Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم‌اکنون ۱۲۵ واحد آموزشی در شهرستان آران‌وبیدگل میزبان نزدیک به ۲۰ هزار دانش آموز بوده و ۳۲۰ واحد آموزشی نیز برای جمعیت دانش آموزی ۵۸ هزار نفری شهرستان کاشان شامل هشت هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران تشریح کرد: مدرسه‌های بسیاری در کاشان وجود داشت که ۵۰ درصد آن از سوی خیر ساخته شده بود اما دولت به علت کمبود بودجه، توانایی عمل به وعده خود را نداشت که با پیگیری‌های صورت گرفته، محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدجواد ساداتی‌نژاد یادآور شد: ۷۳ درصد از مدرسه‌های این منطقه از سوی خیران ساخته شده که این امر بیانگر سرآمدی مردم در حوزه مشارکت‌های اجتماعی است.

وی افزود: اولویت وزارت آموزش و پرورش تعمیر، بازسازی و مقاوم‌سازی مدرسه‌های تخریبی بوده که در این راستا با کمک خیران مدرسه‌ساز تلاش شده تا در نقاط روستایی هم نسبت به مقاوم سازی و استحکام‌بخشی چنین مدرسه‌هایی اقدام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جذب ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه ورزش در مدرسه‌های کاشان و آران‌وبیدگل تاکید کرد: کودکان، نوجوانان و جوانان سرمایه‌های اصلی نظام هستند و از این رو هزینه کردن برای آموزش از جمله در آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده کشور به شمار می‌آید.

وی همچنین کمبود معلم را از دیگر چالش‌های این منطقه فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: پنج هزار و ۷۰۰ نفر معلم خرید خدمت در استان اصفهان فعالیت دارند که بیشترین آمار مربوط به شهرستان کاشان است.

ساداتی‌نژاد اضافه کرد: برای سهیمه جدید استخدام معلم منطقه کاشان هم با وزیر آموزش و پرورش نامه‌نگاری صورت گرفته که امید می‌رود به برطرف شدن کمبودها کمک کند.

موضوع مالکیت علت کلاف سردرگم فرودگاه کاشان است

نماینده کاشان و آران‌وبیدگل در مجلس شورای اسلامی در ادامه علت واگذار نشدن تنها فرودگاه منطقه شمال استان اصفهان به شرکت فرودگاه‌های کشور را موضوع مالکیت زمین آن عنوان کرد و اظهار داشت: سند مالکیت زمین فرودگاه کاشان در اختیار شهرداری نیست که بتوان آن را انتقال داد اما موضوع در حال پیگیری بوده و به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی از فرودگاه کاشان به عنوان یک امکان مهم برای منطقه مرکزی کشور در شرایط اضطرار نام برد و افزود: استان اصفهان دارای یک فرودگاه است و فرودگاه کاشان به عنوان یک فرودگاه پدافندی به شمار می‌آید.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: قول‌هایی برای کمک مالی به فرودگاه کاشان در زمان استاندار پیشین اصفهان داده شده بود اما تحقق نیافت که انتظار می‌رود استاندار جدید با توجه به حاکم شدن رویکرد همگرایی، نگاه ویژه‌ای به این فرودگاه داشته باشد.

وی برقراری پرواز از فرودگاه کاشان به مقصد عتبات عالیات را نیازمند مرز هوایی و تصویب آن در هیات دولت برشمرد و گفت: با وجود رد این درخواست در کمیسیون مربوطه، بار دیگر با همکاری وزارت کشور به هیات دولت ارجاع داده شده و تلاش داریم با برطرف کردن کاستی‌ها، این مجوز را دریافت کنیم؛ چرا که می‌تواند به شکوفایی گردشگری و اقتصادی شدن فرودگاه کمک کند.

طرح فرودگاه کاشان پیش‌تر در سال ۷۴ راه‌اندازی شده بود که پس از ۲ دهه وقفه، در نهایت شهرداری به عنوان بهره‌بردار برای تکمیل عملیات عمرانی آن وارد عمل شد.

پروازهای این فرودگاه از خرداد ۱۳۹۵ آغاز و اردیبهشت سال ۹۷ متوقف شد اما پس از چندماه در نهایت ۱۲ بهمن همان سال فعالیت خود را دوباره از سر گرفت. 

به گفته مدیر فرودگاه کاشان، تاکنون ۴۷۰ سورتی پرواز انجام و افزون بر ۷۵ هزار نفر مسافر از این فرودگاه جابه‌جا شدند.

این فرودگاه در زمینی با وسعت نزدیک به ۸۰۰ هکتار در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی کاشان واقع است.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی مدارس آموزش و پرورش کاشان کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، قاسم عموعابدینی در مراسم تجلیل از اساتید سرآمد و نمونه آموزشی دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان گفت: برخی از طرح‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان در راستای دانشگاه حکمت بنیان است که این اقدام شایسته و ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه حکمت بنیان تصویب شده است خاطر نشان کرد: برنامه محوری، استاد محوری، شاگردپروری و اخلاق محوری فلسفه وجودی دانشگاه حکمت بنیان است.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشمندان ایرانی همچون ابوعلی سینا، خوارزمی، غیاث الدین جمشید کاشانی و ... نقش کلیدی را در توسعه علمی داشتند، خاطر نشان کرد: امروز نیز اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نقش مهمی در تحقق دانشگاه حکمت بنیان دارند.

معاون آموزشی وزارت علوم استادمحوری را دیگر رکن دانشگاه حکمت بنیان عنوان کرد و افزود: امروز بیش از ۵۳ درصد پذیرش دانشجویان دکترای دانشگاه‌ها به صورت استادمحور انجام می‌شود.

عموعابدینی به انتخاب اساتید سرآمد آموزشی اشاره کرد و گفت: ۲۰ نفر از از اساتید دانشگاه‌ها به عنوان سرآمدان نمونه کشور انتخاب و از بین این تعداد ۲ تا ۳ نفر در سطح بین‌المللی معرفی می‌شوند.

وی حکمت عملی و حکمت نظری و علم نافع را راه رسیدن به دانشگاه حکمت بنیان دانست و افزود: خوشبختانه برخی از طرح‌های دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان مسیرش علم نافع است که باید این حرکت به دیگر دانشکده‌ها نیز سرایت یابد.

۹ طرح آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشگاهی کاشان در آیینی با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

این طرح‌ها شامل فیزیک‌سرای دانشگاه، مرکز توانمندسازی اجتماعی، مرکز بین‌المللی‌سازی علوم انسانی، خانه سلامت، کلینیک حقوق، خانه خلاق علوم انسانی، آزمایشگاه روانشناسی، و آزمایشگاه حیوانات فیزیولوژی ورزشی است.

کد خبر 6098173

دیگر خبرها

  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • پذیرش۵۳ درصدی استاد محوری دانشجویان دکترای دانشگاه ها
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان