Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان در سفر به شهرستان بندرانزلی از آخرین وضعیت توسعه و تکمیل پروژه مجموعه تختی بندرانزلی بازدید کرد. این پروژه به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع با ۲۵ درصد پیشرفت، تاکنون حدود دو میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او همچنین از پروژه بررسی آخرین وضعیت پروژه کنارگذر شهرستان بندرانزلی بازدید کردید و تاکنون ۹۷ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه گردیده است.

سرپرست استانداری گیلان از آخرین وضعیت طرح فاضلاب بندرانزلی نیز بازدید کرد که در فاز اول این پروژه جهت ساخت و بهره‌برداری از تصفیه خانه فاضلاب غربی انزلی برای جمعیت یکصد هزار نفر و ساخت، بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ اصلی خیابان نوغان، اجرای حدود ۲۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری، خطوط اصلی و خط انتقال فاضلاب و همچنین پیشرفت ۸۵ درصد تصفیه خانه فاضلاب شرقی انزلی برای جمعیت هفتاد و پنج هزار نفر (بخش غازیان) در فاز اول انجام شده و هزینه انجام شده تاکنون بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان و با پیشرفت حدود ۵۵ درصد است.

دکتر زارع همچنین در ادامه از آخرین وضعیت پروژه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری مجتمع آبزی پروری شهدای خبیر آبکنار شرکت قائم (عج) استان بازدید کرد که میزان سرمایه‌گذاری اولیه آن ۳۰ میلیارد تومان بوده و زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۶۵ نفر و ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری را فراهم نموده است.

لازم به ذکر است اهداف این پروژه تکثیر و رهاسازی ماهیان دریای خزر جهت بازسازی ذخایر این حوزه آبی، تکثیر و تأمین بچه ماهی برای پرورش دهندگان داخلی کشور و نیز ایجاد الگوی مشاغل خانگی و اجرای طرح تولید خوشه‌ای ماهیان خاویاری در استان است که از دستاورد‌های آن می‌توان برای ایجاد الگوی آبزی پروری با ورودی آب کم و تولید با تراکم بالا، تکثیر انواع گونه‌های ماهیان خاویاری و تکثیر و توزیع بیشتر از ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری با همکاری سازمان شیلات ایران بین پرورش دهندگان ۱۹ استان اشاره کرد.

همچنین سرپرست استانداری گیلان از مدرسه خدیجه کبری کپورچال بندر انزلی که با مشارکت خیر مدرسه ساز دکتر نمک فروش درحال ساخت می‌باشد بازدید کرد.

انتهای پیام/آ

بازدید سرپرست استانداری گیلان از پروژه های در حال ساخت بندرانزلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصفیه خانه فاضلاب پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، محمد الله‌بخش در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تولید جلبک موضوعی دانش‌بنیان است که به دنبال آن هستیم، افزود: بحث پرورش ماهیان خاویاری نیز مطرح شده و در قزل‌اوزن اقدام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حوزه شیلات فرصت فراهم شده تا همکاری خوبی در زمینه مطالعات پروژه‌‍ها با دانشگاه محقق اردبیلی داشته باشیم، بر لزوم استفاده از توانمندی‌های دانشگاه محقق اردبیلی در مطالعات پروژه‌های شیلات استان اردبیل تاکید کرد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این نشست با اشاره به اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص راه‌اندازی رشته شیلات در این دانشگاه گفت: به دنبال جذب اعضای هیات علمی در این حوزه هستیم.
اسماعیل چمنی در ادامه کمک به توسعه شیلات استان را بسیار بااهمیت برای دانشگاه عنوان کرد و افزود: در همین راستا همکاران توانمند ما در حوزه پرورش زالو و جلبک می‌توانند کمک حال شیلات باشند، در عین حال شیلات می‌تواند از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه استفاده کند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه جذب اعضای هیات علمی در حوزه شیلات بسیار مهم است، گفت: دغدغه اصلی ما در دانشگاه ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است.
جبرائیل رزمجو با بیان اینکه این ارتباط هر چه قوی باشد به نفع دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی خواهد بود، افزود: این ارتباط باعث به حداقل رسیدن مشکلات دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی شده و زمینه پیشرفت استان را فراهم خواهد کرد.
اردبیل استانی غیرساحلی بوده ولی دارای منابع آبی و استعداد‌های بالقوه کشاورزی و آبزی پروری است. بیش از ۳۰۰ واحد مزرعه و ۴۰۰ استخر پرورش ماهی در استان اردبیل فعال بوده و چند سد معیشتی نیز در این زمینه بهره برداری شده است.
۱۷۱ مورد قنات، ۴۵ سد، پنج هزار و ۳۰۰ چاه و یک هزار و ۶۳۶ چشمه در استان اردبیل وجود دارد که می‌تواند نوید بخش افزایش تولیدات در بخش شیلات باشد.

دیگر خبرها

  • دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی