Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@05:56:36 GMT

«آدریان دریا» بالاخره جبل الطارق را ترک کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۴۶۶۶

بر اساس مختصات ثبت شده در وبسایت ترافیک دریایی، نفتکش ایرانی گریس 1(آدریان دریا) در حال ترک سواحل جبل طارق است و سفیر ایران در لندن نیز حرکت نفتکش آدریان دریا به مقصد آب های بین المللی را تایید کرد.

اخبار سیاسی-  مختصات ثبت شده در وبسایت Marine Terrafic (ترافیک دریایی) نشان می‌دهد که نفتکش ایرانی گریس 1(آدریان دریا) با سرعت پایین در حال ترک سواحل جبل طارق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این سایت وضعیت نفتکش به صورت underway تغییر یافته است وبه نظر میرسد نفتکش ایرانی بالاخره در حال دور شدن از سواحل جبل طارق است.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن نیز در همین رابطه ساعاتی پیش در صفحه توئیترش نوشت: « در این لحظه تایید می کنیم که سرانجام ۴۵ روز پس از توقف در آبهای جبل طارق، نفتکش حامل نفت ایران حرکت خود به مقصد آبهای بین المللی را آغاز کرد.» 

‌وی افزود: «توجه زیاد سیاستمداران و افکار عمومی جهانی ومنطقه ای، نشان دهنده نتایج مهم سیاسی،بین المللی و حقوقی اقداماتی است که در این چند روز اتخاذ شد.»

پیش از این شبکه الجزیره گزارش داده بود که نفتکش ایرانی در حال مهیا شدن برای ترک بندر جبل طارق است.

شبکه راشا تودی با تیتر کنایه آمیز و با اشاره به درخواست آمریکا از دولت محلی جبل طارق برای ادامه توقیف نفتکش ایرانی و رد این درخواست از سوی جبل طارق نوشت: علیرغم تلاش آمریکا برای توقیف دوباره این نفتکش، گریس 1 جبل طارق را ترک کرد. 

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که نفتکش ایرانی ساعت 11 شب به وقت محلی حرکت خود را آغاز کرده است اما مقصد این کشتی هنوز مشخص نیست. 

حساب توئیتری ردیابی کشتیها با انتشار عکس زیر از بازگشت گریس 1 به مسیری که 46 روز پیش از آن عبور کرده بود خبر داد.



گفته می‌شود که نفتکش ایرانی گریس ۱ که به آدریان دریا تغییر نام داده در حال حرکت به سمت جزیره کلاماتا یونان است.
 


واکنش ترامپ به رفع توقیف نفتکش ایرانی

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره رفع توقیف نفتکش ایرانی در جبل طارق پاسخ داد که ایران می‌خواهد با واشنگتن مذاکره کند!

دادگاه عالی جبل طارق روز پنج شنبه حکم رفع توقیف این نفتکش ایرانی را صادر کرده بود. 

اوایل ماه جولای دولت محلی جبل طارق با همدستی نیروی دریایی بریتانیا و به بهانه نقض تحریمهای اتحادیه اروپا این نفتکش حامل نفت ایران را توقیف کرده بودند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نفتکش ایرانی لندن حمید بعیدی نژاد ایران نفتکش ایرانی جبل الطارق گریس ۱ آدریان دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارتومئو بالاخره اعتراف کرد: بله، اشتباه کردم

به گزارش "ورزش سه"، بارتومئو بین سال های 2014 تا 2020 رئیس بارسا بود و به دلیل مدیریت ناکارامد خود بارسا را در دوران پاندمی کرونا تا مرز ورشکستگی نیز برد. در نهایت او استعفا داد تا انتخابات ریاست بارسلونا زودتر برگزار شود و خوان لاپورتا جای او را گرفت.

بارتومئو را مسبب وضعیت فعلی بد اقتصادی بارسلونا می دانند اما او همیشه از سیاست هایش دفاع کرده است. بارتومئو را متهم می کنند بازیکنانی متوسط با هزینه و دستمزد بسیار بالا را می خرید و همین به بارسلونا ضربه زد.

بارتومئو در مصاحبه جدید خود گفت برکنار زوبی زارتا در ابتدای سال 2015 اشتباه بزرگ او بود. او کسی را اخراج کرد که در سال 2014 انریکه را به عنوان مربی منصوب کرد و هفت خرید خوب از جمله لوئیس سوارز، تراشتگن و ایوان راکیتیچ برای باشگاه انجام داد.

بارتومئو گفت: «رئیس ها هیمشه تصمیمات درست نمی گیرند و بله، فکر می کنم در اخراج زوبی زارتا اشتباه کردم. اگر به عقب برگردم هرگز چنین تصمیمی نمی گیرم. روزهای پرتنشی بود و لوئیس انریکه با برخی بازیکنان مشکلاتی داشت. در آن مقطع تصمیم گرفتم مدیر ورزشی و مدیر عامل را قربانی کنم ولی بهتر بود اختلافات را از بین می بردم. برکناری زوبی زارتا به خاطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه از سوی فیفا نبود. مشکل در واقع داخلی بود.»

دیگر خبرها

  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • روایت یک دلداگی به همسر؛ مرد ایرانی ۲۵ سال در دریا سرگردان بود! +تصویر
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است
  • کلیپ| فتیله؛ بالاخره چندشنبه تعطیله؟
  • رضا درویش واگذاری پرسپولیس کار غیرممکنی بود که بالاخره محقق شد
  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • بیرانوند بالاخره در محلی که دوستش دارد (عکس)
  • بارتومئو بالاخره اعتراف کرد: بله، اشتباه کردم