Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه ایثارگران گفت: قانون جامع ایثارگران قانون بسیار مهمی بود که بخشی از آن اجرا شده و باید تکمیل شود به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه، ۲۷ مردادماه) با جمعی از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس شورای اسلامی دیدار و از آن‌ها به پاس مجاهدت‌هایشان در دوران دفاع مقدس و سال‌های اسارت قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر لاریجانی در این مراسم با بیان اینکه برای مجلس شورای اسلامی افتخار است که تعدادی از نمایندگان و کارکنان مجلس از آزادگان سرافراز هستند، آزادگان را ستون‌هایی برای تداوم انقلاب اسلامی خواند و گفت: آزادگان در این ایام با سرفرازی وارد کشور شدند و وظیفه مجاهدت خود را هم در میدان رزم و هم در دوران اسارت به خوبی انجام دادند.
وی افزود: خاطراتی که از آزادگان منتشر شده نشان می‌دهد که در دوران اسارت مقاومتی جانانه داشته اند و همانطور که مقام معظم رهبری نیز مستمرا تأکید دارند باید خاطرات رزمندگان و آزادگان تدوین شود چرا که یک دوره تاریخی پر عظمت در انقلاب اسلامی به وسیله آن‌ها رقم زده شده است.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه باید جایگاه والای اسرا و آزادگان به لحاظ فرهنگی و هنری هرچه بیشتر و بهتر تبیین شود، اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی فراکسیون ایثارگران تشکیل شده است و مجلس در تلاش است تا به مسائل رزمندگان، آزادگان و ایثارگران بیش از پیش رسیدگی شود.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: در مجلس فعلی در قانون برنامه، مصوبات خوبی در حوزه ایثارگران داشتیم و قانون جامع ایثارگران نیز قانون مهمی بود که در مجلس تصویب و تا حدی اجرا شد که باید تکمیل شود.
وی افزود: این خدمات به وسیله خود عزیزان ایثارگر در مجلس پیگیری شد و بافت مجلس نیز به گونه‌ای است که از این تفکر حمایت کرد لذا باید روحیه استقامت و مجاهدت در کل جامعه گسترش یابد چرا که تنها با این روحیه می‌توان انقلاب را حفظ کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت به بیمه‌ها بدهکار است، اما باید موضوع ایثارگران در اولویت باشد و بحث درمان این قشر شریف به جد پیگیری شود.
سالک: سران سه قوه در جلسات خود به معضلات ایثارگران رسیدگی کنند
احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در این دیدار با بیان اینکه ایثارگران از سرمایه‌های انقلاب هستند و باید به شرایط آن‌ها توجه شود، گفت: امروز باید به جانبازان به خصوص از لحاظ دارو و درمان رسیدگی کرد تا این سرمایه‌ها سرگردان نباشند و از آن‌ها حق گذاری شود و سران سه قوه در جلسات خود از ایشان دفاع کنند.
خجسته: دولت بدهی خود به بیمه‌ها در حوزه درمان ایثارگران را پرداخت کند
امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین نیز در ادامه جانبازان را پیشکسوتان جبهه و جنگ دانست و اظهار داشت: امروز جانبازان در سخت‌ترین شرایط قرار دارند و بیش از موضوع مسکن، باید موضوع بهداشت و درمان آن‌ها حل شود که برای آن نیز لازم است بدهی دولت به بیمه‌ها پرداخت شود.
به گزارش خانه ملت در پایان این جلسه دکتر لاریجانی با اهدای لوحی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی که سالیانی از عمر خود را در اسارت و یا زندان ستمشاهی به سر برده بودند، تجلیل و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس لاریجانی ایثارگران قانون ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رادمرد در خطبه‌های نماز جمعه ماهدشت ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: همه باید در حرکت قطار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران سهیم باشیم، نمی‌شود خود را کنار بکشیم و بگوییم به من ربطی ندارد. مگر می‌شود حکومت دین اسلام، به ما ربطی نداشته باشد؟

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران منافع دنیوی دشمنان را به خطر انداخته و دست آنها را قطع کرده است، بنابراین آنها اخلال‌هایی در مسیر حرکت انقلاب ایجاد و فشارهایی را وارد می‌کنند. چون مستضعفان عالم هویت پیدا کرده و در مقابل ظلم مستکبران می‌ایستند، آمریکا از این روحیه دردش آمده است.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: استقامت ایران اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و مردم قهرمان و شگفتی ساز موجب شده این هدف و آرمان توسعه یابد و فراگیر شود. اکنون بخشی از آن را در کف دانشگاه‌های آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنید. جوانان و نوجوانان باید در خود احساس غرور کنند تا منجر به افزایش انگیزه آنها شود.

حجت الاسلام رادمرد این امر را مستلزم اقدام و تبیین مسؤولان دانست و گفت: آقای مسؤولی که با کم کاری، ندانم کاری و ترس خود این حس غرور را می شکنی در پیشگاه این مردم و خدا چه پاسخی خواهی داشت؟ آقای مسؤولی که پشت میزت نشسته‌ای و اقدام انقلابی نمی‌کنی و فقط حرف انقلابی م یزنی کجای این حرکت عظیم مردم ایستاده‌ای؟

وی ادامه داد: آقای مسؤولی که وقتی امام جمعه صحبت از حرام شرعی و سیاسی می‌کند، نسبت به کشف حجاب با ترس کنجی خزیده ای و منتظر هستی ببینی شرایط چه خواهد شد، بعد موضع بگیری یا اقدام کنی، چه پاسخی در محضر خدای متعال و امام و شهدا داری؟

امام جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد: همه اینها نباید ما را از حرکت جانانه در مسیر انقلاب ناامید کند. درست است که باید با چنین مسؤولی اگر هست برخورد یا وی برکنار شود اما من نباید دست از حرکت در مسیر اسلام و انقلاب بردارم. این افراد نباید موجب شوند من خودم را از صحنه‌هایی که انقلاب نیاز دارد کنار بکشم.

حجت الاسلام رادمرد عنوان کرد: مالکیت اردوگاه الزهرا (س) آموزش و پرورش باید به صورت کامل به استان البرز بازگردد نه اینکه دو ساله تحویل گرفته شود. به آقای دادستان عرض می‌کنم که جواب خشک کردن درختان این اردوگاه که بر اثر اهمال و ترک فعل مسؤولان آموزش و پرورش تهران بوده را چه کسی می‌دهد؟

وی با اشاره به اینکه در خصوص تضییع بیت المال چه کسی پاسخگوست؟ گفت: انتظار می‌رود استاندار و نمایندگان مجلس به موضوع ورود کنند و آبفا برای امور مربوط به چاه آب پای کار بیاید. چرا کم کاری شده که اکنون شاهد خشک شدن درختان هستیم؟ توقع ما پیگیری جدی موضوع است.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: هفته آینده مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و دقت مردم و مسؤولان در این زمینه بسیار مورد تاکید است تا با توجه به ملاک‌هایی که برای انتخاب اصلح وجود دارد، کار به سرانجام و نتیجه برسد و همه مردم از تشکیل یک مجلس قوی منتفع شوند.

کد خبر 6095740

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود