Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:16:28 GMT

علی (ع) یک جریان دائمی تا ظهور امام زمان (عج) است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۹۲۴۱

علی (ع) یک جریان دائمی تا ظهور امام زمان (عج) است

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی روز یکشنبه در مراسم جشن ایثار و گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک اعیاد قربان و غدیر، با اشاره به اینکه غدیر تعیین کننده نوع حکومت سیاسی بود، برخی از خصوصیات و ویژگی های بارز و برجسته امام همام حضرت علی (ع) را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: تمامی پیامبران آینه ای محسوب می شوند که در آن ولایت الهی نمود پیدا کرده و تنها فردی که مدال امیرالمومینی دارد همانا مولی الموحدین حضرت علی (ع) است که این مدال از جانب خداوند متعال به وی اختصاص پیدا کرد.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: نخستین فردی که برای پیامبر (ص) قرآن می‌خواند، حضرت علی (ع) است که سوره مبارکه مومنون را قرائت می‌کند.

به گفته وی خوراک روح آن امام همام، علم و معرفت و ثمره معرفت، محبت است و محبت نیز موتور حرکت انسان به سوی اهداف است.

وی گفت: به درستی که دل بی‌محبت، دل مُرده است. محبت حضرت علی (ع) اکسیری است که تعلقات غیر خدایی را باطل و دل را از غیر خداوند قطع می کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با تاکید بر این موضوع که انسان برای نجات خود باید شناخت نسبت به هستی داشته باشد و مبدا آن شناخت وجود حضرت علی (ع) است، تصریح کرد: به جز حُب دنیا هیچ چیزی باعث نمی‌شود که انسان علی (ع) را که رهبری و زمامداری بر حق است، را کنار گذاشته و به غیر از ایشان را انتخاب کند.

حجت الاسلام صدیقی در عین حال یادآور شد: فرد حاکم باید رونق دهنده و برپاکننده نماز باشد چراکه در پرتو ارتباط با خداوند است که ارتباط با خلق را تنظیم و گرفتاری‌های مادی و نیازهای معنوی را برطرف می‌کنیم.

به گفته وی حضرت علی (ع) در حین نماز فقرا را از یاد نمی‌برد چنین فردی باید حاکم باشد؛ امام علی (ع) با عشق و محبت نیازهای اطرافیان را رفع می‌کرد.

 دبیر بنیاد بین المللی غدیر در ادامه با اشاره به شخصیت علامه طباطبایی (ره) تاکید کرد: ایشان در کتاب «شیعه در اسلام» به این موضوع اشاره می‌کند که امام دارای سه شان است: اول آنکه امام خلافت جامعه را در دست دارد و حاکمی عادل است. خلیفه خدا و نماینده خدا است و این خود ولایت و عبودیت است.

حجت الاسلام صدیقی اضافه کرد: نکته دوم تبیین و حراست از معارف دین است یعنی اسرار قرآن در وجود او است و خود، قرآن ناطق است و نکته سوم آنکه هدایت باطن را بر عهده دارد.

وی در عین حال تصریح کرد: همه ما قلب داریم اما وحی بر دلی نازل می‌شود که بستر و آمادگی آن را دارد. امام نقطه اتصال به خدا است. غدیر سراسر سیاست دینی است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن در سه مورد با پیامبر (ص) به صورت تهدید صحبت می‌کند یکی در موضوع «وحی» که وحی را نباید کم و زیاد کند.

وی از «توحید» به عنوان مساله دوم یاد کرد و گفت: خداوند فرموده اگر شرک در وجود تو راه پیدا کند ویروسی است که با نفوذ آن تمام اعمالت نابود می‌شود و سوم زمانی است که در روز غدیر می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ». ولایت فقیه ادامه غدیر است که امیدواریم امام زمان (عج) به زودی ظهور کرده و ولایت اصلی را بر عهده بگیرند.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با بیان اینکه امام علی (ع) یک شخص نیست بلکه جریانی است که تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد، تصریح کرد: امام علی (ع) سر خلقت است، باید بدانیم، امیرالمومنین خیلی مظلوم بود با وجودی که به برکت حضور ایشان کرامات و معجزات فراوانی را مردم ملاحظه می کردند. باید توجه داشت امروز محبت به امام علی (ع) یک اکسیر است و ما را از وابستگی ها نجات می دهد.

وی ادامه داد: حاکم اسلامی باید مومن باشد و ارتباط مردم را با خالق تنظیم کند. وظیفه حاکم این است که پرچم نماز را بلند کرده و به داد مردم برسد و از سویی گرفتاری های مادی مردم را برطرف کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهارداشت: ولایت عین عبودیت است و حکومت ولایت فقیه هر چند بدل ولایت اصلی اما در ادامه این ولایت است.

در ادامه این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و همچنین سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی محمدی مشاور وزیر و دبیر کل موسسات فرهنگی، محمد رضا سوقندی مشاور وزیر در امور ایثارگران و حجت الاسلام حمید ارباب سلیمانی مشاور امور روحانیت وزیر فرهنگ از دو پوستر غدیر و همچنین پوسترهای نخستین جشنواره اخلاق و آداب ایثار و ایثارگری و نخستین یادواره شهدای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی و از پنج خانواده ایثارگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا

حوزه‌های علمیه کشور برای دهه کرامت تدارک ویژه دیده و در هزار نقطه کشور و ۴۰۰ نقطه جهان برنامه‌ خواهند داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محسن اراکی در دیدار اعضای ستاد ملی دهه کرامت، گفت: پیش از امام رضا(ع) مذهب تشیع در انزوا قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه در آثار شعرا و هنرمندان می‌توان به این موضوع یقین پیدا کرد، افزود: این موارد موضوعاتی است که هنوز به درستی در تاریخ تحقیق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبیین این نکات موجب می‌شود مردم قدر وضعیت امروز تشیع را بدانند، گفت: عجیب‌ترین پدیده اجتماعی عشق مردم به اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه نقش اولاد امام کاظم(ع) در انتشار این عشق و جوشش بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی که دهه کرامت انجام می‌شود نیز به معنای ترویج و تقویت این عشق و جوشش است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه این عشق و شور باید به جریان اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: در دوران صفویه برخی مداحان با حضور در بازارها به نوحه خوانی می‌پرداختند که یک اقدام بسیار موثر در تربیت مردم بود.

وی با اشاره به اینکه ارزش دهه کرامت باید حفظ شده و به یک اقدام روتین تبدیل نشود، گفت: مراسم دهه کرامت باید زنده، با روح و پویا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولاد امام کاظم(ع) در کشور کانون‌های جریان فرهنگی هستند، افزود: اولاد امام کاظم(ع) محبت اهل بیت(ع) و اسلام را در نقاط مختلف به صورت یک جریان اجتماعی ترویج دادند.

وی با اشاره به اینکه مسئله حب اهل بیت(ع) در تمام جریانات اسلامی وجود دارد، بیان کرد: هیچ جریان اجتماعی به قدرت و گستردگی جریان محبت اهل بیت(ع) وجود ندارد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه تمام کار اهل بیت(ع) معجزه و فرابشری است، افزود: باید این معجزات را تبدیل به داستان و فیلم کرده و به مردم معرفی کرد.

نماینده حوزه‌های علمیه کشور در ستاد بزرگداشت دهه کرامت نیز در دیدار با آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: به عنوان حوزه علمیه اعتقاد داریم که دهه کرامت باید طراوت بخش باشد.

حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت باید امید افزا، نشاط آفرین و مروج شادی حلال باشد، افزود: شعار جهاد تبیین باید یکی از برنامه‌های محوری در دهه کرامت باشد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تلاش داریم از ترویج برنامه‌های بدون وجاهت شرعی جلوگیری شود، عنوان کرد: به عنوان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در طول دهه کرامت در هزار نقطه کشور و 400 نقطه جهان برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی از تولید محتوای فاخر، به روز و مورد نیاز اقشار مختلف در قالب‌های مختلف یاد کرد و گفت: حدود 5 هزار مورد از این محتواها از هم‌اکنون قابل استفاده است.

 طیب حسینی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌های ملی و بین المللی در دستورکار حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود