Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمدل بامری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در چابهار ساماندهی حاشیه‌نشینان محروم از همه امکانات دولتی است و این اقدام باحمایت‌های استاندار سیستان و بلوچستان در دست اجراست.

وی بیان کرد: ابتدا برای تمامی خانوارهای ساکن در این محلات پرونده تشکیل می‌شود و پس از صدور سند قطعی برای هزار و ۵۰۰ هکتار زمین مناطق حاشیه شهر کار ساماندهی، برقرسانی، شبکه آبرسانی، اجرای طرح هادی و سایر خدمات و امکانات دولتی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار چابهار افزود: برنامه‌ریزی شده تا پایان سالجاری چهار هزار واحد مسکونی در این نقاط ساخته شود و پیش از آن مردم این مناطق از خدمات لازم شامل بازگشایی معابر، ساخت و ساز، ارائه امکانات برق، آب، راه، بهداشت و مدرسه بهره‌مند خواهند شد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین در چابهار وجود دارد که از سالها قبل تاکنون فاقد امکانات اولیه نظیر برق، آب، آموزش، بهداشت، طرح هادی و سایر خدمات رفاهی و دولتی هستند.

بامری گفت: خیلی سخت است که خانوارهای محروم و فقیر از سایر نقاط شهرستان و شهرهای همجوار و مناطق روستایی به امید اشتغال، رفاه بهتر و نجات از خشکسالی و بی ‌آبی به حاشیه شهر چابهار پناه آورده‌ و در گرمای تابستان و هوای شرجی بدون برق و امکانات روزگار بگذرانند.

وی با اشاره به اینکه به همت سه استان معین و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار ساماندهی آغاز شده و بزودی شاهد تحولی بزرگ در توسعه مناطق محروم و حاشیه شهر چابهار خواهیم بود و این لکه ننگ با همت جهادی و پیگیری‌های مسئولان به ویژه استاندار سیستان و بلوچستان همیشه از پیشانی این منطقه راهبردی و مهم پاک خواهد شد.

وی گفت: در شهرستان چابهار جدای از طرح‌های کلان ملی، توسعه محلی نیز بصورت ویژه در دستور کار قرار دارد و مسئولان با جدیت و شبانه روزی در حال پیگیری مشکلات مردم هستند.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دانشگاه فرهنگیان چابهار مصوب و چندروز پیش با حضور سرپرست وزارت آموزش وپرورش کلنگ‌زنی شد.

بامری تصریح کرد: برخی مشکلات اسکله‌های صیادی که نقش مهمی در اشتغال مردم دارند برطرف و بهسازی و لایروبی می‌شوند و هم اینک با پیگیری‌های مکرر ۲ دستگاه لایروب اختصاص یافته و اسکله رمین و بریس لایروبی می‌شوند.

وی بر سرعت بخشی به پروژه های عظیم آبرسانی در حوزه روستاهای پایین دست سدهای زیردان و پیشین و پیگیری جدی درخصوص ترمیم محورهای اصلی و جاده های روستایی سطح شهرستان تاکید کرد و افزود:  اقدامات خوبی برای آبرسانی درحال انجام است و بزودی روستاییان خبرهای خوشی از حل مشکلات آب خواهند شنید.

فرماندار چابهار بیان کرد: تلاش ما این است که متقاضیان سرمایه‌گذاری با موانع کمتری مواجه شوند؛ در این راه ضمن تشویق مدیران کوشا، با مدیران کم کار نیز برخورد می‌ کنیم.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبرمعظم انقلاب ظرفیت مناسبی برای میدان دادن به جوانان است لذا جوانان صاحبنظر هم مشاوره دهند و هم در اجرا کمک کنند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: روزهایی در هفته برای پاسخگویی به مشکلات و درخواست‌های مردم تعیین شده و به اتفاق مدیران دستگاه‌ها در فرمانداری پذیرای شهروندان هستیم، در اینجا تمام موضوعات رصد، موشکافی و برای مسائل و مشکلات راه حل سریع و مطمئن اتخاذ خواهد شد.

بامری با اشاره به اینکه باید شفافیت در امور و اقدامات در تمامی‌ حوزه‌های کاری را به رسمیت بشناسیم، خاطرنشان کرد: توجه بر شفافیت می‌تواند از ایجاد رانت و فساد جلوگیری کند، در همین راستا ضمن تعامل با تمام رسانه‌ها با همکاری ایرنا و برخی رسانه‌ها و مسئولان دستگاه‌های دست اندرکار ستاد اطلاع رسانی و رسانه‌های همگانی را در فرمانداری تشکیل داده‌ایم.

وی گفت: به منظور اطلاع رسانی شفاف به روابط عمومی دستور داده شده در تمامی جلسات از خبرنگاران و جوانان صاحبنظر دعوت کنند تا چنانچه نقطه ضعفی می بینند اول بگویند بعد بنویسند اگر هم می نویسند تخریبی ننویسند، مردم به تخریب‌ها بها نمی‌دهند و بهتر است مدیران دلگرم باشند و کار را آبرومندانه انجام دهند.

وی بیان کرد: عملیات ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار که یکی از مطالبات بحق مردم منطقه و گام بلندی در عرصه درمان و سلامت است استارت خورده و در ظرف سه سال آتی ساخته و بهره‌برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: بازگشایی مرز ریمدان نقش بسزایی در توسعه منطقه دارد بطوریکه این نقش کمتر از بنادر و منطقه آزاد نیست و از مهم‌ترین گذرگاه‌های مرزی جنوب شرق کشور برای تبادل کالا و  حمل بار و مسافر محسوب می شود.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی عظیمی‌فر یکشنبه بیان کرد: با توجه به ادامه بارش‌ها در بخش‌های بالادست سد دز و به منظور کنترل سیلاب‌های وارده به سد، تغییرات خروجی سد متناسب با شرایط ادامه داشته و جریان‌های بالا و نوسانات زیاد در رودخانه تداوم خواهد داشت.

وی از هم استانی‌های ساکن در شهرستان‌های حاشیه رودخانه‌های دز و کارون شامل شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوش، کرخه، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر تقاضا کرد از اسکان و یا نزدیک شدن در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه رودخانه دز اجتناب کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان آب وبرق خوزستان گفت: همچنین تقاضا می‌شود اقدامات لازم برای جمع‌آوری موتورتلمبه‌های کشاورزی و تجهیزات آسیب‌پذیر در حاشیه رودخانه‌های ذکر شده اقدام شود.

بارندگی روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته منجر به خسارت‌هایی به مزارع کشاورزی و آبگرفتگی معابر درنقاط مختلف خوزستان شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • (ویدئو) قیمت خانه در مناطق اعیان‌نشین کابل فقط ۹ میلیارد تومان
  • بسیج تمامی امکانات برای رفع آبگرفتگی‌ها در دزفول