Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، ظریف در این توییت افزود: «دیدارهای پربار با رئیس کنونی اتحادیه اروپایی، رئیس‌جمهور فنلاند، وزیر امور خارجه و وزیر تجارت. درباره آنچه که اتحادیه اروپایی لازم است برای حفظ برجام و حفظ منافع خود در آزادی دریانوردی انجام دهد، گفت وگو کردیم.»

وی تاکید کرد: «همچنین با «دفتر ابتکار مدیریت بحران» درباره مجمع گفت و گوهای منطقه‌ای و پیمان عدم تجاوز، تبادل نظر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوئد، مقصد بعدی سفر است.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که شب گذشته در صدر هیاتی سیاسی به فنلاند سفر کرده است، امروز دوشنبه با سائولی نینتسو، رئیس جمهور پکا هاویستو همتای فنلاندی خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

ظریف و همتای هلندی وی درباره نفتکش گریس ۱ و بررسی آخرین تحولات برجام بویژه ضرورت تسریع در راه اندازی وعملیاتی شدن کامل اینستکس، درباره امنیت منطقه خلیج فارس و ایده‌ها و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای گفتگوهای منطقه ای تبادل نظر کردند.
ظریف در دیدار با وزیر خارجه فنلاند خود «ضرورت تحول شناختی در منطقه» را متذکر شد و با بیان اینکه ایران دارای بیشترین مرز در خلیج فارس است، بر آمادگی و ظرفیت بالای کشورمان برای تامین امنیت این منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه فنلاند هم در این دیدار اظهار داشت: علی رغم فشارهای آمریکا بر شرکت‌های اروپایی، فنلاند و اتحادیه اروپایی از ایجاد سازوکار مالی اینستکس حمایت می کنند.

طرفین پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
 وزیر امور خارجه امروز همچنین در دیدار با ویله اسکیلاری وزیر امور توسعه و تجارت خارجی فنلاند با بیان این که ‌در چارچوب برجام نیز تجار و فعالان اقتصادی انتظار و توقع بیشتری از اروپا داشته و دارند، گفت: «اقدامات یکجانبه آمریکا محدود به ایران‌ نخواهد ماند و دیگر شرکای اروپا را نیز هدف گرفته است.»
وی «افزایش تجارت دوجانبه» و «استفاده از تعاملات چندجانبه در قالب ابتکاراتی مثل اینستکس» را از راهکارهای مقابله با اقدامات یکجانبه و کاهش تاثیرات جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران،  عنوان کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هلسینکی محمدجواد ظریف صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی در بانجول