Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:51:26 GMT

گوشت‌ قربانی حجاج ایرانی به کشور نیامد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۹۳۹۳

گوشت‌ قربانی حجاج ایرانی به کشور نیامد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکی دو کشور ایران و عربستان برای واردات گوشت‌های قربانی حجاج ایرانی وارد مباحث بهداشتی شدند اما در نهایت سازمان حج و زیارت اعلام کرد که ایران کشور ضعیفی نیست که بخواهد گوشت‌های قربانی را به کشور برگرداند. ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه میان سازمان دامپزشکی کشور و سازمان حج و زیارت ایران قرار بود گوشت قربانی امسال بر اساس چهار چوب قوانین، مقررات بین المللی و بحثهای سیاسی به کشور برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بر این اساس با سازمان حج و زیارت پروتکلی به امضا رسید و اعلام شد که این امکان وجود دارد که گوشتهای قربانی به کشور برگردد.

رئیس سازمان دامپزشکی: تحریم‌ کمک کرد، مستقل باشیم/زمان طولانی صدور مجوز دامپزشکی باید در گینس ثبت شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: دامپزشکی دو کشور ایران و عربستان وارد مباحث بهداشتی شدند تا عربستان به عنوان کشور مبداء و ایران به عنوان کشور مقصد برای انتقال در نظر گرفته شود؛ اما در نهایت از مصاحبه رئیس سازمان حج  و زیارت شنیدم که ایران کشور ضعیفی نیست که بخواهد که گوشت هایی که با این نیت ذبح می شود را به  کشور برگرداند و قرار شد آنها را به کشور فقیر انتقال دهند.

وی تصریح کرد که سازمان دامپزشکی کشور عربستان سعودی مخالفتی با انتقال دام های قربانی ذبح شده توسط زائران ایرانی به کشورمان نداشته است.   

بنابراین گزارش حجاح  ایرانی برای ادای فریضه دینی در روز عید قربان امسال 86 هزار و 500 دام قربانی ذبح کردند.

 علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی المعیصم اظهار کرد: بر اساس تفاهمی که از قبل انجام شده گوشت دام‌های قربانی توسط این مجموعه برای مردم محروم 27 کشور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

 

R1342/P/S7,78,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان دامپزشکی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی سازمان دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : طی روز‌های اخیر نمایندگان تعزیرات حکومتی کرمانشاه به همراه بازرسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به صورت شبانه بازدیدی از محل کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه داشتند.

وی افزود: در این بازدید مقدار ۵۲۶ کیلوگرم سنگ‌دان و ۲۳۵ کیلوگرم گوشت مرغ به صورت ران و سینه بدون تاریخ تولید و انقضا در بسته‌های نایلونی منجمد کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این بازرسی بیش از ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ ضبط شد، خاطر نشان کرد: نسبت به حمل، امحاء و معدوم سازی این مقدار لاشه توسط نماینده دامپزشکی اقدام شد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت