Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:38:21 GMT

رکود اقتصادی آمریکا شبکه حامی ترامپ را نگران کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۴۲۰۶

رکود اقتصادی آمریکا شبکه حامی ترامپ را نگران کرد

در گزارش این شبکه حامی دونالد ترامپ، از سردرگمی رئیس جمهوری آمریکا و مشاورانش برای فرار از رکود احتمالی در اقتصاد آمریکا خبر داد و افزود: اما  ترامپ در خفا، به طور فزاینده ای نگران است که وضعیت اقتصادی در روز انتخابات برایش گران تمام شود.

این گزارش ادامه داد: ترامپ هشدار داده است در صورت عدم انتخاب مجدد، سقوط اقتصادی منتظر آمریکا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شده است که عملکرد اقتصادی وی چنان خوب بوده است که  حتی رای دهندگانی که او را دوست ندارند، به وی در سال ۲۰۲۰ رای خواهند داد.

فاکس نیوز بیزینس اضافه کرد: تحولات بازارهای مالی از احتمال رکود اقتصاد ایالات متحده خبر می دهد. این موضوع باعث نگرانی سرمایه گذاران ، شرکت ها و مصرف کنندگان شده است. این نگرانی ها جدا از ناراحتی درباره برنامه های ترامپ برای اعمال تعرفه های تنبیهی بر کالاهای چینی و گزارش ها درباره رکود اقتصاد انگلیس و آلمان است.

در این خصوص، "اسکات اندرسون"، اقتصاددان ارشد "بانک غرب" اظهار کرد: نرخ نزولی در آمارهای وزارت خزانه داری ایالات متحده نشان می دهد که شمارش معکوس رکود آغاز شده است. من فکر می کنم ما به سمت  مسیر رکود حرکت می کنیم و این مساله اجتناب ناپذیر خواهد بود.

فاکس نیوز با این ادعا که "اگرچه رکود اقتصاد کشور در زمان انتخابات ۲۰۲۰ لزوما قطعی نیست"، افزود: اما اگر این مساله رخ دهد  یک ضربه ویرانگر به رئیس جمهوری وارد خواهد کرد زیرا استدلال ترامپ این بوده که  اقتصاد قدرتمند کشور برگ اصلی پیروزی وی در دور دوم خواهد بود.

در این شبکه خبری اضافه شد: مشاوران ترامپ نگران هستند که رکود و ضعف اقتصادی باعث ریزش رای رأی دهندگان معتدل جمهوریخواه و مستقل هایی خواهد شد که با وجود نارضایتی از سخنان تند ترامپ، به دلیل عملکرد اقتصادی به وی رای خواهند داد. از سوی دیگر،  مشاوران اقتصادی کاخ سفید برای بازگرداندن آب رفته به جوی در صورت شروع  سقوط اقتصاد، گزینه های چندانی در پیش روی خود نمی بینند.

به گزارش ایرنا کارشناسان اقتصادی از سال گذشته پیش بینی کرده بودند که وضعیت اقتصادی جهان رو به رکود است و شرایط اقتصادی آمریکا هم به تبع آن در همین مسیر خواهد بود.

کارشناسان اقتصادی می گویند روند اقتصادی آمریکا و کاهش عمیق ارزش سهام در بازار بورس این کشور نشان داد برخلاف ادعای پوپولیستی ترامپ، اقتصاد این کشور با داشتن بیش از ۲۲ تریلیون دلار بدهی، به سمت رکود در حرکت است.

صندوق بین‌المللی پول به تازگی در گزارشی پیش بینی کرد که رشد اقتصادی آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۲.۶ درصد برسد که ۰.۳ درصد بالاتر از پیش‌بینی صندوق در آوریل امسال است اما رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۰ به ۱.۹ درصد کاهش خواهد یافت.
بنا بر این گزارش، تقاضای داخلی در طول سال جاری تاکنون سرعت ملایم و متوسطی داشته اما واردات ضعیف‌تر شده است که این امر تا حدی بیانگر تاثیر تعرفه‌ها است. این تحولات حاکی از کاهش شتاب اقتصادی آمریکا در ماه‌های آتی سال است.

منظور صندوق بین‌المللی از «تعرفه‌ها» مالیات‌هایی است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر کالاهای چینی وضع کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین

اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا صبح امروز سه شنبه در اعتراض به ورود نیروی پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

براساس گزارش اس دبلیو آی، با این وجود اساتید و دانشجویان  دانشگاه کلمبیا برای اعتراض به دستگیری دانشجویان  تجمع کرده اند. کاربران توییتر نیز با منتشر کردن تصاویری نوشتند: دانشگاه کلمبیا در نیویورک برای ششمین روز متوالی درهای خود را به دلیل ادامه تحصن دانشجویان کلمبیا که کمپ اعتراضی در وسط محوطه دانشگاه برپا کرده اند، بسته است.

نیروهای پلیس آمریکا شب گذشته نیز به دانشگاه ییل یورش برده و دانشجویان حامی فلسطین را که بطور مسالمت آمیز درحال اعتراض به قتل عام فلسطینیان بودند، بازداشت کردند.

نعمت مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا دیروز (دوشنبه) در ایمیلی به کارکنان دانشگاه و دانشجویان نوشت: دانشگاه کلاس‌های حضوری را لغو کرده و آموزش بطور آنلاین برگزار خواهد شد تا کینه‌ها کاهش یابد و همه ما فرصتی داشته باشیم تا مراحل بعدی را در نظر بگیریم.

روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می شود گزارش داد که پلیس بیش از 45 معترض را دستگیر کرده است اما مقامات دانشگاه ییل به درخواست ها برای اظهار نظر  دراین خصوص پاسخ ندادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین