Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@20:19:42 GMT

تاب‌آوری یک مهارت آموختنی است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۰۴۴۸

تاب‌آوری یک مهارت آموختنی است

احسان کریمی، مددکار انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به اهمیت تاب‌آوری در زندگی، اظهار کرد: ابتدا با ارائه تعریفی واضح از تاب‌آوری این مفهوم به معنای توانایی و قابلیت فردی، روانی و شخصیتی افراد در مواجه با موقعیت‌های تنش‌زا و مشکل‌آفرین است.
وی افزود: این مهارت این امکان را می‌دهد که فرد تحت شرایط بحرانی توانایی مدیریت مشکل و خروج از آن را بیابد و به این شکل تحت شرایط بحرانی فرد توانایی مدیریت مشکل و خروج از آن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی گفت: زندگی روزمره انسان به‌گونه‌ای است که به ناچار با مسائل مختلف روبه‌رو می‌شوند به‌گونه‌ای که امکان به خطر افتادن سلامت روان و تضعیف توانایی برای ادامه روند عادت زندگی وجود دارد و تاب‌آوری مجموعه‌ای از قابلیت‌‌ها است که فرد از این طریق توان عبور از بحران‌ها را می‌یابد تا آسیب نبیند.
مددکار انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه تصریح کرد: قابلیت‌های این مهارت به فرد امکان مواجه با ناملایمات و مشکلات را داده و حتی باعث رشد و استفاده مفید از موقعیت‌ها را می‌دهد.
وی تاب‌آوری را یک مهارت آموختنی توصیف کرد و گفت: در واقع این مهارت مجموعه‌ای از عوامل درونی و بیرونی در طول رشد انسان را ایجاد می‌کند.
کریمی نقش‌آموزی و الگوپذیری برای افراد از کودکی تا نوجوانی، روش‌های تربیتی اعمال شده بر کودکان، رفتارهای آموخته شده توسط محیط، قواعد خانوادگی، نیازهای رشدی و روانی در هر مرحله و تأمین یا ثبیت آن‌ها را در ایجاد شخصیت تاب‌آور مهم دانست.
مددکار انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه افزود: اگر فرد تاب‌آوری اندکی در برابر مشکلات دارد می‌تواند این خصوصیت را تقویت کند و افراد تاب‌آور اغلب در برابر مشکلات نگرش متفاوتی با سایر افراد دارند و به جای بحرانی کردن شرایط با مدیریت از مسائل به خوبی بیرون آمده و می‌توانند فرصت‌های مناسبی از شرایط برای رشد به وجود آورند.
وی تصریح کرد: افراد می‌توانند با آموزش مهارت‌های حل مسئله، همدلی، خوش‌بینی، تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس، مهارت‌های اجتماعی مانند تعاملات مناسب با دیگران و نگاه امیدوارانه به آینده، روحیه تاب‌‍‌آوری را در خود تقویت کنند تا بتوانند به وسیله این حفاظ مستحکم روحی در برابر مشکلات مقاومت کنند چرا که مشکلات دوامی ندارند اما می‌توانند افرادی که روحیه ضعیف دارند را دچار اختلال کنند و آثار مخربی را بر آینده‌ای که اثری از آن مشکل نیست بگذارد.
کریمی در پایان افزود: با مشاهده مسائل روزمره فراوانی که انسان امروزی با آن روبه‌روست تاب‌ آوری اهمیت بسیاری در ایجاد جامعه دارای سلامت روان و شکوفا در هر زمینه دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه اجتماعی احسان کریمی مددکار انجمن حمایت از زندانیان تاب آوری استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم کامل ادعای کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای | اروپایی‌ها دست و پاشون را جمع کنند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • فیلم کامل ادعای کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای | اروپایی‌ها دست و پاشون را جمع کنند!
  • فیلم کامل ادعای تهدیدآمیز کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان