Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:04:16 GMT

در پناه امیر

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۸۱۷۱

در پناه امیر

مجله مهر:  عید غدیر  بزرگترین عید شیعیان است که هرساله در چندین کشور مسلمان جهان آن را به شیوه‌های مختلف جشن میگیرند. در کشور ما نیز چند سالی است که این عید به شیوه‌های مختلف چند می‌گیریم.

 حالا چند سالی است که با گسترش شبکه های اجتماعی در ایران، کاربران و دوستداران علی (ع) در تلاشند تا پیام غدیر را به گوش جهانیان برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روزها قبل که در آستانه فرا رسیدن عید غدیر خم قرار گرفتیم، خیابان ها حال و هوای دیگری به خود گرفتند. آذین بندی‌ها، بنرها و نورافشانی‌ها در سطح شهر نوید یک عید بزرگ را می دادند.  ناگفته نماند امسال نفش رسانه ملی پررنگ تر از سال‌های گذشته بوده است. از عید قربان تا همین امروز که عید میبینی کوچه پس کوچه های فضای مجازی هم رنگ و بوی غدیر به خود گرفته‌اند. مسلمانان سراسر جهان با راه اندازی  پویش‌های مردمی در شبکه های اجتماعی و همچنین طراحی سایت‌ها و وبلاگ‌هایی با مضامین غدیرخم میزبان عید ولایت هستند.

من غدیری‌ام

 کمپین من غدیری‌ام یکی از قدیمی‌ترین پویش‌هایی است که برای عید ولایت به راه افتاده. این کمپین حالا پنجمین سال خود را پشت سر می‌گذارد. سازندگان پویش هدفشان را این‌طور شرح می‌دهند: «هدف ما از راه‌اندازی این پویش انجام وظیفه‌ای است که خود پیامبر «صلّی اللّه علیه و آله» همان روز فرمودند: تا روز قیامت هر کسی پیام غدیر را دریافت کرد به دیگران برساند و مبلغ پیام غدیر باشد. هدف ما هم انجام دستور پیامبر (صلّی اللّه علیه و آله) است.

گفتنی است؛ پویش«من_غدیری_ام» به زبان‌های فارسی، عربی«انا_غدیری» و انگلیسی«imghadeerian» در شبکه‌های مجازی فعال است.

رزق علوی

کاربران شبکه‌های اجتماعی امسال علاوه بر برنامه‌های فرهنگی که برای عید غدیر در نظر گرفته‌اند، قرار است نذری‌های خود را با هشتگ  #رزق_علوی به اشتراک بگذارند. اساس این پویش حدیث امام صادق (علیه‌السلام) است که فرموده‌اند: «غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.»

در پویش مردمی «رزق علوی» حضور برخی سخنرانان و مداحان مطرح کشور از جمله حجج اسلام علیرضا پناهیان و محمود ابوالقاسمی دیده می‌شود تا بتوانند با تشویق به اجرای این طرح در ابعاد کوچک فردی و خانوادگی تا سطح کلان در اشاعه اطعام غدیر قدم بردارند.

این پویش را می‌توانید از طریق اینستاگرام rezgh_alavi@ دنبال و تصاویر، فیلم‌ها و گزارش‌های تصویری خود را هم به این آدرس ارسال کنید.

غدیر حقیقت دین

پویش بزرگ «غدیر حقیقت دین» به همت معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور راه اندازی شده است. هدف از برگزاری این پویش، شناساندن عظمت و جایگاه امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام)، ترویج حقایق غدیر و چشاندن لذت فضائل علوی در کام تشنگان حقیقت است.

در این کمپین، محتواهای کاربردی مانند احادیث، مقالات، سخنرانی،کلیپ، مولودی، پیامک و... در قالب‌های متنی و چندرسانه‌ای ارائه می‌شوند.

پویش «شاد باش»

پویش «شاد باش» به همت معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برگزار شده است. محتوای این پویش را با دو هشتگ #شاد_باش و #فرزند_غدیر در فضای مجازی می‌توانید دنبال کنید. برگزار کنندگان این پویش می‌گویند: در قالب پویش #شاد_باش بنا داریم برای شادی دل امام زمان(عج الله تعالی فرجه و الشریف) که خود قطعاً در این روز دیگران را شاد خواهند کرد، برای شادی دیگران برنامه‌ریزی کنیم و یک یا چند کار را انجام دهیم.»

پویش «غدیری شویم»

غدیری شویم هم از جمله پویش‌هایی است که چند سالی از راه‌اندازی آن می‌گذرد. «غدیری شویم» به شما این امکان را می‌دهد تا یک‌بار دیگر  تاریخ غدیر را مرور کرده و در مسابقه کتابخوانی مربوط به آن شرکت کنید.

 مسابقه بزرگ کتابخوانی غدیر از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ به صورت محدودتری برگزار می‌شد و اکنون تبدیل به یک مسابقه اینترنتی شده تا همه دوست‌داران اهل بیت در هر گوشه از کشور بتوانند در مسابقه بزرگ فرهنگ غدیر شرکت کنند. همچنین این روزها این مسابقه در شبکه نهال در حال برگزاری است.

فقط به عشق علی

پویش «فقط به عشق علی » یکی از فعالیت‌هایی است که برای یادآوری غدیر از سال گذشته طراحی شده است. تیزر دعوت به مشارکت و همکاری، موشن آموزشی و فایل عشق‌نامه آن در فضای مجازی منتشر شده است تا هر کسی به میزان توانایی خود «فقط به عشق علی برای روز علی» کار خیر انجام بدهد و در قالب عکس و فیلم ارسال کند تا آثار آن‌ها منتشر شود. کارهای خیر با توجه به میزان توانایی و ایده خود خیران، هم می‌تواند معنوی باشد و هم مادی.

حالا چند روزی است که کاربران شبکه های اجتماعی با این هشتگ از کارهای خیری که این روزها انجام می‌دهند، می‌نویسند. به طوری که هشتگ آن، از مباحث داغ‌ این روزهای فضای مجازی به شمار می‌آید. خبرگزاری مهر نیز پیش از این در این باره گزارشی منتشر کرده است.

تخفیف به عشق مولا

پویش پویش تخفیف به عشق مولا هم این روزها به مناسبت عید غدیر در بازار تهران به راه افتاده است. طلاب، دانشجویان و دانش آموزان زیادی این روزها در حال فعالیت میدانی هستند تا کسبه‌ بیشتری را در این کار  شریک کنند؛ در این پویش هم کسب و کار فروشنده‌ها رونق می‌گیرد و هم افرادی که قصد خرید و شاد کردن خانواده‌های خود را دارند از پس هزینه‌های خود برآیند.

این پویش‌ها فقط بخشی از فعالیت‌هایی است که امسال در آستانه عید غدیر انجام شده و کمپین های متنوع دیگری مثل «مائده غدیر»، « «شادی غدیر»، «حاضران به غایبان برسانند» نیز این روزها به راه افتاده است.

کد خبر 4696901 عارف چراغی شوی

منبع: مهر

کلیدواژه: عید غدیر خم واقعه غدیر غدیر خم صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران صفحه اول روزنامه های ورزشی کیوسک مطبوعاتی صفحه اول روزنامه های اقتصادی اینفوگرافیک مسکن ایالات متحده آمریکا کودکان رادیو مهر بازار مسکن حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «کابوسِت منم» در شبکه یک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در پویش «کابوسِت منم» از نوجوانان ایرانی خواسته شده است که اگر امکان تماس تصویری با کابینه رژیم صهیونیستی را داشتید، چه پیامی می دادید؟
مخاطبان می توانند پیام تصویری خود را از طریق شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۲۹۲ در شبکه‌های اجتماعی برای شبکه یک سیما ارسال کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • پویش با زمین مهربان باشیم به اجرا در آمد
  • پویش «کابوسِت منم» در شبکه یک
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان
  • نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز
  • لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند
  • حمودی: دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد
  • پویش «معلم خوب من» در شبکه آموزش