روح و حقیقت اسلام را که عقلانیت، معنویت و عدالت می باشد در جامعه حاکم می سازد.    وی از روش های ماندگار ماندن واقعه غدیر خم را استفاده از قالب های هنری در روایت و بیان موضوع غدیر برشمرد و  افزود: استفاده از هنر در تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر به عنوان یک فرهنگ اصیل اسلامی ضروری است.   ، نمایش بازسازی غدیر خم روز دوشنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۳۰/۹ صبح در شهرستان اهر برگزار خواهد شد. 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) در دانشگاه تهران ضمن دعوت همه مؤمنان برای تقوای الهی، گفت: شهید مطهری معلم حوزه و دانشگاه بود و روز شهادت شهید مرتضی مطهری روز معلم نام‌گذاری شد.

وی افزود: او شخصیتی بود که در مدرسه قرآن و عترت تربیت شد و با کوله باری از معرفت و تقوا و ورع و با بینش عمیق اجتماعی و سیاسی و درک درست از واقعیت‌های فکری در جامعه حدود نیم قرن در راه اعتلای فکری و عقلانی و علمی جامعه اسلامی قلم زد و با دستیابی به مقام شامخ شهادت به لقای خدای سبحان شتافت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت علم که در قرآن هم به آن اشاره شده است، اظهار کرد: این قلم است که راه را برای ارتقای جامعه بشری در پرتو علم هموار می‌کند. قلم نقش انتقال علم به انسان را دارد و قلم راه برای فراگیری همه علوم برای انسان فراهم کرده است.

وی افزود: انسان در میان همه پدیده‌ها از بالاترین ظرفیت و استعداد برای فراگیری دانش برخوردار است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: جامعه آراسته به قسط که انسان‌های عادل آن را به پا می‌دارند، دستاورد آراستگی به علم و تصمیمات مبتنی بر دانش است.

در حال تکمیل

کد خبر 6095531

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • تورس از هافبک‌های گل‌گهر گلزن می‌سازد!
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است