Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۱۰۰ دانشجوی مشهدی با حضور در ۱۲ بیمارستان این شهر عید غدیری متفاوت را در کنار بیماران تجربه می‌کنند.

خبرگزاری دانشجو - مریم ذوالفقاری منظری؛ * امسال برای پنجمین سال است که دانشجویان کانون مهدویت دانشگاه آزاد مشهد به مناسبت عید غدیرخم، با حضور در بیمارستان‌ها عید خود را در کنار بیماران جشن می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن‌ها با تهیه گلدان‌های کوچکی که روی آن حاوی نامه‌ای است به عنوان هدیه به دیدار بیماران می‌روند.
منظورشان از انتخاب این هدیه، آن است که گل طراوت و نشانه رویش و امید است و وقتی به بیماران اهدا می‌شود یکی از دانشجویان توضیح می‌دهد که همانطور که این گل و بیماران اکنون در بستر بیماری افتاده اند و نیاز به مراقبت دارند، همه ما نیاز به مراقبی داریم که در همه احوال حواسش به ما باشد و او کسی نیست جزء امام زمان (ع) و تنها ایشان می‌توانند ما را به بهترین نقطه کمال برسانند.

با آن‌ها همراه می‌شوم و به یکی از بیمارستان‌های مشهد سر می‌زنیم. دانشجویان با رویی خندان و با گل‌هایی که در دست دارند وارد بخش زنان می‌شوند.

از مادربزرگ‌هایی که بخاطر بیماری‌های قلب و عروقی گرفته تا دختران جوانی که رخ زرد رنگشان نشان از بیماری سخت آنان دارد، در این بخش حضور دارند.

با ورود دانشجویان به اتاق ها، ابتدا با تعجب به آن‌ها نگاه می‌کنند. اما وقتی با احوالپرسی گرم آن‌ها مواجه می‌شوند، لبخند کمی بر لبشان می‌نشیند.

یکی از دانشجویان با تقدیم گلدان‌های گل به آن‌ها و صحبت‌های یکی دیگر از دانشجویان و هدفشان از این دیدار، کم کم حالت منقلب را می‌توان از چهره شان دریافت.

دختر جوانی که سرم به دست دارد سعی می‌کند از بستر برخیزد و در حالی که بغض در چشم‌هایش نمایان است از دانشجویان و حضورشان تشکر می‌کند.

در بخشی دیگر پیرمردی که کلاه سبزرنگی به سر دارد نشان می‌دهد که از خانواده سادات معزز است. با دیدن دانشجویان سر صحبتش باز می‌شود و با خون‌گرمی از آن‌ها استقبال می‌کند. در نهایت اسکناس‌های پانصد تومانی و تانخورده اش را از پسرش می‌گیرد و همه دانشجویان را از عیدی عیدغدیر بهره‌مند می‌کند.

در بخش کودکان هم مادری که از قبل در جریان این حضور در بیمارستان مطلع شده، انتظار می‌کشد تا دانشجویان به سراغ فرزند او نیز بیایند.

دانشجویان با ورود به اتاق آن‌ها چشمان مادر کودک برق می‌زند. از دانشجویان دعوت می‌کند تا به فرزندش سری بزنند. به آن‌ها می‌گوید دخترم سه ساله است و مشکوک به سرطان است. در دو هفته‌ای که در بیمارستان بستری شده با کسی صحبت نکرده و به خوبی غذا نمی‌خورد.

یکی از دانشجو‌ها با شکلات‌هایی که در دست دارد کنار تخت کودک حاضر می‌شود. کم کم دانشجو‌های بیشتری در اتاق جمع می‌شوند.

طولی نمی‌کشد که صدای دست و خنده بچه‌ها تمام فضا را پر می‌کند. دختر سه ساله حالا روی تخت نشسته و در حالی که سعی می‌کند شکلاتش را به تنهایی باز کند به دانشجویی که با او بازی کرده بود لبخند می‌زند و گویی با لبخند از او تشکر می‌کرد.

مادر او و مادر دیگر کودکان در اتاق البته شادمان‌تر از کودکانشان شده‌اند که حضور دانشجویان باعث شده این کودکان که روز‌ها درد بیماری را تاب آورده‌اند، امروز را به شادی بگذرانند.     عیادت ۵ هزار بیمار
محمدامین بنی علیان، دبیر کانون مهدویت دانشگاه آزاد مشهد در این باره به خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو می‌گوید: با هماهنگی صورت گرفته بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای تشکل‌ها و گروه‌های مختلف دانشجویی و مردم نهاد در سطح شهر مشهد از بیماران بیمارستان‌های رضوی، قائم، ثامن، فارابی، ۱۷ شهریور، سینا، امام رضا (ع)، امید، مهر، جوادالائمه (ع)، ۲۲ بهمن و آریا عیادت می‌کنند.

بنی علیان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که می‌فرمایند بیماران در بستر یکی از سه دسته از افراد مستجاب الدعوة هستند، ادامه می‌دهد: دانشجویان با تهیه گلدان کوچکی به عنوان هدیه و به مناسبت عید غدیر خم از بیماران تقاضا می‌کنند تا ضمن دعا برای شفای خود برای سلامتی و ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) نیز دعا کنند.

دبیر کانون مهدویت دانشگاه آزاد مشهد می‌افزاید: برنامه ریزی شده است تا در طول دو روز پنج هزار گلدان به بیماران اهدا شود.

او می‌گوید: برای تامین هزینه‌های این طرح از بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها و همچنین افراد خیّر و علاقه مندانی که نذر‌هایی داشته اند کمک گرفته شده است و تاکنون هر ساله تعداد پنج هزار هدیه توزیع شده است.     تلاش برای روحیه بیماران   سمیه عبدی‌زاده که روپوش سفیدی به تن دارد بنظر می‌رسد یکی از پرستاران تلاشگر شهرمان است، به خبرنگار دانشجو می‌گوید: پزشکان، پرستاران و عوامل بیمارستان تمام تلاششان را برای بهبود سلامتی بیماران انجام می‌دهند، اما حضور این دانشجویان اثری مضاعف در روحیه بیماران و خانواده آن‌ها دارد.

او ادامه می‌دهد: امیدوارم این حرکت‌های زیبا باز هم ادامه داشته باشد و عموم مردم بیماران دردمند شهرشان را از دعای خیرشان فراموش نکنند.     تحول روحی بیماران و دانشجویان   مطهره جامی یکی از دانشجویان حاضر در این طرح از تجربه شیرینش به خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو می‌گوید.

او می‌گوید: در بیمارستان امید که بیمارستان مخصوص بیماران سرطانی است گاه صحنه‌هایی رخ می‌دهد که نه تنها بیماران، بلکه دانشجویان را نیز منقلب می‌کند.
جامی با دعا برای شفای کامل بیماران بخصوص بیماران سرطانی، ادامه می‌دهد: یکی از این بیماران در صحبت با ما می‌گفت: بیماری سرطان او را از زندگی ناامید کرده بود، اما این حضور را نشانه‌ای امیدوارکننده برای زندگی اش تلقی کرده به زندگی اش رنگ و بوی تازه‌ای بخشیده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عید غدیر دانشجویان مشهدی بیمارستان های مشهد عیادت از بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصویر حسن شکوهی، بازیگر قدیمی، روی تخت بیمارستان/تغییر چهره عجیب همبازی مهران مدیری

حسن شکوهی که او را بیشتر با بازی در آثار مهران مدیری می‌شناسیم، چندروزی است به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده است. 

حسن شکوهی بستری شد

دیگر خبرها

  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • عکس| تصویر حسن شکوهی، بازیگر قدیمی، روی تخت بیمارستان/تغییر چهره عجیب همبازی مهران مدیری
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد