Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدری با تاکید بر اینکه غدیر بعنوان تفکر و نشانه رمزی در تداوم نبوت و نقطه تلاقی نبوت و امامت است، گفت: شورای پنجم تاکنون بیش از ۵۰۰ مصوبه داشته و ۶۹ جلسه علنی، ۶۹ جلسه کاری و ۷۴ جلسه هیئت رئیسه برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز(۲۸ مرداد) و در شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با بیان اینکه ۲۶ مرداد را میتوان هم‌تراز سالروز فتح خرمشهر دانست چراکه جوش و خروش و نشاطی بی‌بدیل در کشور ایجاد کرد، گفت: آزادگان در دوران اسارت خود تحت شدیدترین فشارها و محدودیت‌های بی‌سابقه بوده‌اند و زمانی که پاس صحبت آنها می‌نشینیم و خاطرات آنها را می‌شنویم، شاهد عمق این دشواری‌ها می‌شویم، هنوز هم زوایای بسیاری از ابعاد مختلف این ایستادگی‌ها و مقاومت‌های این دلاورمردان کماکان برای جامعه ما ناشناخته مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به دیدار چند روز قبل جمعی از اعضای شورا با آزادگان، افزود: برخی از خاطرات مطرح شده در این دیدار از دوران اسارت به قدری مهم و عجیب بود که قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، شرایط طاقت‌فرسایی برای اسرا ثبت نام نشده که در کنترل صلیب سرخ جهانی نیز نبود‌ه‌اند، حاکم بوده و تنها ایمان و اعتقاد و باورآنها، مقاومت را دوچندان می‌کرده است.

 

وی از توجه ویژه شورای پنجم شهر مشهد به آزادگان سخن گفت و تصریح کرد: بسیار خرسندیم که در این ایام سیمای شهر به تمثال و تصویر اسرایی که در دوره اسارت به شهادت رسیده‌اند، مزین شده و همچنین نخستین پل چهارسطحی شرق کشور که هفته گذشته شاهد آغاز عملیات عمرانی آن بودیم، به نام آزادگان متبرک است و امروز نیز در جلسه علنی به تصویب می‌رسد.

 

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه به فرارسیدن سالروز کودتای ۲۸ مرداد پرداخت و اظهارکرد: این کودتا را می‌توان یکی از بارزترین و روشن‌ترین مداخلات آمریکا در امور ایران به منظور ساقط کردن حکومتی که مبتنی بر مردم بوده، دانست و پس از آن خود آمریکایی‌ها نیز به دخالت خود اذعان کرده و وزیر امور خارجه آنها هم سپس عذرخواهی کرد.

 

حیدری، مقاومت دکتر مصدق در مقابل استیفای حقوق ملت برای ملی شدن صنعت نفت را اصلی‌ترین علت شکل گیری این کودتا دانست و گفت: آمریکایی‌ها درصدد بودند با تضعیف پایگاه اجتماعی مصدق و سوء استفاده از ضعف و نقصان حامیان وی، دولت مرحوم مصدق را ساقط کنند؛ اگر این کودتا شکل نمی‌گرفت و دولت مصدق تداوم پیدا می‌کرد شاید امروز شرایط کشور ما شرایط متفاوتی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۵ سال از این واقعه می‌گذرد و آمریکایی‌ها بازهم همان رویکرد ایجاد یاس و ناامیدی در بین عموم و مانع تراشی در جهت تحقق شعارهای دولت برگرفته از رای مردم را در دستورکار قرار داده‌اند ولی با هوشیاری و حمایت مردم و رهبری نظام و دولت و همه اقشار و جریان‌ها و گروه‌های سیاسی با رویکردهای متفاوت و به برکت خون شهدای عزیز و مقاومت آزادگان به مقصود خود دست پیدا نمی‌کنند.

 

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه غدیر بعنوان تفکر و نشانه رمزی در تداوم نبوت و نقطه تلاقی نبوت و امامت است از این روز باید برای گذشت و مهربانی و بخشش و دیدوبازدید استفاده کنیم، گفت: براساس سنتی دیرین، روز عید غدیر روز عقد اخوت، برادری و مودت و دوستی است و چه نیکوست همه ما به آن متوسل شویم.

 

حیدری در ادامه اظهارکرد: از سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز بخاطر برپایی جشن دهه ولایت در ۱۳ بوستان سطح شهر و ایجاد فضای شادی و نشاط برای خانواده‌ها و شهروندان مشهدی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

 

وی ضمن تبریک ولادت امام موسی‌کاظم(ع)، پدر امام‌رضا(ع)، به روز بزرگداشت ابوعلی‌سینا و روز پزشک اشاره کرد و افزود: حوزه پزشکی و سلامت یکی از مولفه های مهم در حوزه توسعه پایدار شهرهاست و این موضوع در برنامه های شورای پنجم نیز مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: شورای پنجم تاکنون طرح‌ها و لوایح مختلفی را به تصویب رسانده تا زیرساخت‌های پزشکی در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر شکل گیرد؛ امید است جامعه پزشکی نیز در بخش توسعه متوازن و عدالت‌محور و در واقع توزیع خدمات پزشکی و پیراپزشکی در تمام نقاط شهر تلاش جدی‌تری داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در این شهر ارائه خدمات پزشکی در چند نقطه مشخص محدود شده و ترافیک سنگینی را هم ایجاد کرده که مشکلات بسیاری برای ساکنان و اهالی نیز بهمراه داشته است، گفت: با همکاری مدیریت شهری میتوان این تمرکز را برهم زد و شاهد توازن در سطح مشهد باشیم.

 

حیدری گفت: از جامعه پزشکی نیز انتظار داریم مشی و اشاعه ارزش های معنوی و اخلاقی پزشکی را مورد توجه قراردهند؛ به ویژه در شرایط امروز که هزینه‌های حوزه خدمات درمانی و پزشکی بسیار گران است.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: توجه به اقشار کم‌درآمد و محروم جامعه نیازمند پیش بینی مکانیزم‌هایی است که مناسب ترین آن، توسعه بیمه‌های اجتماعی در همه سطوح است ولی در عین حال تاکنون پزشکان ماهم براساس علاقه‌مندی و فداکاری خود توجه ویژه‌ای قشر محروم جامعه داشته‌ و بخشی از وقت و فرصت خود را در اختیار مناطق کم‌برخوردار قرار می‌دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: در شهر مشهد پزشکان الگو و شاخصی همچون دکتر شیخ داریم که نگاه خاصی به حرفه پزشکی داشته‌اند و شایسته است حوزه فرهنگی شهرداری در برنامه هایی که ویژه توجه به عناصر هویتی شهر درنظر گرفته، پرداختن به سلوک و رفتار این مفاخر و معرفی آنها به مردم را در برنامه خود قرار دهند.

 

حیدری در ادامه صحبت های خود به پایان عمر دو ساله شورای شهر پنجم و طی شدن نیمی از راه مدیریت شهری در این دوره اشاره کرد و گفت: اول شهریور ماه سال ۹۶، با رای روشن و مشخص مردم مشهد، شورای پنجم شکل گرفت، شورایی متفاوت که با برنامه‌ها و رویکردهایی که ارائه کرد، مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه شورای پنجم تاکنون بیش از ۵۰۰ مصوبه داشته و ۶۹ جلسه علنی، ۶۹ جلسه کاری و ۷۴ جلسه هیئت رئیسه برگزار کرده است، گفت: یکی از شاخص‌ترین رویکردهای مورد توجه در این دوره، توسعه متوزان و عدالت‌محور بوده است که مصوبه مشوق های سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت‌وساز را میتوان گام عملی جدی در جهت تحقق این رویکرد دانست.

 

حیدری افزود: برنامه عملیاتی ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شهرداری مشهد بعنوان برنامه‌ای که به دنبال تحقق و توسعه متوازن است، دیگر مصوبه شاخص در این دوره شورای شهر بوده است؛ با برش های منطقه‌ای که شکل گرفته و توازنی که برای ایجاد سرانه‌های خدماتی در شهر داشته‌ایم بدون شک اتفاقات خوبی را شاهد بوده و خواهیم بود.

 

وی تاسیس سازمان بازآفرینی شهری و تحت پوشش قراردادن ۶۶ پهنه فرسوده و ناکارآمد شهری را دیگر اقدام شاخص طی این دوسال دانست و اظهارکرد: یک سوم جمعیت شهر مشهد در این محلات ساکن هستند و بدون شک با تشکیل این سازمان میتوان کمک شایانی به توسعه متوازن شهر داشته باشیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد از توجه ویژه مدیریت شهری به حوزه حمل‌ونقل ریلی سخن گفت و افزود: بسیار خرسندیم که در این شرایط دشوار و تحریم های همه جانبه، خط ۲ قطارشهری مشهد به اتمام رسیده، خط ۳ نیز مراحل پایانی حفاری را طی می‌کند و چندروز قبل نیز با حضور معاون اول رئیس جمهور شاهد آغاز عملیات اجرایی خط ۴ مترو بودیم که یکی از نقاط کم‌برخوردار مشهد را با گذر از منطقه مرکزی شهر به یکی دیگر از نقاط کم‌برخوردار متصل می‌کند.

 

حیدری از تاکید شورای پنجم شهر مشهد برای توزیع عادلانه بودجه و سرانه های خدماتی در تمامی نقاط شهر خبرداد و تصریح کرد: منابع درآمدی مناطق کم‌برخوردار کفاف هزینه های این مناطق را نمی‌دهد و لذا سعی کردیم با جابجایی بودجه از مناطق برخوردار به این مناطق، توازن داشته باشیم.

 

وی شفافیت، مبارزه با فساد، تحقق شهر هوشمند، ایجاد سامانه فاش، بارگذاری اطلاعات سفرهای خارجی اعضای شورای شهر و مدیران شهری از دهه ۸۰ به بعد را از دیگر اقدامات شاخص شورای پنجم در این مدت ۲ ساله عنوان کرد.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه موضوع امید اجتماعی، نشاط عمومی و فرهنگی شهرنشینی از دیگر موضوعاتی بوده که شورای پنجم مصوبات خوبی را دراین خصوص گذرانده است، گفت: از جمله این مصوبات میتوان به بهره‌برداری اصناف از پیاده‌روهای فضای شهری، آیین‌نامه نشان شهر، تصویب منشور حقوق شهرنشینی، شهر دوستدار کودک و افراد معلول مناسب‌سازی شهر برای همه اقشار، ورزش همگانی با تاکید بر حوزه زنان، حمایت از سمن‌ها، تقویت شورای اجتماعی محلات و طرح محله ما، تاسیس خانه ادبیات شهر مشهد و در حوزه آموزش فرهنگ شهرنشینی نیز همچون طرح تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد.

 

حیدری با بیان اینکه شورای پنجم توجه ویژه‌ای به توس و آرامگاه فردوسی داشته است، تصریح کرد: اقدامات شایانی در جهت باززنده‌سازی توس بعنوان یکی از نمادهای هویتی این شهر، که در دو دهه گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، انجام شده به نحوی که برای بازپیرایی جلوخان تاکنون ۱۲.۵ میلیاردتومان اعتبار هزینه شده و با تکمیل فاز ۳ این عدد به ۲۰ میلیاردتومان خواهد رسید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارتباط عمیق مردم و نخبگان با مدیریت شهری پرداخت و گفت: طی ۲ سال اخیر در کمیته های نظارتی بیش از ۹ هزار مراجعه‌کننده داشته‌ایم که پرونده های آنها مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات آنها نیز در صورت امکان حل و فصل شده است.

 

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: تمامی این گام های ارزشمند و اتفاقات مهمی که شاهد بوده‌ایم، به برکت انسجام درونی شورا و رویکرد جوانگرایی حاکم بر مدیریت شهری و لطف امام‌رضا(ع) بوده است.

 

وی با بیان اینکه در سال سوم فعالیت شورای پنجم بدنبال اجرایی و عملیاتی کردن مصوبات خود خواهیم بود، اظهارکرد: این سال، سال پرکاری برای شورای شهر و شهرداری خواهد بود و برنامه‌ها، منابع و امکانات خوبی برای جهش جدی در توسعه شهر، در ابعاد مختلف پیش‌بینی شده است.

 

حیدری گفت: در ماه گذشته هر هفته پروژه‌ای افتتاح و یا عملیات کلنگ‌زنی آن آغاز شده است؛ روز آینده نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی پل روسطحی در محله ابوطالب خواهیم بود و جمعه نیز پروژه ۱۳۰ میلیاردتومانی خط انتقال آب فضای سبز شهری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

رئیس شورای شهر افزود: فضای کار، تلاش و فعالیت حاکم بر شهر، مبتنی بر رویکرد تعاملی شورا با تمامی دستگاه های تاثیرگذار در شهر است و سعی شده با هم‌افزایی و دعوت از همه ارادتمندان به شهر مشهد با هرجایگاه و رویکرد سیاسی، گام های خوبی درجهت ارائه خدمتی مطلوب‌تر به زائران و مجاوران رضوی برداشته شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر غدیر عید غدیر خم حجت الاسلام محسنی اژه ای بیرجند دهه ولایت و امامت خراسان جنوبي سومین جشنواره طنین مسجد مسجد جشن جلسه علنی شورای شهر عید غدیر مصوبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، آزمون داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت ۸ صبح آغاز شد. آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.
همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی هم فردا برگزار می‌شود.
 در استان یزد، ۱۵ هزار و ۳۲۴ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ باهم رقابت می‌کنند که ۹ هزار و۶۸۸ نفر داوطلب زن و ۵ هزار و ۶۳۶ نفر داوطلب مرد هستند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان یزد، در خصوص زمان و مکان برگزاری این آزمون در دانشگاه یزد تصریح کرد: محل آزمون داوطلبان گروه آموزشی علوم ریاضی صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه، در ساختمان توحید، داوطلبان گروه آموزشی علوم انسانی در همان زمان، در سالن‌های فجر، غدیر و ساختمان علوم است.
میرحسینی اظهار داشت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر هم ، عصر امروز در سالن‌های غدیر و ساختمان توحید و داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز عصر در محل سالن فجر به رقابت خواهند پرداخت.
وی یادآور شد: محل آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه در محل سالن‌های غدیر، فجر و ساختمان توحید است. 
میرحسینی تأکید کرد: به‌منظور رفاه شرکت‌کنندگان، داوطلبینی که حوزه امتحانی آنها سالن‌های غدیر و فجر است از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه و داوطلبینی که حوزه امتحانی آنها ساختمان‌های توحید و علوم است از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان خاطر نشان کرد: به همراه داشتن کارت ورود به آزمون به همراه یک کارت شناسایی معتبر عکس دار الزامی است.

دیگر خبرها

  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود