Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:38:06 GMT

شهر جواهرات آسیا رخ‌ نمایان می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۷۸۶

شهر جواهرات آسیا رخ‌ نمایان می‌کند

حدود 10 سال پیش کلنگ ساخت شهر جواهرات در منطقه توریستی «حیدره» در فضایی معادل 126 هزار مترمربع به زمین خورد بنابر طراحی های کامپیوتری و توضیحات سرمایه گذارن این پروژه قرار بود تبدیل به یکی از بزرگترین پروژه های حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در آسیا وبا توجه به فازهای مختلف آن باعث اشتغال هزاران نفر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، یکی از مدیران عامل شرکت پرشین یاقوت در سال 93 گفته بود: سایتی در مجتمع شهر جواهرات طراحی شده که بازارچه فروش سنگ های قیمتی محسوب می شود همچنین 114 کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در 19 بلوک در این مجتمع وجود دارد که در هر کارگاه 10 تا 15 نفر مشغول به کار خواهند شد به طوریکه شرکت پرشین یاقوت تاکنون به 300 نفر آموزش لازم در حوزه تراش سنگ‌های قیمتی را ارائه کرده و این مجتمع علاوه بر کارگاه‌های تراش دارای برج تجاری، هتل پنج ستاره، رستوران و موزه بوده و در 160 هزار مترمربع در حال ساخت است.

همان سال بود که مدیرعامل وقت شرکت صنایع و گردشگری پرشین یاقوت از مشکلات موجود برای دریافت تسهیلات گلایه کرده بود و پیشرفت چشمگیری در بخش های مختلف پروژه احساس نمی شد و در سال 95 به طور علنی این پروژه به علت نبود اعتبار و مشکلات مالی توسط سرمایه گذاران رها شد.

اما خبر خوش آن که این پروژه توسط سرمایه گذاری دیگر دوباره احیا شده و عملیات عمرانی پروژه با تغییراتی از سرگرفته خواهد شد. پس از تلاش های مکرر موفق شدیم با سرمایه گذار جدید این پروژه مصاحبه ای در زمینه وضعیت پروژه ترتیب دهیم.

مدیرعامل جدید شرکت پرشین یاقوت در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح علت توقف پروژه شهر جواهر، اظهار کرد: مشکلاتی که زاییده تورم‌ها بود، برای پروژه پرشین یاقوت توقف ایجاد کرد اما از مهرماه سال گذشته شرکت به طور کامل از سهامداران قبلی خریداری شد و سهام پروژه را به طور کامل واگذار کردند.

گلزاری با اشاره به اینکه به مدت چهار سال این پروژه روی زمین مانده بود اما کسی پیگیر آن نمی‌شد، حتی حکم توقیف اموال نیز گرفته شده بود، ادامه داد: در نخستین اقدام با اداره دارایی و بیمه تسویه حساب کردیم و حقوق معوق پرسنل نیز پرداخت شد اما از جمله مشکلات بزرگ ما بدهی سه میلیارد تومانی پروژه به بانک رفاه بود، این وام ابتدا ۹۰۰ میلیون تومان بود که به علت عدم پرداخت اقساط و سود آن، مبلغ افزایش پیدا کرده بود و تا کنون موفق به پرداخت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان شده‌ایم.

وی با بیان اینکه از زمان تحویل پروژه از تسهیلات بانکی استفاده نکردیم و به دنبال ورود و جذب سرمایه از طریق سرمایه گذار به طرح هستیم، عنوان کرد: مسئولان استان و سرمایه گذاران همکاری خوبی با ما داشته‌اند اما چنین کار بزرگی نیاز به همکاری همه جانبه چه از سوی مسئولان و چه از سوی مردم آن منطقه دارد.

گلزاری بیان کرد: سال گذشته شرایط اقلیمی خاص همدان یعنی سرما و بارش برف باعث شد روند کار به سرعت صورت نگیرد و با توجه به اینکه سال پر آبی داشتیم بارندگی‌ها نیز جلوی پیشرفت کار را گرفت همچین در ابتدای کار کارگاه‌های آموزشی جواهر و سنگ تراشی فعال شده و دانشجو جذب می‌کردند اما به صورت موقت به علت سردی هوا و کمبود امکانات رفاهی کار متوقف شد.

وی با بیان‌ اینکه پروژه از اردیبهشت ماه سالجاری به طور رسمی آغاز به کار کرد اما احیای این پروژه کاری به مراتب سخت بود، تصریح کرد: در نخستین گام با توجه به اقلیم و فرهنگ همدان در پروژه بازنگری صورت گرفت و قسمت‌های جدید و مختلفی به این 6 فاز اضافه و برخی بخش‌ها نیز اصلاح شد. 

مدیرعامل شرکت پرشین یاقوت عنوان کرد: در هر فاز این پروژه حداقل ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند در این مکان نه تنها اشتغال ایجاد می‌شود و جوان‌های بسیاری بر سر کار می‌آیند بلکه به واسطه امکانات این مجموعه شغل‌های بسیار دیگری نیز تقویت می‌شوند.

وی اعلام کرد: با توجه به وجود هتل و دیگر فازهای پروژه و نیز آفتاب تند تابستان و زمستان سرد همدان وجود پارکینگ مسقف با ظرفیتی زیاد برای چنین پروژه‌ای لازم و ضروری است و پس از بازنگری جامع طرح تغییراتی برای افزایش ظرفیت پارکینگ صورت گرفت. 

گلزاری از ایجاد دانشکده ویژه جواهرشناسی و شناخت و تراش سنگ‌های قیمتی برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این پروژه به طور ویژه با سنگ‌های قیمتی و تراش آنها سروکار دارد، مجموعه‌ای پژوهشی با همکاری دانشگاه بوعلی با استانداردهای بالا نخستین بار در کشور افتتاح خواهد شد و در آن فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته آموزشی جواهرشناسی و شناخت سنگ‌های زینتی را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت پرشین یاقوت اضافه کرد: در کشور ما معادن سنگ‌های زینتی و ذخائر زیادی از جواهر داریم اما متأسفانه در کل کشور دانشگاه‌ها از داشتن رشته ویژه سنگ‌های زینتی بی‌بهره هستند و می‌توانیم برای نخستین بار فارغ‌التحصیلان و دانشجویان این رشته را داشته باشیم.

گلزاری با بیان اینکه شهر جواهر به معنای واقعی باید جواهر باشد، یادآور شد: این مکان باید به گونه‌ای باشد که خود خانواده‌ها به علت داشتن کیفیت غذای خوب، مکان مناسب برای استراحت، پارکینگ و شهربازی به آن رجوع کنند.

وی از برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در روز افتتاح نخستین فاز پروژه در منطقه حیدره خبر داد و خاطرنشان کرد: معتقد هستیم قبل از اینکه توریست خارجی وارد استان کنیم باید ایرانگرد داشته باشیم و خود مردم همدان نیز از امکانات و چشم اندازهای آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت پرشین یاقوت ادامه داد: در صورت افتتاح شهر جواهر مردم انگیزه پیدا می‌کنند تا در این مکان بیشتر گردش داشته باشند، این مسیری که در حال حاضر به آن دسترسی آسان نیست همانند مسیر گنجنامه پرتردد خواهد شد اما مسأله مهم در این طرح ایجاد امنیت این منطقه به ویژه برای مغازه داران و سنگ تراشان است.

گلزاری با بیان اینکه شهر سردار شهید حسین همدانی باید در شأن این شهید و شهر عزت، آبرو شود و زیبایی اش به معنای واقعی در خور همدانی‌ها باشد، اظهار کرد: وجود چنین پروژه‌هایی به نفع و باعث اشتغال مردم استان خواهند شد چرا که در پی آن افراد بومی همان منطقه از این فرصت بهره خواهند برد.

مدیرعامل شرکت پرشین یاقوت در پایان خاطرنشان کرد: آسفالت باند اصلی مسیر آغاز شده و تا سه هفته آینده تمام خواهد شد و پس از مدتی کارگاه سنگ تراشی نیز قابل استفاده می‌شود و سال آینده فاز اول این پروژه افتتاح و قابل بهره‌برداری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: این پروژه حدود 10 سال پیش کلنگ خورده اما خوابید بود و با توجه به اینکه چنین پروژه ای در پیشرفت و اشتغال استان نقش بزگی ایفا می کند، مدیر ارشد استان به شدت برای به ثمر رسیدن این پروژه تلاش می کند.

ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا پروژه های اقتصادی بر زمین مانده مانند پروژه شهر جواهرات احیا شود، اظهار کرد: سرمایه گذاران قبلی پروژه را به سرمایه گذار جدید تحویل داده اند و او نیز کار خود را به سرعت آغاز کرده و وظیفه ما این است که موانع را برای کمک به وی رفع و راه را تسهیل کنیم.

گزارش از: زهرا قاسمی‌نیما، خبرنگار ایسنا، منطقه همدان


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لقب جدید AFC به فوتسال ایران

کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی فوتسال ایران ثابت‌قدم خطاب کرد.

به گزارش فارس، تیم ملی فوتسال کشورمان در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل قرقیزستان به برتری 6 بر یک رسید و توانست راهی نیمه نهایی شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به پیروزی ایران نوشت که «ایران به روند حضور خود در نیمه‌نهایی‌های جام ملت‌های آسیا ادامه داد».

کنفدراسیون فوتبال آسیا، AFC، فوتسال ایران را «ثابت‌قدم» خواند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا با حذف ژاپن پیروزی پرگل ایران برابر کره‌جنوبی

دیگر خبرها

  • حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا
  • پایان کار تیم فوتسال افغانستان در جام ملت های آسیا + فیلم
  • مظلومی: دیگر در آسیا حذف نمی‌شویم +فیلم
  • عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
  • صعود تیم ملی فوتسال ایران به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
  • رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!
  • لقب جدید AFC به فوتسال ایران
  • گل‌های تیم ملی ایران به قرقیرستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر