Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@22:42:45 GMT

مراکز نیکوکاری گامی در بهبود معیشت محرومین

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۴۷۸۳

مراکز نیکوکاری گامی در بهبود معیشت محرومین

علی رئیسی، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و حاکم بر جامعه، بیشترین آسیب متوجه خانواده های بی بضاعت و محروم می شود، بنابراین راه اندازی مراکز نیکوکاری می تواند کمک بسزایی به بهبود وضعیت معیشتی این خانواده ها کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، هم زمان با فرارسیدن عید غدیر، مرکز نیکوکاری امام سجاد علیه السلام در مرکز شهر جیرفت راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


« علی رئیسی »، در این مراسم ضمن تبریک عید امامت و ولایت، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و حاکم بر جامعه، بیشترین آسیب متوجه خانواده های بی بضاعت و محروم می شود، بنابراین راه اندازی مراکز نیکوکاری می تواند کمک بسزایی به بهبود وضعیت معیشتی این خانواده ها کند.
رئیس کمیته امام خمینی(ره) جیرفت، با بیان این مطلب که کمیته امداد فعالیت های خود را در این مراکز برون سپاری می کند، افزود: این مراکز نیکوکاری شخصیت های حقوقی و مستقل دارند و زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه های اشتغال، درمان، معیشت و فرهنگ به خانوارهای محروم کمک می کنند.
وی، خاطرنشان کرد: در وهله اول این مراکز وظیفه شناسایی محرومین منطقه خود و جمع آوری کمک های خیرین را دارند.
رئیسی، افزود: در گام بعدی کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک های جمع آوری شده و پرونده های افراد بی بضاعت ساکن در محله های نزدیک این مراکز را به منظور حمایت از این محرومین، در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می دهد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، بیان داشت: امروز هفتمین مرکز نیکوکاری در شهرستان جیرفت راه اندازی شد و قصد داریم تا پایان سال جاری این تعداد مراکز را به ۱۷ مرکز افزایش دهیم. 
وی، با بیان این مطلب که هر جایی کار نیکی انجام می شود دشمن به دنبال تخریب است، تصریح کرد: سر فصل صدقات مشخص است و بخشی در حوزه درمان، معیشت و اشتغال مددجوبان هزینه می شود بنابراین تحت تاثیر تبلیغات سو قرار نگیرند.
رئیسی، خاطرنشان کرد: سال گذشته به لطف خدا و با همت همه مردم شهرستان جیرفت، کل صدقات جمع آوری شده قریب ۶۰۰ میلیون تومان شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) جیرفت. ادامه داد: با جمع شدن انفاق های اندک شما مردم، به میزان ۷۲۰ میلیون تومان برای مددجوبان کمیته جهیزیه خریداری شد و در بحث اشتغال خانوار ها قریب ۸ میلیارد تومان در قالب تسهیلات کم بهره با نرخ ۴ درصد پرداخت شد.
وی، در پایان با گره گشا خواندن کمک های هر چند اندک، از عموم مردم به ویژه بازاریان درخواست کرد که کمک های خداپسندانه خود را دریغ نکنند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر عید غدیر عید غدیر خم بیرجند دهه ولایت و امامت روزنامه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سومین جشنواره طنین مسجد خراسان جنوبي عید غدیر خم مرکز نیکوکاری شهرستان جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این خیر ۳۵ ساله حدود ۷ سال پیش در شب‌های قدر با طرح اکرام ایتام کمیته امداد آشنا شد و با مراجعه به کمیته امداد حمایت یک فرزند یتیم را بر عهده گرفت و کم کم در این سال‌ها به همراه همسرش تعداد فرزندان را افزایش داد.


وی انگیزه خود را از انجام امور خیرخواهانه دستگیری از نیازمندان به‌ویژه ایتام و رفع مشکلات آنها بیان کرد و گفت: افزایش حقوق، پذیرش در مقطع دکتری، بهبود شرایط کاری از ثمرات دعای یتیمان بوده است.


این معلم نیکوکار قصد دارد یتیمان بیشتری را تحت حمایت قرار دهد.

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم