Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@18:37:10 GMT

جاعل صفحه بانکی دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۴۰۴۵

ساعت 24- رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، از دستگیری جاعل درگاه بانکی خبر داد و گفت: متهم با ساخت صفحه جعلی بانکی و به دست آوردن اطلاعات مشتریان، از حساب های بانکی آنان سرقت می کرد.

سرهنگ تورج کاظمی گفت: یکی از شهروندان با تشکیل پرونده ای در دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت: مبلغ ۶۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی کسر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علت کاهش موجودی و بررسی شکایت در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت، ادامه داد: در بررسی های اولیه به دست آمد که شاکی در شبکه های اجتماعی قصد خرید داشته است که پس از ثبت سفارش کالا، صفحه بانکی برای پرداخت وجه مبلغ کالا باز شده است و مال باخته اطلاعات مورد نیاز را ثبت کرده است ولی ارتباط با بانک قطع و پس از گذشت مدت زمانی اندکی پیام برداشت مبلغ به دفعات مختلف در کل به مبلغ ۶۰ میلیون ریال دریافت کرده است.

شاکی در ادامه اظهار داشت: قبل از ثبت سفارش فردی که از وی قصد خرید داشته پاسخگوی مکالمه تلفنی وی بوده ولی پس از برداشت وجه، شماره وی را مسدود شده است و پاسخگوی تلفن های وی نیست.

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم در شبکه های اجتماعی صفحه جعلی بانکی درست کرده است، عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که وی جوانی ۳۳ ساله و ساکن خیابان شهید نامجو است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا برای تحقیقات تکمیلی منتقل شد.

سرهنگ کاظمی گفت: متهم در ابتدا، منکر اتهام انتسابی بود ولی با ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: با ایجاد درگاه جعلی بانک ملت و نمایش کالاها با قیمت مناسب، شهروندان را ترغیب به خرید کالا از وی می کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد، از کاربران فضای مجازی خواست: قبل از ثبت اطلاعات بانکی کارت عابر بانکشان از درستی آدرس اینترنتی درگاه بانک اطمینان پیدا کنند.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پليس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

امتداد - خدمت سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت مبلغ، در دسترس مشتریان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  مشتریان این بانک با استفاده از سفته الکترونیکی علاوه بر سهولت دسترسی به یک ابزار موثر تعهد پرداخت، صرفه جویی در زمان و هزینه و بالابردن امنیت، می توانند به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت مبلغ، از این خدمت غیر حضوری بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش، شرط بهره مندی از مزایای سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، داشتن حداقل یک حساب فعال در این بانک و همچنین معرفی امضای دیجیتال است.

این گزارش می افزاید: تمام مراحل صدور، دریافت، ضمانت، پشت نویسی و تسویه سفته، به صورت الکترونیکی و غیرحضوری از طریق اینترنت بانک کشاورزی انجام می شود.

شایان ذکر است؛ صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست، عدم نیاز به نگهداری فیزیکی، امنیت بالا و عدم امکان جعل سفته الکترونیکی، داشتن کد شناسایی منحصر به فرد و قابل استعلام، امکان خرید سفته به مبلغ مورد نیاز و مشخص، امکان تسویه تدریجی، اعتبار در مراجع قضایی با توجه به برخورداری از امضای دیجیتال، امکان خرید سفته دیجیتال توسط مشتریان بانک کشاورزی برای سایر اشخاص حقیقی و نیز امکان استفاده به عنوان وثیقه تسهیلات، از مزایای سفته الکترونیکی بانک کشاورزی است.

مشتریان بانک کشاورزی می توانند به منظور انجام هرگونه عملیات برای سرویس سفته الکترونیک، ابتدا با نصب نرم افزار امضای دیجیتال از طریق لینک موجود در اینترنت بانک کشاورزی و یا سایر درگاه های قانونی، نسبت به احراز هویت و دریافت گواهی امضای دیجیتال اقدام کنند؛ سپس با ورود به اینترنت بانک کشاورزی، درخواست صدور سفته، ضمانت سفته و ظهر نویسی (انتقال سفته) و همچنین انجام سایر امور مربوط به سفته نظیر ردیابی وضعیت، لغو سفته های باز، استعلام سفته، اطلاع رسانی به ذینفعان و …  امکانپذیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد