Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان؛ محسن نوری، رئیس اداره توسعه مدیریت و منابع هواشناسی  سیستان وبلوچستان گفت: شهروند وظیفه شناس «رادیو سوند» هواشناسی را پس از آنکه مأموریت اندازه گیری و ثبت پارامتر‌های جوی لایه‌های مختلف اتمسفر را انجام داده و به زمین سقوط کرده بود، پیدا کرد و به اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن نوری  اظهار داشت: آقای «علی قنبرزهی» از ساکنین روستای «دومک» زاهدان پس از آنکه شیء ناشناس با یک آنتن کوچک را در نزدیکی منزل خود یافت، متوجه شد که این شیء از سنجنده‌های هواشناسی است و باید به این اداره تحویل شود.

او  افزود: ایشان با نهایت مسئولیت پذیری این سنجنده که به نظر می‌رسد آسیب جدی ندیده و سالم است، را به اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تحویل داد.

ایمان خزاعی از کارشناسان مجموعه اداره فنی و مهندسی تجهیزات هواشناسی سیستان و بلوچستان درباره رادیو سوند گفت: رادیوسوند از سنجنده‌های هواشناسی است که به وسیله یک بالن در جو رها می‌شود تا پارامتر‌های دما، رطوبت، سمت و سرعت باد و فشار هوا در لایه‌های مختلف جو را اندازه گیری کند.

او افزود: این دستگاه پارامتر‌های جو را به صورت آنلاین ثبت و از طریق یک فرستنده رادیویی به ایستگاه جو بالای زاهدان مخابره می‌کند تا به وسیله آن‌ها محصولات مختلف هواشناسی تولید شود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: تنها ایستگاه جوی بالا استان در زاهدان فعال است که کارشناسان آن به‌صورت روزانه یک رادیو سوند برای پایش وضعیت پارامتر‌های فیزیکی اتمسفر رهاسازی می‌کنند.

خزاعی افزود: رادیوسوند‌ها به طور معمول تا ارتفاع حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری از سطح زمین بالا می‌رود و در نهایت پس از ترکیدن بالن به زمین می‌افتد.

او در باره ارزش ریالی این سنجنده نیز گفت: تهیه رادیو سوند هم اکنون بین چهار تا شش میلیون تومان هزینه در بر دارد که با توجه به اهمیت آن در پایش جو و صدور پیش بینی‌های جوی، استفاده از آن نه تنها امری اجتناب ناپذیر؛ بلکه الزامی است.

این کارشناس با بیان اینکه این رادیوسوند‌ها قابلیت استفاده مجدد نیز دارد، ادامه داد: شهروندان استان می‌توانند در صورت یافتن رادیوسوند در هر نقطه استان، برای حفظ و صیانت از بیت المال، آن را به نزدیک‌ترین اداره هواشناسی تحویل دهند.

روستای «دومک» از توابع بخش نصرت آباد شهرستان زاهدان و در فاصله حدود ۵۵ کیلومتری از شهر زاهدان قرار گرفته است.

انتهای پیام/.غ

مسئولیت پذیری یک شهروند در سیستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی شهروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است

صاحب گل صالحی  اظهار کرد: مسیر ترانزیتی خاش به زاهدان از مسیرهای پرترافیک و پرحادثه سیستان و بلوچستان بوده که همواره سوانح پرشماری در آن رخ داده و تلفات جاده ای آن بسیار دردناک بوده، بنابراین رئیس جمهور و استاندار این استان تأکید ویژه‌ای داشته اند، تا این پروژه با اهمیت زودتر به مرحله اجرا در بیاید.

وی بیان کرد: این قطعه به طول ۴۲ کیلومتر و در فازهای مختلف از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه اجرا می‌شود.

فرماندار خاش با اشاره به اینکه ۲۰ کیلومتر از این مسیر با تلاش‌های پیمانکار در حال انجام است، ادامه داد: این قطعه با اعتبار اولیه سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال آغاز شده و هم اکنون بیش از ۶۰ دستگاه خودرو در مسیر اجرای پروژه فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • آبگرفتگی معابر در زاهدان
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • (ویدیو) صحنه تماشایی از کمک پلیس وظیفه شناس به یک پیرمرد
  • رادیو باسابقه‌ترین رسانه در صداوسیمای سیستان و بلوچستان