Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@23:12:53 GMT

بوشهر|۳ زمین‌خوار در جم روانه زندان شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۸۲۸

بوشهر|۳ زمین‌خوار در جم روانه زندان شد

دادستان جم با بیان اینکه تاکنون ۳ زمین‌خوار در شهرستان جم راهی زندان شدند گفت: زمین‌های پشت تپه چگاسه و ورودی شهر جم توسط افرادی تصرف شده بود که ضمن برخورد با زمین‌خواران اراضی تصرفی به منابع ملی و بیت‌المال برگشت داد شد. ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جم  در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در جم  از افزایش پرونده‌های ورودی به دادسرای جم طی دوسال اخیر خبر داد و اظهار داشت: از سال 96 تا 98 حدود 11 هزار و 300 پرونده در دادسرای جم تشکیل شده که از این تعداد به 10 هزار و 800 پرونده رسیدگی کامل شد و روند رسیدگی به پرونده‌ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح الله فروغی‌فر با تاکید بر اینکه اجرای قانون سرلوحه کار دادسرای جم است خاطر نشان کرد: گاهی ممکن است سیاسیون بر اساس نگاه شخصی خودشان با مردم برخورد کنند که این نگاه سلیقه‌ای است و متاسفانه در کشور شاهد این نوع رفتارها هستیم و در قوه قضاییه تنها قانون ملاک است.

وی حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیر مجاز را یکی از بزرگترین معضلات بخش ریز نام برد و گفت: در هفته گذشته 3 حلقه چاه شهرداری‌های ریز و انارستان که بدون اخذ مجوز از آب های زیر زمینی برداشت می‌کردند پلمپ شد و گزارشاتی نیز مبنی بر آب‌فروشی به باغات و مردم از این دو اداره دریافت شد و تا 4 ماه آینده فرصت دارند مجوزهای قانونی ارائه کنند.

فروغی‌‌فر افزود: اگر در گذشته برخوردی با متخلفان صورت نگرفته به معنای این نیست که اکنون در این خصوص کوتاهی صورت می‌گیرد و ما نیز به راحتی از کنار آن عبور کنیم.

دادستان جم با بیان اینکه تاکنون 40 تخلف از سوی دهیاران و شهرداران شهرستان جم رخ داده است افزود: این تخلفات در زمینه‌های تجاوز به حریم رودخانه‌ها صورت گرفته که گاها در گذشته بوده و چندین سال از آن می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 50 پرونده صدور رای قطعی رفع تصرف در دادسرای جم وجود دارد افزود: این پرونده ها به ترتیب اولویت از سال‌های گذشته در دست اقدام است و چند روز گذشته نیز در روستای بیدو چند چاه غیرمجاز پلمپ و بستر رودخانه نیز رفع تصرف شد که احکام اجرای آن در سال 90 صادر شده و بنا به دلایلی اجرایی نشده بود.

فروغی‌‌فر خاطر نشان کرد: شورای تامین استان بوشهر تمامی دستگاه‌ها را مکلف کرده است که در اجرای احکام صادر شده همکاری کنند و هیچ ملاحظه‌ای در این خصوص نشود.

«زیارت»؛ بهشت زمین‌خواران / ژن‌های خوب به جان طبیعت بکر گلستان افتاده‌انددستگاه قضایی با "مفاسد اقتصادی، زمین‌خواری و رانت‌خواری" در کردستان مبارزه جدی کندبرخورد دستگاه قضا با زمین‌خوران در بهبهان؛ دومینوی برخورد با زمین‌خواران ادامه دارد‌+ تصویر‌

وی با بیان اینکه تاکنون 3 زمین خوار در جم روانه زندان شده‌اند افزود: زمین‌های پشت تپه چگاسه و ورودی شهر جم توسط افرادی تصرف شده بود که ضمن برخورد با زمین‌خواران و صدور حکم حبس، زمین‌های متصرفی به بیت‌المال و اراضی ملی برگشت.

دادستان عمومی و انقلاب جم با اشاره به اینکه جرم کوچک و بزرگ نداریم و با همه تخلفات برخورد قانونی می‌شود گفت: جرم‌های فروش مشروب، مواد مخدر و کلاهبرداری از جمله جرم‌هایی است که در اسرع وقت رسیدگی و در این خصوص کوتاهی نمی‌شود.

فروغی‌فر از 312 حلقه چاه کشاورزی بدون مجوز در شهرستان جم خبر داد و افزود: این چاه‌ها قبل از سال 85 حفر شده‌اند و باید تعیین تکلیف شوند و 35 حلقه چاه صنعتی نیز نیازمند اخذ مجوزهای قانونی می‌باشند و چاه های که بعد از سال 85 حفر شده‌اند نیز غیرقانونی است.

وی از گسترش جرم کلاهبرداری اینترنتی خبر داد و تاکید کرد: نیاز است شهروندان اطلاعات کارت بانکی خود را به راحتی در اختیار افراد متخلف قرار ندهند و در خریدهای اینترنتی  از سایت‌هایی فروش مثل دیوار دقت لازم را داشته باشند که در دام کلاهبرداران نیفتند.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در سازمان زندان‌‎ها
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر