Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@17:52:35 GMT

پیشنهاد ترامپ برای خرید گرینلند مُضحک است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۴۷۲۳

پیشنهاد ترامپ برای خرید گرینلند مُضحک است

نخست وزیر دانمارک پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای خرید جزیره گرینلند را مضحک خواند و تاکید که گرینلند فروشی نیست. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نخست وزیر دانمارک در واکنش به پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای خرید جزیره گرینلند از کپنهاگ، این پیشنهاد را مضحک و مسخره خواند.

«مت فردریکسن» نخست وزیر دانمارک در واکنش به این پیشنهاد و تایید آن از سوی مشاور ترامپ گفت، «گرینلند فروشی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرینلند مال دانمارک نیست بلکه به خود گرینلندی‌ها تعلق دارد. من امیدوارم که این پیشنهاد جدی نبوده باشد.»

ترامپ روز یک شنبه در مصاحبه با خبرنگاران تایید کرد که اخیرا صحبت‌هایی با مشاورانش درباره امکان خرید گرینلند مطرح کرده است.

ترامپ قرار است ماه آینده به کپنهاگ سفر کند و موضوع قطب شمال یکی از مسائلی است که در دیدارش با فردریکسن و «کیم کیلسن» نخست وزیر گرینلند مطرح خواهد شد.

نشریه «نیوز ویک» اخیرا گزارش داد که ترامپ در یک مهمانی شام با نزدیکان خود به این نتیجه رسیده که گرینلند را در مقابل مبلغی پول، از دانمارک خریداری کنند. پس از مطرح شدن این پیشنهاد در رسانه‌ها، برخی مشاوران ترامپ با اشاره به خرید «آلاسکا» از روسیه در سال ۱۸۶۷ توسط آمریکایی‌ها، موفقیت این معامله را محتمل دانستند.

گرینلند با داشتن حدود ۵۶هزار نفر جمعیت، بخش خودمختار پادشاهی دانمارک محسوب می‌شود. دولت محلی گرینلند که در شهر «نوک» مستقر است، به امور داخلی این منطقه رسیدگی می‌کند و کپنهاگ رسیدگی به امور امنیتی و سیاست خارجی آن را بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نخست وزیر دانمارک خرید جزیره گرینلند ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • (ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد