Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی پویا با اشاره به اینکه اکنون در مشهد ۱۷۳۳ دستگاه اتوبوس موجود است که ۷۰۸ دستگاه سازمانی، ۷۳۹ دستگاه در بخش خصوصی و ۲۸۶ دستگاه هم مینی بوس در مشهد وجود دارد، گفت: روزانه ۹۵۰ هزار نفر با اتوبوس در مشهد جا به جا می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدمهدی حسینی‌پویا» امروز (۲۷ مرداد)در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه ولایت گفت: در سال ۹۲ بین ۲۵ تا ۲۶ هزار اتوبوس در کشور فعال بود اما در حال حاضر ۲۰ هزار اتوبوس در کشور وجود دارد که روزانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سطح شهرهای کشور توسط حمل و نقل عمومی جابه‌جا می کنند، گفت:در سال ۹۲ که آمار کلی اتوبوس های کشور ۲۶ هزار اتوبوس بود در مشهد ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه وجود داشت اما اکنون در مشهد ۱۷۳۳ دستگاه اتوبوس موجود است که ۷۰۸ دستگاه سازمانی، ۷۳۹ دستگاه در بخش خصوصی و ۲۸۶ دستگاه هم مینی بوس در مشهد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه طبق برنامه ۵ ساله آمار جابه جایی با وسایل حمل و نقل عمومی باید ۷۵ درصد باشد که ۴۰ درصد از آن به اتوبوس‌ها اختصاص دارد که متاسفانه به علت مشکلات موجود، این سهم از ۴۰ درصد به ۱۷ درصد رسیده، افزود: در مشهد روزانه ۹۵۰ هزار نفر توسط اتوبوس ها جابه جا می شوند که ۱۷ درصد مسافرین بهای خدمات را نمی پردازند.

 

حسینی‌پویا با اشاره به اینکه ۱۵۰ خط در مشهد فعال است که ۵۹ درصد این خطوط توسط بخش خصوصی پوشش داده می شود، اظهارداشت: ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مشهد فاقد کولر هستند ولی باید تمام اتوبوس ها درای کولر شوند که با اعمال تغییراتی که در بازسازی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس می کنیم تمام آنها را مجهز به کولر خواهیم کرد.

 

وی گفت: برخی از اتوبوس‌ها در فاصله زمانی بیشتری به ایستگاه می‌رسند و در برخی نیز این امر زودتر از ۱۱ دقیقه محقق می‌شود، مسافت خطوط اتوبوس‌ها در مشهد هزار و ۳۱۸ کیلومتر در بخش خصوصی و حدود هزار و ۱۸۱ کیلومتر در بخش دولتی است.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه طول خط سوم BRT حدود ۳۲ کیلومتر بوده که ۷۴ هزار نفر مسافر به طور روزانه در این خطجابه‌جا می‌شوند، ادامه داد: ۳ هزار و ۱۲ ایستگاه در شهر مشهد وجود دارد که هزار و ۹۰۰ ایستگاه از این تعداد فاقد سایه‌بان هستند که وجود موانعی مانند درخت و نظایر آن و یا کم عرض بودن پیاده‌رو اجازه راه اندازی ایستگاه در آن مناطق را نداده است.

 

حسینی پویا با تاکید بر اینکه طبق آمار ارائه شده هر اتوبوس به اندازه ۱۱ خودروی شخصی کاربری داشته و مسافران متعددی را جابه‌جا می‌کند، افزود:به تازگی ۱۰۰ دستگاه مینی خریداری و به شهر وارد شده است همچنین علاوه بر آن قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه مینی بوس دیگر منعقد و ۵۰ درصد مبلغ قرارداد هم پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه قرار بر به فروش رساندن اتوبوس‌هایی با عمر بالغ بر ۱۰ سال شده بود اما به دلایل متعدد از جمله سالم بودن اتوبوس‌ها درصدد برآمدیم تا آنها را بازسازی کنیم، گفت:تا کنون ۲۰۳ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای رانندگان برگزار شده که این امر با هدف تعامل مسافران و اتوبوسرانان، افزایش تعلق کارکنان به سازمان، کاهش مشکلات روزمره و نظایر این موارد صورت پذیرفته است.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد اظهارداشت:در برخی از ایام سال سرویس‌دهی رایگان داشتیم که از آن می‌توان به روزهای ابتدایی عید نوروز، ولادت امام رضا (ع)، نیمه شعبان، راهپیمایی روز قدس و نظایر این موارد اشاره کرد همچنین در روزهای اربعین ۱۰۳ دستگاه اتوبوس عازم نجف شدند که امسال هم این برنامه را با همین تعداد اتوبوس در دستور کار داریم.

 

حسینی پویا ادامه داد: سطح رضایت عموم از ۶۳ درصد به ۶۵.۱۹ درصد رسیده است، میزان رضایت عموم از وضعیت اطلاع رسانی و هزینه خدمات هم به ترتیب ۵۶ و ۸۸ درصد بوده است، همچنین ۵۴ درصد از مسافران از زمان سرویس‌دهی رضایت داشتند، وضعیت ایستگاه و وضعیت اتوبوس‌ها هم به ترتیب مورد رضایت ۵۴ و ۷۳ درصد از مسافران بوده است.

 

وی بیان کرد: میانگین رضایتمندی مسافران از خدمات بی.آر.تی ۷۶ درصد بوده است و در بخش ورزشی هم ۲۷۲ دستگاه اتوبوس جابه‌جایی مسافر به مسابقات ورزشی را بر عهده گرفتند همچنین در راستای شهر هوشمند و ارائه خدمات شهروندی در برخی پایانه‌ها مانند میدان شهدا، بلوار وکیل‌آباد، غدیر، انقلاب و امام رضا خدمات به صورت بی‌سیم فراهم شده و شهروندان می‌توانند توسط نقشه همراه مشهد راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به اینکه نرخ خطوط مسافربری درون‌شهری از ابتدای سال تغییر کرده و به ۶۵۰ تومان رسیده است که افراد در صورت نداشتن من‌کارت می‌توانند هزار تومان پرداخت کنند، افزود:نرخ مسافربری در داخل شهر از ساعت ۲۱:۳۰ به ۸۰۰ تومان من کارت و هزار و ۵۰۰ تومان نقدی و از ساعت ۲۲:۳۰ تا پایان ساعت کاری مسافران باید هزار و ۱۰۰ تومان به صورت من کارت و ۲ هزار تومان به صورت نقدی پرداخت کنند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه اردبیل گلپایگان عید غدیر خطبه نماز جمعه غدیر بیرجند دهه ولایت و امامت خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد جا به جایی مسافر مسافران نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: این کلوپ در گشت مشترک مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد و دیگر دستگاه‌های نظارتی شناسایی شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: علت اصلی پلمب این واحد صنفی گران فروشی و رعایت نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی در کنار سایر تخلف‌ها بود.

وی گفت: مقادیر قابل توجهی نیز مواد مخدر از این واحد کشف شد و در اختیار دستگاه‌های ذی‌صلاح قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • برخورد شبانه اتوبوس با تریلر در محور مهریز با ۱۰ زخمی