Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک نظرسنجی در ژاپن از مخالفت اکثر مردم این کشور با پیوستن به ناوگروه تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز حکایت دارد.

به نوشته پایگاه خبری «کیودو»، در این نظرسنجی که به صورت تلفنی و با نمونه‌هایی از سرتاسر ژاپن انجام شده، ۵۷.۱ درصد، یعنی حدود دو سوم پاسخ‌دهندگان، گفته‌اند که با پیوستن به این «ائتلاف» مخالف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها ۲۸.۲ درصد از شرکت‌کنندگان با چنین اقدامی موافق بوده‌اند و بقیه نیز گفته‌اند در این مورد نظری ندارند.

توکیو یکی از ۶۰ پایتختی است که به گفته آمریکا برای پیوستن به گروهی تحت رهبری واشنگتن برای گشت‌زنی دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز دعوت شده‌اند. تاکنون تنها رژیم صهیونیستی و انگلیس به صورت رسمی برای حضور در این ائتلاف اعلام آمادگی کرده‌اند.

مقام‌های ژاپنی هرچند گفته‌اند درخواست آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهند، اما به نوشته رسانه‌های ژاپنی توکیو از بیم تشدید تنش با تهران، تمایلی ندارد واشنگتن را در این ائتلاف همراهی کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری واشنگتن در ارسال تسلیحات به تل آویو درصورت حمله به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر، کاخ سفید در بحبوحه تشدید اختلافات با اسرائیل بر سر حمله به رفح، ارسال محموله بمب‌هایی به اسرائیل را متوقف کرده است.

بر پایه این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی مدعی شد که در صورت پیشروی ارتش اسرائیل به مناطق مسکونی در رفح، آمریکا از ارائه اسلحه و توپخانه به اسرائیل خودداری خواهد کرد.

پایگاه خبری الجزیره گزارش داد که جو بایدن به شبکه سی ان ان گفته است که بمب‌هایی که آمریکا پیش از این به اسرائیل می‌داد و اکنون ارسال آن‌ها را متوقف کرده است؛ برای کشتار غیرنظامیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر پایه این گزارش، جو بایدن همچنین گفت که آمریکا به ارائه تسلیحات دفاعی خود برای اسرائیل از جمله سامانه‌های گنبد آهنین ادامه خواهد داد.

گفتنی است که دولت بایدن هفته گذشته ارسال ۳۵۰۰ بمب آمریکایی به اسرائیل را از بیم استفاده از آنها برای حمله به رفح به حالت تعلیق در آورد.

به گفته مقامات آمریکایی، بایدن ارسال ۱۸۰۰ بمب ۲ هزار پوندی و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی را از بیم استفاده از آنها در حمله به رفح متوقف کرده است. دولت بایدن همچنین در حال بررسی این است که از انتقال کیت‌های هدایتی که بمب‌ها را تبدیل به مهمات هدایت شونده دقیق می‌کند، جلوگیری کند.

کد خبر 6101013

دیگر خبرها

  • بازنگری واشنگتن در ارسال تسلیحات به تل آویو درصورت حمله به رفح
  • اکثر دموکرات های آمریکا معتقدند اسرائیل در حال نسل‌کشی است
  • شانس بالای ایران برای تصاحب مدال‌های طلای آمریکا و ژاپن
  • متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو
  • واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد
  • آمریکا در بحرانی‌ترین دوره‌ تاریخ خود قرار دارد
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟