Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@01:50:36 GMT

خیریه‌ها عهده‌دار 93 درصد تصدی‌گری بهزیستی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۱۴۹۲

خیریه‌ها عهده‌دار 93 درصد تصدی‌گری بهزیستی در کشور

به گزارش ایکنا از مازندران وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، ظهر امروز 27 مردادماه در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان مازندران با تشکر از زحمات چندین ساله سیدسعید آرام مدیرکل تودیع شونده بهزیستی مازندران و همچنین کارکنان بهزیستی مازندران، اظهار کرد: مدیرکل قبلی با وجود بیماری سخت همسرش، فداکارانه مشغول کار در این عرصه سخت شد، و مدیرکل جدید هم تجربه‌های خوبی در بخش مبارزه با اعتیاد و فعالیت‌های خیریه در حوزه شبه‌خانواده و کودکان و ارتباط خوبی با خیران شهر و استان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه، ۶۶۰ هزار کودک در ۱۵ هزار مهدکودک آموزش می‌بینند، افزود: هدف سازمان بهزیستی این است که معلولان از یک زندگی مستقل، مانند شهروندان دیگر در بستر خانواده تجربه کنند و دچار مشکل نشوند.
قبادی دانا با بیان اینکه در مشکل طلاق باید به دنبال شکل‌گیری ریشه این آسیب اجتماعی باشیم، تصریح کرد: هدف ما این است که در آینده نزدیک مرکز شبه‌خانواده‌ای نداشته باشیم و همه کودکان بدسرپرست در درون خانواده‌های جایگزین قرار گیرند و رشد و نمو و تعلق خانوادگی و اجتماعی شکل گیرد.
20000 تحت پوشش بهزیستی؛ بدون یارانه
وی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از افراد بهزیستی به دلیل عدم پیگیری، یارانه نمی‌گیرند، افزود: ۹۳ درصد تصدی‌گری بهزیستی به‌عهده خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است که باید سازمان‌دهی و رصد شوند.
قبادی دانا استقرار دولت الکترونیک را امری مهم دانست و گفت: ۲۶ هزار فرزند زیرپوشش بهزیستی که یارانه دریافت می‌کردند به صورت غیرالکترونیک بود از اردیبهشت الکترونیکی و املاک سازمان بهزیستی سرمایه‌های سازمان بهزیستی است.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی بیشتر از فرزندان بی‌سرپرست است، افزود:
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۲ هزار قرارداد و تفاهم‌نامه در بهزیستی‌های سراسر کشور روی سایت شفافیت قرار گرفته است، بیان کرد: دیده‌بان سامانه‌ای است که هر کسی در هر کجا کشور هر مسئله‌ای که از بهزیستی مشاهده کند، می‌تواند پیگیری و گزارش کند.
ثبت یک‌میلیون و ۴۵۸ هزار نفر معلول در کشور
وی با بیان اینکه یک‌میلیون و ۴۵۸ هزار نفر دارای معلولیت در کشور ثبت شده است، افزود: سامانه ثبت خسارت سیل شکل گرفته و در مورد سامانه سجاد نیز استان مازندران از بهترین استان‌هایی بوده که در این زمینه عمل کرده است.
قبادی دانا، گفت: در بهزیستی پاکدستی و سلامت، بدون نگاه حزبی و سیاسی است، پرچم بهزیستی سفید است، و هرگونه فعالیت سیاسی در بهزیستی حرام است.
در ابتدا سیدسعید آرام مدیرکل تودیع شونده نیز دلیل استعفای خود را بیماری همسرش عنوان کرد و گفت: امید است تا با انتخاب باقری خانواده بزرگ بهزیستی را در مسیر خوشبختی و شرایط ایده‌آل خدمت برود.
در ادامه جمال باقری نسامی مدیرکل جدید بهزیستی مازندران با بیان اینکه، در سازمان بهزیستی منصب و مسئولیت وجود ندارد و همه اقدامات خدمت است، بیان کرد: سازمان بهزیستی نه اقتصادی و نه سیاسی است با سطح وظیفه‌ای کاملا مشخص باید تلاش منیم وظایف خود را بهتر و با توجه بیشتر انجام دهیم.
به گزارش ایکنا بهزیستی مازندران دارای ۲۵۰ هزار مددجو است که از این تعداد حدود ۴۵ هزار نفر مستمری بگیر و معلولان جسمی و حرکتی هستند.
لازم به ذکر است؛ سعید آرام از اردیبهشت سال ۱۳۹۳ مدیریت بهزیستی استان مازندارن را بر عهده داشت و جمال باقری مدیر کل جدید بهزیستی مازندران با مدرک پزشک عمومی، عضویت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ریاست بهزیستی شهرستان ساری و عضو سابق شورای شهر ساری را در کارنامه خود دارد.

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی تودیع معارفه سعید ارام خیریه ها بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور

فرهاد خاکی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در فاز دوم، در حال ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا هستند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: برای ساخت مسکن خانواده‌های دارای حداقل یک بیمار ای‌بی (پروانه‌ای) تفاهم نامه ای تعریف شده و کار‌های عملیاتی در حال انجام است.

وی یادآور شد: انجمن خیرین مسکن ساز در کنار حساب ۱۰۰ امام (ره)، بازوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن اقشار محروم و خانواده‌های نیازمند است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه کمک خیرین هر استان برای همان استان هزینه خواهد شد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از جنگ، در زمینه بازسازی و مقاوم سازی مسکن در برابر حوادث طبیعی و احداث مسکن محرومان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، خدمات ارزشمندی ارائه داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس