Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن روحانی رئیس جمهور امروز پس از دریافت استوارنامه «جوزپه پررونه» سفیر جدید ایتالیا، مناسبات و روابط تجاری، تاریخی و دیرینه دو کشور را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ایتالیا در سال‌های متمادی اولین شریک تجاری ایران در اروپا بوده، اظهار داشت: مصمم هستیم روابط و مناسبات دیرینه ایران و ایتالیا دوستانه و توسعه‌یافته باقی بماند و تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا هیچ‌گونه تأثیری بر این روابط نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور با تأکید بر آمادگی تهران بر گسترش روابط اقتصادی با رم، گفت: شرایط کنونی موقت است و نحوه رفتار دو دولت و تلاش آن‌ها برای حفظ و توسعه روابط در حافظه تاریخی دو ملت باقی می‌ماند.

روحانی ایجاد تحرک مثبت در روابط تهران – رم در راستای تحکیم و تعمیق روزافزون مناسبات دو جانبه را مورد تأکید قرار داد و گفت: در شرایط کنونی بایستی با بهره‌گیری از روش‌های ابتکاری در مسیر افزایش همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک و تقویت مناسبات و گام‌های مستحکم و پایداری برداریم که این در راستای منافع دو ملت و منطقه است.

وی افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه وجود روابط بسیار نزدیک و صمیمانه با ایتالیا بوده و تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روابط اقتصادی را به نفع دو ملت می‌دانیم.

رئیس جمهور همچنین با تجلیل از نقش سازنده و مثبت ایتالیا در دوران مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: بعد از توافق هسته‌ای نیز روابط بسیار سازنده و مثبتی از لحاظ اقتصادی بین دو کشور برقرار گردید و امروز باید این مسیر را به پشتوانه اراده سیاسی دو دولت ادامه دهیم.

«جوزپه پررونه» سفیر جدید ایتالیا در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، تاکید کرد: رم خواهان گسترش روابط در همه زمینه‌ها با تهران است.

سفیر جدید ایتالیا در تهران گفت: شرایط کنونی را گذرا ارزیابی می‌کنیم و روابط دو کشور باید روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: استوارنامه ایران ایتالیا سفیر حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است

رئیس جمهور گفت: تهدید و تحریم ها هیچ وقت نتواسته است ملت ایران را متوقف کند بلکه این اقدامات باعث پیشرفت ملت ایران شده است و امروز ایران یک کشور پیشرفته و فناور شده است و آماده انتقال آن به کشورهای دیگر از جمله سریلانکا هستیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با همتای سریلانکای خود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  از همان زمان روابط خوبی بین ایران و سریلانکا برقرار شد و امروز قرار شد این روابط در همه حوزه ها گسترش پیدا کند؛ زیرا ظرفیت های خوبی در هر دو کشور وجود دارد و تبادل این ظرفیت ها می تواند برای هر دو ملت خوب و مفید باشد.

بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی

وی ادامه داد: با پیگیری های وزرای خارجه ها هر دو کشور هر چه زودتر کمیسیون‌های مشترک بین دو کشور برگزار شود تا توافقات در حوزه های کشاورزی، علمی، فرهنگی و ... هر چه زودتر انجام شود

رئیس جمهور گفت: تهدید و تحریم ها هیچ وقت نتواسته است ملت ایران را متوقف کند و این اقدامات باعث کند شدن حرکت ملت ایران نشده بلکه این اقدامات باعث پیشرفت ملت ایران شده است و امروز ایران یک کشور پیشرفته و فناور شده است و آماده انتقال آن به کشورهای دیگر از جمله سریلانکا هستیم.

رئیسی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا خدمات فنی و مهندسی را به سریلانکا صادر کنیم مانند سدی که امروز در این کشور افتتاح شد که تلفیقی از همکاری بین دو کشور بود؛ زیرا سرمایه از سریلانکا و خدمات فنی مهندسی از ایران بود که این حرکت استارت حرکت های بعدی خواهد بود.

وی با اشاره به مسئله فلسطین، تصریح کرد: دغدغه امروزی که وجود دارد نه تنها مختص جهان اسلام نیست بلکه دغدغه تمام مردم جهان است و سوالی که وجود دارد این است که چرا با وجود سازمان های بین المللی باید نسل کشی و کودک کشی در فلسطین اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر دنیا ظالم و غاصب را مجازات نکند چه تضمینی وجود دارد که یک گروه دیگر، فردا یک سرزمین یا کشور دیگر را برای مدت‌هایی غصب نکند و مردم آن سرزمین را  نکشند یا از آن کشور بیرون نیندازد. برای اینکه بدانند در عالم نظام عادلانه‌ای حاکم است باید دادگاه‌های بین‌المللی رژیم غاصب صهیونیستی را به کیفر اقدامات خود برسانند تا هیچکس در عالم حق نداشته باشد حق یک ملت را عصب و زنان و کودکان آن را بکشد.  

رئیسی در پایان بیان داشت: به مردم عزیز سریلانکا می‌گویم که هیچ مانعی برای توسعه روابط سیاسی اقتصادی فرهنگی بین ایران و سریلانکا وجود ندارد. دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سریلانکا مصمم هستند که روابط را در همه سطوح ارتقا بخشند و یقین داریم این تصمیم به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است