Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@13:12:48 GMT

پیش‌بینی برداشت بیش از سه هزار تُن انجیر در سمنان

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۳۰۸

پیش‌بینی برداشت بیش از سه هزار تُن انجیر در سمنان

مهدی قرائیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا،با بیان اینکه ظرفیت استان سمنان در تولید انجیر در هر یک هکتار بیش از ۱۰ تن است، اظهار داشت: سال گذشته به دلیل سرمازدگی میزان تولید انجیر در استان سمنان کاهش یافت و کمتر از شرایط عادی و در حدود ۲ هزار تن برداشت شد.

قرائیان بیان کرد: امسال استان سمنان بهار را دیر احساس کرد و به دنبال آن تابستان نیز دیررس است و به همین دلیل انجیر استان با کمی تاخیر رسیده می‌شود و دچار آفت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: درخت انجیر به دلیل مقاومت در برابر کم آبی و شوری آب گونه ای مقاوم و سازگار با شرایط اقلیم استان سمنان محسوب می‌شود و به همین دلیل افزایش وسعت باغ‌های انجیر به عنوان الگوی کشت مناسب در دستور کار سازمان جهادکشاورزی استان قرار ادارد.

قرائیان یادآور شد: سال گذشته به منظور حمایت از کشاورزان به منظور توسعه باغ‌های استان سمنان، نهال یارانه دار به ارزش چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عرضه شد.

به گفته وی، سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به منظور ترغیب کشاورزان به سمت باغداری در زمینه‌های مختلف مانند فرآوری بهداشتی و آبیاری تحت فشار تسهیلات پرداخت می‌کند.

قرائیان اضافه کرد: وسعت باغ‌های انجیر استان سمنان ۲۸۲ هکتار است که از این میزان ۲۴۵ هکتار بارور و ۳۷  هکتار آن نهال است.

وی اظهار داشت: انجیر زرد گرمسار و انجیر سبز سمنان از گونه مرغوب انجیر محسوب می‌شود که ۹۰ درصد باغ‌های استان سمنان زیر کشت این گونه های مرغوب است.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: بیشترین وسعت کشت انجیر مربوط به گرمسار، آرادان و سمنان است، اما در همه شهرستان های استان به جز میامی باغ‌های انجیر وجود دارد.

۱۴۸ هکتار از وسعت باغ‌های انجیر استان سمنان در گرمسار، ۴۴ هکتار در آرادان، ۲۶ هکتار در سمنان، ۴۲ هکتار سرخه، ۲۰ هکتار دامغان، ۲۵ هکتار شاهرود و ۲ هکتار در مهدیشهر وجود دارد.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد شدید در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش‌های پراکنده و خفیف در نواحی شمالی  و در غالب مناطق وزش باد شدید پیش بینی می شود . این وزش باد تا روز سه شنبه ادامه دارد و از این روز بارش ها منطقه شرقی استان سمنان را فرا می گیرد .

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • پیش بینی وزش باد شدید در استان سمنان
  • پیش بینی وزش باد شدید در سمنان
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر