Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:23:57 GMT

بیش از ۲۲۰ هزار راس دام کردستان مایه‌کوبی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۲۷۳

بیش از ۲۲۰ هزار راس دام کردستان مایه‌کوبی شد

مدیرکل دامپزشکی کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از ۱۹ مرداد همزمان با آغاز طرح مایه کوبی دام های استان علیه بیماری بروسلوز دام سبک و طاعون نشخوارکنندگان کوچک تاکنون ۲۲۰ هزار و ۷۳۹ راس دام مایه کوبی شده است.

مجتبی ورمقانی اضافه کرد: ۱۲۰ هزار راس آن مربوط به طاعون نشخوارکنندگان کوچک است که شامل ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد از تعهد داده شده در این استان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار و ۷۳۹ راس دیگر نیز مربوط به بروسلوز دام سبک که شامل ۱۵ درصد تعهد داده شده در این راستاست افزود: اجرای این طرح در استان کاملا رایگان از سوی نیروهای دامپزشکی انجام می‌شود.

ورمقانی تاکید کرد: این اداره کل در راستای وظایف و سیاست های محوله، اجرای عملیات مایه کوبی رایگان گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک و بروسلوز بره و بزغاله را طی ۲۲ روز کاری و تا تاریخ ۱۴ شهریور در مناطق کانون و شعاع انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: مناطق اطراف زیستگاه‌های طبیعی اعلام شده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مناطق پر خطر نظیر واحدهای پرواربندی صنعتی و نیمه صنعتی تا میادین دام و سایر مناطق دارای اولویت شهرستان مربوطه زیر پوشش مایه کوبی قرار می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: هم اکنون مرحله اول اجرای طرح مایه کوبی رایگان دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در استان پایان یافته و یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۸۹ راس دام علیه این بیماری واکسینه شده است.

وی با بیان اینکه امسال سه میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام در این استان علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام و واگیر دامی مایه کوبی می شوند، گفت: طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی استان علیه بیماری های بروسلوز، شاربن و آبله، بت برفکی و طاعون نشخوارکنندگان است.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۸۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۵۰ هزار تن شیرخام تولید می شود در حالیکه مصرف سالانه آن حدود ۴۵ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن نیز گوشت قرمز است.

جمعیت دامی استان کردستان حدود سه میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دامپزشکی مایه کوبی دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در بازی هفته سی و چهارم لالیگا به مصاف خیرونا رفت و با نتیجه 4-2 شکست خورد. بارسا علیرغم از دست دادن رتبه دوم، با این نتیجه قهرمانی زودهنگام رئال مادرید را مسجل کرد.

ژاوی هرناندز پس از شکست تیمش گفت:"توضیحی برای این شکست ندارم. ما روی مسابقه مسلط بودیم و آن را کنترل کرده بودیم. نتوانستیم گل سوم را بزنیم و سپس سه گل خوردیم."

ناراحتی از شکست؟

واقعاً مایه شرمساری است. ما خیلی خوب بازی می‌کردیم. در این مسابقه فقدان رقابت و بلوغ و همینطور خطاهای فردی را دیدیم که نباید در این سطح اتفاق بیفتد.

گفتگو با سرمربی حریف؟

میشل به من گفت که نمی‌توانست باور کند چطور در این بازی برنده شدند. باید این فصل را فراموش کنیم و فصل بعد دوباره تلاش کنیم.

گل‌های حریف؟

آن‌ها به خاطر اشتباهات ما در عرض دو دقیقه دو گل به ثمر رساندند. فصل گذشته اشتباهات فردی را کم کردیم اما در این فصل آن‌ها را دو برابر کردیم! امیدواریم 12 امتیاز باقیمانده را کسب کنیم.

ذهنیت تیم؟

ما در مورد ذهنیت تیم زیاد صحبت می‌کنیم تا سعی کنیم از این نوع اشتباهات اجتناب کنیم، اما این اشتباهات همچنان اتفاق می‌افتد. باید خیلی تغییر کنیم تا بتوانیم در فصل آینده دوباره رقابت کنیم. در هر وضعیت نامطلوبی، ما از نظر روانی دچار فروپاشی می‌شویم. این مسئله مربوط به بلوغ است.

واکنش شما به نتیجه؟

ما مسابقه‌ای را که کنترل کرده بودیم، باختیم. امروز آرام ماندن بسیار سخت است. بسیار ناراحت و عصبانی‌ام. 60 دقیقه اول خوب بودیم. واقعاً مایه شرمساری است. ما امروز دو روی یک سکه را زندگی کردیم. بازی درخشان تا دقیقه 60. بعد از دقیقه 60 هم مانند تمام فصل، اتفاقات قدیمی تکرار شد.

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • گالتیه: لینک شدن به میلان مایه مباهات است؛ به گمانم، آن‌ها لوپتگی را انتخاب کرده‌اند
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • خط‌و‌نشان ستاره رئال برای بایرن با ویدئوی کوبی برایانت
  • ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!