Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شیرازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر افزود : طرح سامانه هوشمند نظارتی شهرهای استان مازندران با انتخاب ۴۱ نقطه شهری در سال ۹۳ تدوین شد و همزمان با آغاز عملیات اجرایی این طرح در ماه های پایانی سال ۹۴ استانداری هم هشت میلیارد تومان برای خرید ۲۸۵ دستگاه دوربین هزینه کرده است.

وی اظهار داشت : از سال ۹۴ تاکنون این طرح تنها در شهرهای رامسر ، محمودآباد ، آمل ، قائمشهر ، ساری ، بابلسر ، ایزدشهر ، بهشهر و نوشهر اجرایی شده منتهی در برخی از این شهر ها دوربین نصب شده ولی هنوز اتاق مانیتورینگ احداث نشده و باید شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی برای فراهم کردن زیرساخت های کامل این طرح همراهی لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری مازندران گفت که شوراهای اسلامی شهر باید اعتباراتی را در حوزه زیرساختی در جهت فراهم کردن امکانات و تجهیزاتی نظیر شبکه گذاری فیبر نوری ، ساخت اتاق مانیتورینگ و تامین برق  اقدام کنند ضمن آنکه برابر قانون فراهم سازی این زیرساخت ها باید در قانون بودجه سنواتی شهرداری ها پیش بینی می شد که متاسفانه برخی از شهرداران و شوراهای شهر نسبت به تحقق این مهم کوتاهی کردند .

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری مازندران ، یکی از اهداف تجهیز شهرها ،اماکن عمومی و حساس استان به سامانه هوشمند نظارتی در "طرح پایش  تصویری " را ارتقای امنیت ، سلامت اجتماعی و روانی در جامعه معرفی کرد و گفت : این طرح مزیت های فراوان دیگری مانند ثبت تخلفات رانندگی ، شناسایی و دستگیری مجرمان و حتی عامل کمک کننده در زمان بحران نیز است تا بتوان در زمان حوادثی نظیر سیل  به آسانی این بلای طبیعی را مدیریت کرد و تا حدودی سطح خسارت ها و نگرانی های آسیب دیدگان را کاهش داد.

شیرازی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ماه های آتی تاکید کرد که باید تا پایان سال  بقیه شهرهای استان نیز به  سامانه هوشمند نظارتی و طرح پایش تصویری مجهز شوند و  هرگونه کوتاهی از سوی شهرداران و شوراهای اسلامی در این حوزه توجیه پذیر نیست .

  استان مازندران دارای ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۲۲ شهرستان ، ۵۸ شهر و بیش از ۳ هزار روستا و آبادی است .

۷۰۷۸ / ۱۶۰۲/۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر وزارت کشور مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

به روایت تسنیم، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه‌ سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲هزار کیلومتری با نام «قدر۴۷۴» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیروهای دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است اما در سالهای اخیر، مامور به حضور در آبهای اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناورهای مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آبهای دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902652

دیگر خبرها

  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • کدام شهرهای خوزستان بیشترین بارندگی را داشتند؟
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود