Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به افزایش وام‌های دانشجویی گفت: وام ودیعه مسکن افزایشی در سال تحصیلی جدید نخواهد داشت.

ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وضعیت وامهای دانشجویی گفت: وامهای ودیعه مسکن دانشجویان امسال افزایشی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وام‌های دانشجویی به طور نرم در سنوات گذشته افزایش پیدا کرده اینکه ما بخواهیم عددی را بالا ببریم و منابع نداشته باشیم با مشکل جدی برخورد می‌کنیم بنابراین وام‌های ودیعه مسکن چه مجردی و چه متاهلی وام‌های قبلی است و افزایشی نخواهد داشت.

مطیعی اضافه کرد: علت افزایش وام شهریه بالا رفتن میزان شهریه و وام ضروری هم که جزو موارد خاص است افزایش ۳۰ تا ۶۰ درصدی پیدا کرده، اما افزایش سایر وام‌ها را به سال آینده موکول کردیم.

رئیس صندوق رفاه در مورد ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی هم گفت: خوابگاه‌های متاهلی در مجموع ۱۵۰۰ ظرفیت در کل کشور است که اگر بخواهیم همین ظرفیت را به ۲۷۰۰ نفر شامل کسانی که تقاضای وام ودیعه مسکن متاهلی دادند افزایش دهیم، باید 425 میلیارد  تومان هزینه کنیم.

وی یادآور شد: برای ساخت همین خوابگاه‌های متاهلی اگر سرانه استاندارد ۴۵ متر را در نظر بگیریم ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ متر در حال حاضر نیاز به خوابگاه متاهلی داریم.

رئیس صندوق رفاه اظهار داشت: بسیاری از دانشگاه‌ها خوابگاه متاهلی ندارند فراخوانی به دانشگاه‌ها از سوی صندوق داده شده که تعداد دانشجویان متاهل را اعلام کنند ضمن اینکه در سنوات قبل اجازه تاسیس خوابگاه‌های متاهلی از سوی دولت داده نشده است، اما بعد از چند سال مجددا ساخت این خوابگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم دانشگاه‌ها در جذب کمک خیرین برای ساخت خوابگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مطیعی رئیس صندوق رفاه وزارت علوم وامهای دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان

شما شهروندان عزیز در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، در لینک زیر مشاهده کنید.

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی توسط بانک‌ها خبر داد.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم