Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید محمد هاشمی‌شهری روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت تکمیل طرح‌های نیمه تمام اظهار داشت: در ۲ سال اخیر حدود ۱۰۰ طرح و پروژه نیمه تمام بزرگ و متوسط در حوزه این دانشگاه به پایان رسیده که کمک قابل توجه‌ای به بهبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان منطقه کرده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی اعتباری نظام سلامت استمرار فعالیت‌های عمرانی چند ماهی متوقف خواهد شد اما در عین حال اتمام بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب(ع) و اتاق عمل جدید بیمارستان خاتم الانبیا (ص) از این امر مستثنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی علاوه بر توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، در بخش درمان سیستان و بلوچستان نیز توفیقات قابل توجهای بدست آمده است که از آن جمله بخش‌های تخصصی درمان ناباروری، جراحی قلب، پیوند کلیه، پیوند قرنیه، تعویض مفاصل، راه‌اندازی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی الزهراء (س) زاهدان است که این بیمارستان قابلیت رقابت با مراکز چشم پزشکی پیشرفته دنیا را دارد و از پیشرفته‌ترین میکروسکوپ‌ها و ماهرترین اعضای هیات علمی برخوردار است.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب دوری از مرکز، گستردگی و فاصله طولانی شهرها و روستاها از یکدیگر، نبود راه دسترسی به روستاهای دور افتاده و بی مهری رژیم‌های ستم شاهی همواره از محرومیت‌های فراوانی به ویژه در بخش بهداشت و درمان رنج می‌برد و بسیاری از روستاها حتی از داشتن خانه بهداشت محروم و در مراکز بهداشتی درمانی شهری نیز پزشکان هندی و بنگلادشی به طبابت مشغول بودند.
با جهش های مطلوب در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان این استان علاوه بر فراهم کردن امکانات درمانی برای شهروندان خود توانایی پذیرش بیماران خارجی را دارد به طوری که سالانه بیش از ۳۰۰ بیمار خارجی در سطح مراکز بهداشتی درمانی این استان پذیرش و مورد مداوا قرار می‌گیرند.

این استان هم اینک دارای سه دانشگاه علوم پزشکی در زاهدان، زابل و ایرانشهر است که هر کدام از آنها چند شهرستان را زیرپوشش دارند.
۷۳۱۶**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود