Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@12:46:48 GMT

علائم حمله قلبی زنان چقدر متفاوت از مردان است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۱۲۲

بر اساس پایگاه خبری هلث نیوز، شاید اکثر افراد بر این تصور باشند که علائم حمله قلبی در زنان مانند صحنه‌های فیلم و تئاتر شامل درد در ناحیه قفسه سینه و افتادن روی زمین است؛ در صورتی که علائم بیماری‌های قلبی در زنان بسیار متفاوت و دور از ذهن است. گاهی این علائم می‌تواند مشابه آنفلوآنزا باشد.
حمله قلبی یا آنفارکتوس میوکارد زمانی رخ می‌دهد که قلب به دلیل انسداد جریان خون دچار کمبود اکسیژن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انسداد معمولا به دلیل ایجاد پلاک به وجود می‌آید که ناشی از تجمع چربی و کلسترول در عروق خونی است. بر اثر حمله قلبی و شدت آن بخشی از عضله قلب آسیب می‌بیند که می‌تواند به آسیب خفیف، عوارض شدید و حتی مرگ منجر شود. بر اساس آمار در هر ۴۳ ثانیه، یک نفر دچار حمله قلبی می‌شود.
 بر اساس آمار انجمن قلب آمریکا، علائم حمله قلبی در زنان متفاوت است.

برخی از شایع‌ترین علائم حمله قلبی در زنان :
- احساس درد در ناحیه فک، گردن، پشت و بازو
درد ناگهانی یا تدریجی در ناحیه فک، گردن، پشت و بازو در زنان می‌تواند یکی از مهم‌ترین علائم این عارضه باشد. درد می‌تواند بین این نواحی یا بخش‌های دیگر بدن باشد و درد شدید هنگام خواب بروز کند.
- عرق سرد
عرق سرد معمولا دلیلی بر شروع آنفلوآنزا یا گرمای بیش از حد بدن قلمداد می‌شود؛ ولی می‌تواند از علائم اولیه حمله قلبی باشد.
- تنگی نفس، احساس سبکی سر و حالت تهوع
این حالت بیشتر در افرادی دیده می‌شود که همراه با تنگی نفس، در قفسه سینه احساس درد ندارند. بر اساس مطالعات منتشر شده در انجمن قلب آمریکا، حدود ۴۲ درصد زنانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، از یک ماه قبل علائمی مانند تنگی نفس دارند. این اختلال ناگهانی و بدون هر گونه فعالیت بدنی رخ می‌دهد.  
- احساس فشار و ناراحتی در قفسه سینه
این درد بسیار شدید است و می‌تواند در زنان و مردان دیده شود. درد در قفسه سینه ناشی از حمله قلبی در زنان در هر بخشی از قفسه سینه و نه فقط در قسمت چپ دیده می‌شود. این درد معمولا چند دقیقه طول می‌کشد و مجدد عود می‌کند.
- معده درد
این درد شبیه به سوزش معده و بعضا بسیار ناراحت‌کننده است.
- خستگی
خستگی بیش‌از اندازه یکی از مهم‌ترین علائم این عارضه در زنان از یک ماه قبل از حمله است، اختلال خواب نیز در این بیماران دیده می‌شود.
بر اساس مطالعات زنان در دوران یائسگی و پس از آن بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند. این امر ناشی از تغییرات هورمونی است و معمولا علائم بیماری در زنان ۵۰ سال به بالا شامل درد در ناحیه معده، گردن، بازو، فک و پشت، قفسه سینه و ضربان نامنظم قلب و تعریق فراوان است.

کدام گروه از زنان بیشتر در معرض حمله قلبی هستند
زنان چاق و دارای اضافه وزن، مبتلا به دیابت و کلسترول و فشارخون بالا بیشتر در معرض این عارضه هستند.

سیگار، ‌افسردگی، بیماری‌های التهابی، نداشتن تحرک، سندرم متابولیک، مشکلات دوران بارداری و استرس از جمله مهم‌ترین عوامل خطر این عارضه به شمار می‌آیند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات قایقرانی آب‌های آرام و روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک در قاره آسیا و اقیانوسیه از ۳۰ فروردین تا دوم اردیبهشت در دو کشور ژاپن و کره جنوبی پیگیری شد که حاصل تلاش تیم‌های ایران کسب چهار سهمیه برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه بود.
این دو رویداد در حالی برگزار شد که آخرین میدان برای کسب سهمیه المپیک برای قایقرانی ایران محسوب می‌شد. دو تیم قایقرانی ایران با حداقل نفرات و به شکل یک تیم کیفی راهی توکیو و چونگجو شده بودند.
صید سه مدال و دو سهمیه برای کانوئینگ سواران در توکیو حاصل تلاش نمایندگان کشورمان در بخش آب‌های آرام کسب دو سهمیه انفرادی کانو و کایاک مردان بود.
نتایج کلی قایقرانان ایران در بخش آب‌های آرام به این ترتیب است:
علی آقا میرزایی در ماده کایاک هزار متر مردان با کسب مدال برنز موفق به کسب سهمیه المپیک شد.
نبی رضایی در ماده کانوی هزار متر مردان با کسب مدال طلا سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را دریافت کرد.
اما در رقابت‌های قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه که از ۳۱ فروردین در چونگجوی کره جنوبی آغاز و امروز یکشنبه دوم اردیبهشت با برگزاری فینال مواد مختلف به کار خود پایان داد. حاصل تلاش پاروزنان ایران در این بخش دو سهمیه با ارزش توسط دختران قایقران بود.
در آخرین روز این مسابقات فاطمه مجلل در ماده روئینگ زنان با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا اولین سهمیه را برای این رشته به نام ایران ثبت کرد.
در ادامه، تیم دو نفره زنان ایران متشکل از مهسا جاور و زینب نوروزی با ایستادن در رده دوم ضمن کسب مدال نقره یک سهمیه تاریخی را برای قایقرانی دونفره کشورمان از آن خود کردند. این سهمیه به دلیل تیمی بودن سهمیه برای ایران بسیار با ارزش است.

دیگر خبرها

  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • ببینید | تصاویری پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن