Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:46:26 GMT

جزیره خارگ فاقد گاز قابل استفاده برای مصرف شهری

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۲۱۹۹

جزیره خارگ فاقد گاز قابل استفاده برای مصرف شهری

مدیرعامل شرکت گاز بوشهر از انعقاد قراردادهای اولیه طرح گاز رسانی دریایی از طریق خط ششم سراسری با پتروشیمی خارگ خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسلم رحمانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جزیره خارگ فاقد گاز قابل استفاده برای مصرف شهری و خانگی است، عنوان کرد: سال گذشته پتروشیمی خارگ درخواست توسعه طرح گازرسانی دریایی از طریق خط ششم سراسری را ارائه داده که در مرحله برداشت اولیه و مهندسی کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح در سال آینده، قابلیت گازرسانی به جزیره خارگ مهیا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به انعقاد قراردادهای اولیه طرح با پتروشیمی خارگ تاکید کرد: طرح خط دریایی کار بزرگی است و فاصله دریایی خط ششم تا جزیره خارگ 32 کیلومتر است که بایست توسط پتروشیمی خارگ اجرایی شود. 

رحمانی عنوان کرد: پروژه گازرسانی به پتروشیمی سیراف انرژی در شهرستان دیّر با 90 درصد پیشرفت تا پایان سال با تزریق گاز این پتروشیمی به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار کرد: مجموع کل بودجه پیش بینی شده سال جاری 140 میلیارد تومان بوده که امیدواریم به موقع تخصیص یابد و بتوانیم پروژه ها را اجرا نماییم.  

مدیرعامل شرکت گاز بوشهر از افتتاح 50 پروژه و کلنگ زنی 2 پروژه در هفته دولت خبر داد و افزود: از این آمار 40 پروژه گازرسانی به صنایع جدید و 10 پروژه گازرسانی و توسعه و ساخت ساختمان اداری است که مجموعا 41 میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه شده است.  

این مسئول با اشاره به گازرسانی روستاهای والفجر شهرستان دیلم و جاشک شهرستان دیّر گفت: عملیات گازرسانی به شهرک پایگاه هوایی با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان و احداث انبار ساختمان امداد برازجان در هفته دولت آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، خارگ یا جزیره خارگ که گاهی خارک نوشته می‌شود، جزیرهای مسکونی، متعلق به ایران و دارای اهمیت اقتصادی است که در ۳۸ کیلومتری ساحل بندر گناوه در خلیج فارس قرار دارد و از توابع استان بوشهر به‌شمار می‌آید. در این جزیره یکی از مهم‌ترین پایانه‌های صادرات نفت جهان بنا شده‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جزیره خارگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر

حمیدرضا رحیمدل معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان یزد، گفت: از روز گذشته تا پنج‌شنبه صبح، کل مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سطح نارنجی، میزان بارندگی قابل توجه برای یزد پیش‌بینی شده است بنابراین آبگرفتگی معابر سطح شهر یزد را خواهیم داشت و باید پمپ‌ها و تجهیزات مورد نیاز سریع پای کار بیاوریم و با سرعت عمل کار کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد عنوان کرد: اقدامات خوبی در یکی دو سال در حوزه مدیریت بحران در خصوص آماده‌سازی کمربند حفاظتی شهر یزد یا همان سیل بند‌های یزد از نظر پاک‌سازی پشت سیل‌بندها، ارتفاعات سیل‌بندها، حجم خاکریز، احداث سرریز و... انجام شده است.

رحیمدل افزود: سه سیل‌بند در سمت پارک کوهستان برای جلوگیری از ورود آب به خیرآباد و عیش‌آباد ایجاد شده است که بتواند این روان‌آب‌ها و سیلابی‌شدن را کنترل کند، در سال ۱۴۰۰ در این نقطه به واسطه سیل خسارت وارد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و آبگرفتگی معابر، از شهروندان می‌خواهیم در زمان بارندگی رفت و آمد و تردد غیرضروری در داخل شهر نداشته باشند، چون باعث می‌شود روان‌آب‌ها داخل سطح شهر و خیابان مسیر خود را در کانال‌ها طی نکنند و در سطح معابر بیشتر بمانند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه دو کریدور برای عبور روان‌آب‌ها به سمت خارج از شهر وجود دارد، ادامه داد: یکی از این کریدور‌ها چهارراه محمودآباد به سمت بلوار نصر و دروازه قرآن است که کل حجم روان‌آب‌های مناطق دیگر از جمله منطقه چهار، منطقه یک و... در چهاراه محمودآباد جمع می‌شود و به سمت خروجی شهر می‌رود. 

رحیمدل خاطرنشان ساخت: یک کریدور دیگر نیز از میدان حضرت ابوالفضل، میدان همافر به سمت میدان باغ ملی می‌رود، این کریدور وارد مسیل شهر یزد همان رودخانه پشت پل نواب صفوی شود و در بافت تاریخی نیز با لوله‌گذاری که از چهار راه مهدیه به سمت ایرانشهر و انتقال آب به رودخانه شهر یزد انجام شد، مشکل تا حدودی حل شده است.

وی ادامه داد: فقط در دو نقطه با مشکل مواجه هستیم، بلوار فضیلت در منطقه سه که انتقال آب آن حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد و لازم است که امسال حتما تأمین اعتبار آن انجام شود و دیگری میدان ابوالفضل که باید لوله‌گذاری برای آن انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد در خصوص چاه‌های جذبی سطح شهر یزد گفت: تعدادی چاه جذبی در سطح شهر یزد وجود داشت که در بیش از یک سال گذشته ۸۰۰ چاه جذبی دیگر نیز در مناطق پنج‌گانه شهری یزد حفر شد و عمق این چاه‌ها را نیز تا ۲۵ متر افزایش دادیم و لوله‌ای نیز برای خروج هوا در کنار این چاه‌ها نصب کردیم که اقدام بسیار خوبی برای جذب روان‌آب‌ها بود.

وی با بیان اینکه چاه‌های جذبی در زمان جاری‌شدن سیلاب جوابگو نیست، ادامه داد: چنانچه بارش باران در طولانی مدت و با شدت کم وجود داشته باشد چاه‌های جذبی می‌توانند در جذب روان‌آب مؤثر باشند، اما در بارش‌های شدید و کوتاه مدت این چاه‌ها کارساز نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازدید معاون وزیر نفت از طرح بزرگ پتروشیمی بوشهر
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر