Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:05:11 GMT

برگزاری اطعام غدیر در مساجد اراک+ اسامی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۲۵۳۵

برگزاری اطعام غدیر در مساجد اراک+ اسامی

همزمان با عید غدیر و برپایی ۲۰۰ دیگ پخت غذا، بطور سراسری مساجد اراک میزبان طرح اطعام غدیر هستند. ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان بوده و یکی از سنت های حسنه در این عیدالاکبر که روایات مختلفی درباره آن نقل نموده‌اند و نباید مورد غفلت واقع شود، سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطعام  در روز عید غدیردر اسلام بسیار سفارش شده است و باید این فرهنگ گسترش پیدا کند چراکه اطعام در روز عید غدیر از ارزش بالایی برخوردار است که باید تلاش شود که همانند اطعام روز عاشورا فراگیر شود.

رضایت از دین اسلام یکی دیگر از نکات مورد توجه است و اطعام یکی از موضوعات مورد توجه و تاکید در اسلام است که حتی قرآن کریم بر مذمت ترک‌کنندگان اطعام مساکن و فقرا تاکید کرده است و یکی از ویژگی‌های اهل جنهم که قرآن کریم به آن اشاره کرده ترک اطعام است و همه این ها رضایت خدارا به همراه دارد.

در این راستا، براساس برنامه‌ریزی انجام شده بزرگترین اطعام در روز غدیر که در بین استان‌های کشور نیز کم نظیر است با مشارکت عمومی مردم و بدون ریالی کمک دولتی در استان مرکزی و شهرهای اراک برگزار می‌شود.

براساس گفته دبیر بنیاد غدیر استان مرکزی حدود 200 دیگ پخت غذا در روز عید غدیر در اراک همزمان با سراسر استان، برپا شده و به اطعام این روز می‌پردازند به طوری که از صبح روز غدیر برنامه اطعام با پذیرایی عاشقان ولایت و امامت در سفره کریمانه اهل بیت(ع) در صبحانه آغاز و ناهار و شام نیز این روند و اطعام ادامه دارد.

همچنین در این برنامه مساجد شاخص به ویژه در مناطق حاشیه شهر و مناطق محروم شهر اراک در این روز به صورت فعال در این اطعام سراسری حضور خواهند داشت که لیست مساجد فعال در تمامی شهر اراک و در اطعام روز غدیر به شرح زیر است.

اصفهان| توزیع 90 هزار پرس غذا در عید غدیر؛ اطعام روز عید غدیر باید نهادینه شودطرح ضیافت علوی با اطعام 250 هزار نفر در خوزستان اجرایی می‌شود + جدول توزیعتشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت/ از مشارکت اهل تسنن در بازسازی واقعه غدیر خم تا راه‌اندازی پویش هر خانه یک اطعاملیست مساجد میزبان طرح اکرام غدیرخم در اراکردیفنام مسجدنشانی1مسجد ابوذراراک، شهرک حضرت ولیعصر"عج" (چشمه موشک)2مسجد امام حسین(ع)اراک، شهرک حضرت ولیعصر"عج" (چشمه موشک)3مسجد ابوالفضل(ع)اراک، شهرک حضرت ولیعصر"عج" (چشمه موشک)4مسجد علی بن ابیطالب(ع)اراک، کوی امام علی"ع" (منطقه فوتبال)5مسجد صاحب‌الزمان(عج)اراک، کوی امام علی"ع" (منطقه فوتبال)6مسجد الغدیراراک، کوی امام علی"ع" (منطقه فوتبال)7مسجد ابوالفضل(ع)اراک، کوی امام علی"ع" (منطقه فوتبال)8مسجد امام رضا(ع)اراک، شهدای صفری9مسجد ابوالفضل(ع)اراک، شهدای صفری10مسجد الزهرااراک، خیابان جهاد(هپکو)11مسجد امام باقر(ع)اراک، خیابان جهاد(هپکو)12مسجد امام حسین(ع)اراک، خیابان طالقانی13مسجد جامعمرزیجران14مسجد امام علی(ع) 15مسجد شهرک هجرتاراک، شهرک هجرت16مسجد صالح آباداراک، منطقه صالح آباد17مسجد حضرت زینب(س)اراک، کوی صادقیه18مسجد اهل البیت(ع)اراک، شهرک الهیه19مسجد ابوالفضل(ع)اراک، منطقه نظم آباد20مسجد امام رضا(ع)اراک، خیابان رودکی21مسجد باب الحوائج(ع)اراک، قنات ناصری22مسجدصاحب الزمان(عج)اراک، سی متری میقان23مسجد ابوالفضل(ع)اراک، شهرک اندیشه24مسجد امام سجاد(ع)اراک، کوی سجادیه(باغ خلج)25مسجد شهرک گردواراک، شهرک گردو(کوی رضوی)26مسجد امام صادق(ع)اراک، شهرصنعتی27مسجد امام حسین(ع)اراک، میدان امام حسین(ع)28مسجد امام علی(ع)اراک، شهرک امیرکبیر

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال آلومینیوم و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز جمعه ۷ اردیبهشت در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک رو در روی هم قرار می‌گیرند. روز گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه حضور هواداران در بازی این بازی ممنوع است که هم سازمان لیگ و هم هیأت فوتبال استان مرکزی این موضوع را تکذیب کردند.

در همین حال محمدرضا غفاری رئیس هیأت فوتبال استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، خبر از تعمیرات و بازسازی در بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی (ره) را داد. او در این رابطه افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تا استقبال زیادی از این بازی انجام شود و با توجه به اینکه بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی شامل نرده‌ها، آبخوری و … در حال بازسازی است، تصمیم نهایی برای حضور هواداران در این بازی فردا پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که پرسپولیس و آلومینیوم یک بار و در سال ۱۴۰۱ در جام حذفی به مصاف هم رفته بودند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود نماینده استان مرکزی به پایان رسیده بود و بازی روز جمعه، دومین مصاف دو تیم در ادوار رقابت‌های جام حذفی است.

کد خبر 6087333

دیگر خبرها

  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • برگزاری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران
  • ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟