Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه امروز دوشنبه اظهارات مداخله‌جویانه «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه را با یادآوری تظاهرات‌های «جلیقه‌زردها» پاسخ داد. 

  ماکرون که پنج روز قبل از آغاز اجلاس گروه هفت در فرانسه با پوتین دیدار می‌کرد از روسیه بابت تظاهرات‌های اخیر در این کشور انتقاد کرد و گفت: «ما تابستان سال جاری خواستار آزادی تظاهرات، آزادی بیان، آزادی ابراز نظرات و آزادی شرکت در انتخابات شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه هم همانند تمامی دیگر اعضای شورای اروپا باید به این ارزش‌ها احترام بگذارد»

پوتین ابتدا این اظهارات ماکرون را نادیده گرفت اما در پاسخ به سوال یک خبرنگار در این خصوص گفت که مسائل به صورت قانونی در روسیه حل و فصل می‌شوند، اما او نمی‌خواهد که دچار وضعیتی شبیه تظاهرات جلیقه‌زردها در فرانسه شود. 

او گفت: «همه ما از اتفاقاتی که در جریان تظاهرات‌های گروه موسوم به جلیقه‌زردها پیش آمد آگاه هستیم. در این تظاهرات‌ها طبق محاسبات ما ۱۱ نفر کشته و ۲۵۰۰ نفر زخمی شدند.»

وی اضافه کرد: «ما نمی‌خواهیم چنین اتفاقاتی در پایتخت روسیه به وقوع بپیوندند و همه آنچه بتوانیم را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم اوضاع سیاسی داخلی‌مان دقیقاً مطابق با قانون پیش برود.»

تظاهرات گروه موسوم به جلیقه زردها نوامبر سال گذشته در واکنش به افزایش قیمت سوخت در فرانسه آغاز شد، اما در اثر برخورد خشونت‌آمیز پلیس به خشونت کشیده شد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کد خبر 6088761

دیگر خبرها

  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • آزادی بیان به سبک فرانسه
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!