Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:08:26 GMT

حذف ۱۰۰ رشته کم متقاضی از چرخه آموزش علمی کاربردی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۱۸۴۹

حذف ۱۰۰ رشته کم متقاضی از چرخه آموزش علمی کاربردی

به گزارش گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محمدحسین امید امروز (دوشنبه) در مراسم تکریم فرامرز اکرمی و معارفه خداداد واحدی سرپرست جدید دانشگاه علمی کاربردی واحد تهران شرق عنوان کرد: یکی از مزیت‌های این دانشگاه این است که برخلاف سایر دانشگاه‌های دولتی می‌تواند رشته‌هایی که حد نصاب لازم دانشجو را کسب نکرده‌اند، از چرخه آموزشی حذف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین در قدردانی از اقدامات اکرمی عنوان کرد: تفکیک واحد استانی شرق و غرب، استقرار واحد در ساختمان جدید و صدور دانشنامه های باقی مانده از سال ۸۳ تاکنون، برگزاری جشن دانش آموختگی و فراخوان مدرسان از مهمترین اقدامات اکرمی در دو سال خدمت در واحد علمی کاربردی تهران شرق بوده است.

امید با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ یک از دانشگاه های کشور جشن دانش آموختگی به بزرگی جشن دانش آموختگی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیش از ۳ هزار دانش آموخته برگزار نکرده اند، عنوان کرد: از سال ۹۵ تاکنون حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی فارغ التحصیل شده اند که برای حدود ۸۰۰ هزار نفر آنان دانشنامه صادر نشده بود و در سال های اخیر تا حد امکان بخشی از این دانشنامه ها صادر شد.

افزایش رویکردها به آموزش های مهارتی

امید در ادامه با اشاره به انتخاب رشته تنها نیمی از داوطلبان کنکور سراسری گفت: حدود نیمی از داوطلبان کنکور اقدام به انتخاب رشته تا مهلت پایانی انتخاب رشته کرده اند و این نشان از افزایش رویکردها به آموزش های مهارت و اشتغال دارد.

وی با تاکید بر کاهش گرایش به مدرک گرایی در جامعه عنوان کرد: این امکان فرصت مناسبی است تا دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از پیش خود را نشان دهد. از این رو امسال باید جهش بزرگی داشت؛ چرا که امکانات و فرصت های موجود در دانشگاه علمی کاربردی در اختیار دیگران نیست.

دانشجویان علمی کاربردی جوان می شوند

امید ادامه داد: امسال برای نخستین سال، دانشگاه علمی کاربردی از آموزش و پرورش ورودی جذب می کند. بنابراین از مهر ماه با دانشجویان جوان روبه رو هستیم. این در حالی است که در سال ۹۵، ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه مسن بودند.

وی از مراکز خواست تا برنامه های آموزشی خود را بر اساس نیاز و زمان قشر جوان هماهنگ کنند. امید همچنین بر لزوم تغییر شیوه تبلیغاتی مراکز برای جذب دانشجو نیز تاکید کرد.

محیط کار، شرط گشایش واحدهای جدید علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از فعالیت حدود ۶۵۰ مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور خبر داد و گفت: از این پس شرط تاسیس مراکز جدید، تجهیز به محیط های کاری است. اگرچه توسعه کمی هدفمند با برنامه مشخص از جمله اهداف این دانشگاه به شمار می رود، اما هدف اصلی، توسعه کیفی آموزش است.

امید گفت: دانش آموختگان علمی کاربردی به طور میانگین اشتغال پذیری بیشتری نسبت به سایر دانش آموختگان دارند.

وی همچنین از تلاش و گفت وگو با مجلس شورای اسلامی برای دریافت کمک مالی از دولت خبر داد.

افزودن ۹ رشته جدید به رشته های تحصیلی

همچنین بنا بر تصمیم شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی ۹ برنامه درسی شامل چهار برنامه از گروه فرهنگ و هنر و  چهار برنامه از گروه صنعت و  یک برنامه از گروه مدیریت و خدمات اجتماعی به لیست رشته های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی افزوده شد.

دوره های کاردانی ناپیوسته حرفه ای موسیقی نواحی ایران، کارشناسی ناپیوسته حرفه ای آهنگ سازی موسیقی پاپ، کارشناسی ناپیوسته حرفه ای نوازندگی پیانو ایرانی و  کاردانی ناپیوسته فنی راهبری لکوموتیو به تصویب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی رسید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدحسین امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ سید تقی موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قم در حال تحصیل هستند گفت: استان قم سه پردیس تربیت معلم دارد و تنها استان دارای پردیس تخصصی تربیت معلم پرورشی است.
وی افزود: در حال حاضر رشته‌های آموزش ابتدایی، رشته آموزش فارسی، عربی، مشاوره و راهنمایی، رشته آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه ورشته الهیات دراین دانشگاه تدریس می‌شود ودانشجویان درفضایی آرام وعلمی هنر معلمی را با به روز‌ترین روش‌ها وفناوری آموزش می‌بینند.
سالانه ۳۰ هزار نفر در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور