Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@07:35:39 GMT

آب معدنی ۵۰ هزار تومانی چگونه وارد شد؟!

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۴۷۵۵

آب معدنی ۵۰ هزار تومانی چگونه وارد شد؟!

ساعت24 - دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان اینکه آب‌های معدنی گران‌قیمت خارجی محتوای خاص یا کارکرد ویژه‌ای ندارند و فقط به دلیل نام برند با این قیمت عرضه می‌شوند، گفت که طبق آخرین اطلاعات انجمن به نظر می‌رسد این نوع آب‌های معدنی از راه قاچاق به کشور وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در روزهای اخیر فروش آب معدنی خارجی با قیمت‌ بالای ۵۰ هزار تومانی در بازار خبر ساز شد، تا جایی که حتی موضوع جمع‌آوری این نوع آب معدنی‌ها نیز مطرح شد. گفته می‌شود این کالا در فرانسه تولید می‌شود و به دلیل برند خاصی که دارد با این قیمت در بازار عرضه می‌شود.

 در این رابطه پیمان فروهر - دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان اینکه آخرین بار حدود یک سال پیش سازمان غذا و دارو در راستای حمایت از تولید داخل، ورود این کالاها را ممنوع و مجوزهای واردات آن‌ها را تعلیق کرد، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو فقط  اجازه داد آب‌های معدنی گران‌قیمت موجود در گمرک توزیع شود که این موضوع مربوط به بیش از یک سال گذشته است؛ بنابراین طبق آخرین اطلاعات انجمن به نظر می‌رسد ورود آب‌های معدنی گران‌قیمت به کشور قانونی نیست و از راه قاچاق به کشور وارد شده است.

وی افزود: تشخیص مبدا ورودی قاچاق سخت است، اما مبدا تولید معمولا کشور فرانسه است.

فقط پول برند می‌دهیم

فروهر با بیان اینکه این نوع آب‌های معدنی گران‌قیمت نیز از منابع زمینی تهیه می‌شوند و تکنولوژی خاصی در ساخت آن‌ها استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: تنها دلیل قیمت بالای این نوع آب معدنی، برند آن‌ها است که در دنیا نیز برندهای لوکسی محسوب می‌شوند، اما مصرف‌کنندگان باید بدانند که محتوای خاص یا کارکرد ویژه‌ای در این آب‌ها وجود ندارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران تصریح کرد: این نوع آب معدنی گران‌قیمت را فقط برخی "از ما بهتران" می‌خرند و در مناطق شمالی تهران توزیع می‌شود.

فهرست کالاهای قاچاق موجود در سوپرمارکت‌ها چند صفحه آچهار است

وی با بیان اینکه آب معدنی ۵۰ هزار تومانی هنوز در سوپرمارکت‌های کمربندی شمالی شهر تهران زیاد دیده می‌شود،‌ گفت: فروش کالای قاچاق در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی در سوپرمارکت‌های تهران منحصر به این آب‌های بسته‌بندی نیست و اگر سازمانی بخواهد با کالاهای قاچاق موجود در سوپرمارکت‌ها مبارزه کند، ابتدا باید چند کاغذ آچهار فهرست تهیه کند.

فروهر ضمن اظهار بی‌اطلاعی از برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری این کالا از بازار، گفت: تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند که کالای ایرانی در کنار محصول خارجی که با تکنولوژی و کیفیت مشابه ساخته شده، اما قیمت آن ۵۰ برابر تولید داخلی است، قرار بگیرد و هم‌وطنان ما ترغیب شوند که محصول ایرانی را بخرند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آب معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی

تیم فرمول یک فراری در راستای تامین هزینه خرید راننده جدیدش قرارداد گران‌قیمتی با اسپانسر آمریکایی امضا کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فراری ایتالیا با تامین کننده سخت‌افزار و نرم‌افزار آمریکایی هیولت پاکارد (HP) قرارداد اسپانسری منعقد کرده است.

بر اساس گزارش بینزس اسپورت؛ شرایط قرارداد برای اسکودریا بسیار سودمند خواهد بود و به تیم ایتالیایی اجازه می‌دهد تا حقوق بالایی را برای لوئیس همیلتون راننده کنونی مرسدس بنز که از فصل آینده فرمول یک به آن ملحق خواهد شد، تضمین کند.

هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک

منابع این نشریه گزارش می‌دهند که ارزش سالانه این قرارداد با قرارداد اسپانسرینگ ردبول با شرکت فناوری اوراکل که در حال حاضر بزرگترین قرارداد در فرمول یک است، قابل مقایسه خواهد بود.

لوئیس همیلتون قهرمان هفت دوره فرمول یک به فراری ایتالیا خواهد پیوست. گفته می‌شود درآمد این راننده انگلیسی در اسکودریا سالانه 100 میلیون دلار خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال / نیمار در صدر
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است