Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@15:24:30 GMT

رقم واقعی بدهی شهرداری تهران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۳۴۱۸

ساعت 24- رقم واقعی بدهی شهرداری تهران مشخص نیست. ارقام از ۲۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان در نوسان است.

 هنوز پس از آنکه ۲ سال از رفتن محمدباقر قالیباف از شهرداری تهران می گذرد، کسی به درستی و دقت نمی داند شهرداری تهران چقدر بدهکار است.

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران درباره این موضوع می گوید: آقای قالیباف در سال آخر دو سه کار عجیب کرد که میراث او به ما رسید و ۶۹ هزار میلیارد بدهی بالا آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان در سال ۹۵، ۵ هزار میلیارد تومان استقراض کرد. در ۵ ماهه اول سال ۹۶ قبل از استقرار ما ۲۱۰۰ میلیارد استقراض کرد. نتیجه آن، ۶۹ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری است.

در مقابل، برخی از منتقدان شورای شهر فعلی می گویند این آمار غلو شده است و شهرداری به این میزان بدهکاری ندارد.

ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رئیسه دوره چهارم شورای شهر می گوید: مبلغ بدهی شهرداری تهران بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان بعید می دانیم باشد. از آقای گودرزی مسئول مالی قبلی شهرداری گزارش گرفتم و ۲۰ هزار میلیارد بدهی بود. البته این ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی اندازه ۲۰۰ هزار میلیارد سود برای شهر داشته است. پل صدر را با چه قیمتی تمام کردیم الان اگر بخواهیم تمام کنیم باید چقدر پول بدهیم؟ روزی که مترو را توسعه می دهیم برای هر کیلومتر مترو ۷۰ میلیارد تومان شروع به ساخت کردیم. در انتهای دوره قبلی این مبلغ برای هر کیلومتر به ۲۵۰ میلیارد تومان رسید. امروز این مبلغ تا حتی ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

این بدهی نیست، صرفه و صلاح شهر است. ببینید اگر امروز می خواستید اتوبان امام علی را بسازید باید چقدر بودجه می گذاشتید. تملک عرصه ها و اراضی این اتوبان چقدر پول می خواست؟ حرکت اقتصادی آقای قالیباف در تهران، ببینید چقدر صرفه و صلاح اقتصادی داشته است. تونل نیایش و مترو خط ۶ و ۷ را ببینید با چه قیمتی تمام شد و امروز آقایان شورای پنجم باید چقدر پول بدهند. این ۲۰ هزار میلیارد بدهی ۲۰۰ هزار میلیارد سود نداشته است؟

اتوبان امام علی با ۴ هزار میلیارد جمع شده، امروز با ۲۰ هزار میلیارد تومان هم جمع نمی شد. ۲۰ هزار میلیارد بدهی داشته و امروز بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد صرفه دارد. اقتصاد دانها بیایند تحلیل کنند این بدهی است یا سود است؟ باید فصل مشترک دو سیستم را دید. آقای گودرزی، مالی و اداری آقای قالیباف، چقدر سند را تحویل آقای مکارم داده است؟

خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران

مهدی شیرزاد، جامعه‌شناس و از مدیران سابق حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با «اکوایران» می‌گوید خوابی که شهرداری فعلی برای بوستان‌های فرامنطقه‌ای دیده است، طولانی است.

او مدعی است برخی از شهرداران مناطق مکلف شدند تا زمینی در پارک منطقه‌ای در اختیار پیمانکار بگذارند و مسجد و فرهنگسرا و فضای فرهنگی در فضای داخلی پارک‌ها ایجاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت
  • سخنگوی شهرداری تهران: برنامه‌ای برای باشگاه‌داری نداریم
  • واکنش شهرداری تهران به حمایت از باشگاه پرسپولیس
  • شهرداری تهران برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • شهرداری تهران قصد خرید پرسپولیس را ندارد