Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@14:20:03 GMT

واقعیت ماجرای بازداشت حسن عباسی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۹۲۱۴

واقعیت ماجرای بازداشت حسن عباسی چیست؟

حدودا یک هفته پیش بود که برخی از حساب‌های کاربری مرتبط با حسن عباسی، سخنران اصولگرا، مدعی شدند که وی بازداشت شده است. این موضوع، باعث ایجاد حرف و حدیث‌هایی در مورد علت این بازداشت و نیز انتقاداتی در خصوص انتقادناپذیر بودن دولت شده است. اما اصل ماجرا چیست؟

 ایرنا نوشت: ۱. برخلاف ادعای حساب‌های کاربری منتسب به عباسی، این شکایت ارتباطی با وزیر اطلاعات ندارد و یک شکایت رسمی از سوی مجموعه مرتبط با اقدامات حقوقی در وزارت اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شکایت که البته تازه نوبت به رسیدگی آن رسیده است، حدود یک سال و نیم پیش صورت گرفته است. نکته جالب این است که در دفاعیه‌ای که حسن عباسی در کانال تلگرامی خود بارگذاری کرده نیز، گفته شده که این شکایت توسط «مرکز امور حقوقی وزارت اطلاعات» صورت گرفته است.

۳. عمده‌ترین دلیل شکایت این بوده که عباسی در یک سخنرانی عجیب مدعی «تلاش وزارت اطلاعات برای براندازی نظام» شده است. (ظاهرا سخنرانی در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۶ در باقرآباد قرچک) (متن بخش جنجالی این سخنرانی هم چنین است: «رفته یه چی‌چی نیوز راه انداخته و از بالا تا پایین نظام رو به سخره می‌گیره؛ البته وقتی می‌رسه به وزیر محترم اطلاعات با تقدیرات ویژه [یاد می‌کند]. هنوز هم وزیر اطلاعات به ما جواب نداده [پیرو پرسش نمایندگان از ایشان] چرا چی‌چی‌نیوزِ فلان‌شده، پسر فلانی در وزارت نفت، به وزیر اطلاعات می‌رسه اینقدر تقدیر می‌کنه. خب آیا ما می‌توانیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی‌نیوزه!؟ چون لااقل دوتا فحش هم به وزیر اطلاعات می‌داد. اون که مقام معظم رهبری‌رو، مراجع تقلیدرو، همه‌رو به سخره می‌گیره!»)

۴. شکایت وزارت اطلاعات از حسن عباسی، در مرداد سال گذشته صورت گرفته و در ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ عباسی به دادسرا احضار شده بود و در همان زمان نیز به دلیل عدم تودیع وثیقه در مرحله اول بازداشت شده بود و همین موج خبری پیرامون بازداشت او ایجاد شده بود. با این حال او بعد از تودیع وثیقه آزاد شد و در اسفند ماه دادگاه حکم اولیه او مبنی بر حبس را صادر کرد که این حکم در تیرماه امسال تایید شد و در نهایت حسن عباسی برای گذراندن دوره حبس خود به زندان رفته است.

۴. نکته قابل توجه این است که برخی از منتقدان این شیوه برخورد دستگاه قضایی با حسن عباسی، آیا به صورت گزینشی و جناحی به این دستگاه اعتماد دارند؟ به هر روی وزارت اطلاعات صرفا شکایت کرده و دادگاه این موضوع را بررسی کرده است. نمی‌توان برای بخشی از اقدامات دستگاه قضایی که مطابق میل ماست، کف و سوت زد و هورا کشید و بخش دیگر را به این شکل زیر سوال برد.

۵. چند روز پیش کانال تلگرامی قرارگاه سایبری عمار مدعی شد، «سرکار خانم بهمنی، همسر حسن عباسی، طی پیامی از قول ایشان نقل کردند گفتند: استاد امروز تأکید فرمودند دوستان رسانه‌ای جبهه انقلاب و جوانان مومن مراقب هستند اما بیشتر مواظب باشند که حرمت وزارت اطلاعات و قوه قضائیه و آقای علوی و دیگران رعایت شده و نظام دشمن شاد نشود. ان شاء الله.» روح الله مومن نسب، یک کاربر فضای مجازی نیز مدعی شده که نظر وزیر اطلاعات نیز روی عفو او پس از مرحله تجدیدنظر بوده است. حال باید دید که آیا مرکز حقوقی وزارت اطلاعات، شکایت خود از حسن عباسی را پس خواهد گرفت یا اینکه او طول دوره مجازات خود را خواهد کشید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حسن عباسی اصولگرایان وزارت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند موجب کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد