Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:30:46 GMT

فیلمبردار صحنه قتل خبرنگار آمریکایی، یک آلمانی است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۷۸۷

فیلمبردار صحنه قتل خبرنگار آمریکایی، یک آلمانی است

به گزارش بیلد آلمان فردی که پنج سال پیش صحنه قتل «جیمز رابرت فولی» عکاس و خبرنگار گلوبال پست آمریکا در سوریه را فیلمبرداری کرد یک شهروند آلمانی متولد شهر زولینگن واقع در شمال ایالت نوردراین وستفالن است.

فولی عکاس خبری اهل ایالات متحده بود که برای چندین نشریه از جمله Stars and Stripes کار می‌کرد. او در سال ۲۰۱۲ میلادی در سوریه درحالی که برای نشریه گلوبال‌پست کار می‌کرد ربوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جای او تا ۱۹ اوت ۲۰۱۴ نامشخص بود، تا اینکه در این روز گروه تروریستی داعش ویدیویی منتشر کرد که در آن فولی یک بیانیه از پیش نوشته‌ شده را قرائت می‌کند و از آمریکایی‌ها می‌خواهد تا دیگر از دولت ایالات متحده در بمباران مواضع داعش حمایت نکنند.
پس از بررسی ویدیو سربریدن فولی توسط سازمان‌های اطلاعاتی، قاتل احتمالی او شخصی به نام عبدالمجید ع. خواننده رپ معرفی شد که ۲۳ سال سن دارد و سابقاً در لندن زندگی می‌کرده‌ است. او در یکی از ترانه‌های خود از قتل و انتقام حرف می‌زند. شخصی که فولی را سر می‌برد، به «جان جهادگرا» (Jihadist John) معروف شده بود. پدر او شخصی به نام عادل. ع بوده، وکیل مصری بوده که در سال ۱۹۹۳ به لندن پناهنده شده و از آنجا با شبکه القاعده ارتباط برقرار کرده‌ است. ترانه‌های عبدالمجید ع حتی از رادیو دولتی بریتانیا نیز پخش شده بودند.
شناسایی قاتل فولی با استفاده از مدرن‌ترین روش‌های تحلیل و بررسی صدا و تصویر صورت گرفت و در آن حرکات چشم، قد، فرم دست‌ها، لهجه، لحن صدا بررسی شد. پژوهشگران با بررسی این ویدو دریافتند که قاتل فولی در فیلم، شخصی چپ‌دست است، لهجه‌ای متعلق به جنوب لندن دارد، تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده، احتمالاً از نژاد پاکستانی و سومالیایی یا آمریکای لاتین ‌است. همچنین لحن صدا مشخص می‌کرد که قاتل زیر ۳۰ سال سن دارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دانشجوی معترض آلمانی به جرم مخالفت با نسل کشی در غزه

دریافت 7 MB کد خبر 6090084

دیگر خبرها

  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • دستگیری دانشجوی معترض آلمانی به جرم مخالفت با نسل کشی در غزه
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • (ویدئو) اینجا لندن است؛ اشتباه نکنید پاکستان نیست!
  • ببینید | الجزایری‌ها آسمان لندن را قرمز کردند
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»