Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور از سید محمدمهدی حاتمی، جوان نخبه ریاضی، به بهانه خلق صحنه زیبای نماز بر پل شهر لندن پس از کسب موفقیت در المپیاد جهانی، با اهدای لوح تقدیر و انگشتری متبرک مقام معظم رهبری از وی تقدیر کرد.

حجت الاسلام قرائتی در دیدار با این جوان نخبه، با اشاره به اهمیت الگو بودن جوانان، گفت: ما سه نوع جوان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه اول، گروهی هستند که در جامعه هضم می شوند. گروه دوم، گروهی هستند که هضم نمی شوند و خوب هستند. اما گروه سوم علاوه بر خوبی، خط شکن شده و امام دیگران هم می شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: دلیل تقدیر از این جوان اینست که ایشان خط شکن شدند و برای همه جوانان دنیا الگو شدند و ثابت کردند که علاوه بر پیشرفت در مسایل علمی و نخبگی میتوان با ارتباط با خدا نیز بود و با اینکارش نمونه ای از جوان نخبه مومن ایرانی را به دنیا نشان دهد. 

قرائتی در متن تقدیرنامه ای که اهدا شد، آورده بود: از اقدام ارزشمند شما و خلق صحنه زیبای نماز بر پل شهر لندن پس از کسب موفقیت در المپیاد ریاضی که جلوه ای افتخار آفرین از یک جوان مومن ایرانی را به جهانیان معرفی نمود، از باب «مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ لَم یَشکُرِ الخالقَ» صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

دراین دیدار از این نخبه جوان سوال شد که؛ آیا از اقامه نماز در آن موقعیت خجالت نکشیدید؟ وی پاسخ داد که از خدا به خاطر نماز نخواندن و یا تاخیر آن بیشتر خجالت می کشم تا گناه و تمسخر دیگران.

وی افزود: غربی ها همه سبک زندگی خود را ترویج و ترغیب می کنند. چرا ما نباید این سبک زندگی معنوی و روحانی خود را ترویج کنیم و به دیگران نشان دهیم!

در پایان قرائتی از پدر سید محمدمهدی حاتمی، که در جلسه حضور داشت به خاطر تربیت چنین فرزندی تشکر کرد و سپس انگشتر متبرک رهبری را به دست ایشان نمود و با این هدیه معنوی ایشان را دعا و تقدیر کرد.

کد خبر 4696914

منبع: مهر

کلیدواژه: لندن نماز محسن قرائتی عید غدیر خم کنفرانس بین المللی فعالیت های قرآنی آیت الله جوادی آملی دعای عرفه قرآن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی کتاب عید سعید قربان فلسفه علوم انسانی رادیو گفتگو طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر

سپاه خرمشهر طی اقدامی از ۳۷ نفر از معلمان نمونه خرمشهری تجلیل کرد.

سعید سیاحی مدیرکل آموزش و پرورش خرمشهر در آیین تجلیل معلمان خرمشهری گفت : یک معلم طراح توسعه پایدار است که امروزه و مورد توجه همه ی کشورهاست و بدون وجود او تولید، جامعه ی خوش نام و بهداشت و آموزش محقق نمی شود. 

او شهید مطهری را یک جبهه فرهنگی خواند که اساتید شاخصی را در قبل از انقلاب بعد از آن تربیت کرد.

سرهنگ محمد لویمی فرمانده سپاه خرمشهر نیز با تبریک بزرگداشت مقام معلم گفت : ارزش معلم در تمام جوامع و جهان دارای اهمیت بالایی است چرا که تقش هدایت گر در جامعه ایفا می کنند.

امام جمعه خرمشهر نیز تجلیل از معلم را وظیفه ی همه مردم یک جهان خواند که واجب شرعی و وجدانی است.

او تاکید کرد اگر معلم خلق نمیشد انسان و جوامع انسانی به رشد و تعالی نمی رسید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • فیلمی از سخنرانی قرائتی؛ هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • هاآرتص: حماس دست نتانیاهو را خواند
  • (ویدئو) محسن قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • نصراللهی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» روحیه جهادی را معنا می‌کرد
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • ببینید | حجت‌الاسلام قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • وزیر کشور پیام فرستاد