Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مطالعه دروس بهتر است محیطی آرام و بدور از استرس برای خود انتخاب کنند تا مطالب به صورت عمقی در ذهن باقی بماند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در میان اخبار آموزشی امروز به بررسی چند راهکار ساده برای مطالعه درس‌های دانشگاه می‌پردازیم.

محل مناسب درس خواندن برای جلوگیری از خستگی کجاست؟

برای مطالعه دروس دانشگاهی باید اتاقی را انتخاب کنید که آفتاب به داخل آن بتابد و به دور از هیاهو و استرس‌های مفید باشد تا به دور از اضطراب بتوان دروس را به خوبی مطالعه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از افراد مطالعه هنگام صبح را بهترین زمان برای درس خواندن و افراد دیگر آرامش شب را برای مطالعه دروس دانشگاهی ترجیح می‌دهند اما به طور کلی هنگام مطالعه باید انرژی زیادی داشته باشید و وقت خواب در محل مناسبی برای درس خواندن نیست.

چطور می شود درس‌ها را عمقی یاد بگیریم؟

وقتی افراد قصد دارند صفحات زیادی از کتاب یا جزوه دانشگاهی را به ذهن خود بسپارند باید درس‌ها را به شکل مفهومی فرا بگیرند که از ذهن افراد خارج نشود و در همین راستا افراد باید سرفصل‌های هر مبحث را در هنگام مطالعه بخوانند تا میزان تسلط ذهنشان را افزایش دهند و افراد باید ارتباطی بین مطالبی که قبلا فراگرفته‌اند با مباحث جدید برقرار کنند. همچنین مطالعه عمیق مطالب و مباحث کمک زیادی به فراگیری و مفهومی دروس دانشگاهی یا جزوه مدنظر می‌کند.

بیشتر بخوانید: رازهایی درباره نحوه درس خواندن شاگرد اول‌ها/ درس‌هایتان را با معلم بازی به خاطر بسپارید/ افزایش زمان مطالعه با ترفندی کاربردی

محاسن شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین چیست؟

برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مجازی بسیار ارزان و کم هزینه است و از اتلاف وقت افراد به طرز قابل توجهی جلوگیری می‌کند اما  مسئله مهم این است که هنگام شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین باید افراد تمرکز بالا داشته باشند و برای انجام این کار باید یک محیطی آرام جهت مطالعه دوره‌های مجازی محیا کنند.

دوره های آموزشی مجازی آزادی عمل بیشتری به افراد می‌دهد که می توان با یک برنامه‌ریزی دقیق در کلاس‌های آنلاین شرکت کرد.

در برخی اوقات پایبندی به برنامه‌ریزی در هنگام شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین کاری پیچیده و دشوار است که برای فراگیری مباحث مطرح شده در دوره‌های آنلاین تمام کارها را در وقت خودش انجام داد.

آیا مطالعه دروس در فصل تابستان خوب است؟

مطالعه دروس دانشگاهی در فصل تابستان ارتباط زیادی با هدف افراد دارد به طوری که بعضی‌ها برای پیشی گرفتن از زمان اقدام به درس خواندن در فصل تابستان می‌کنند.

اما به طور کلی درس خواندن در فصل تابستان برای افرادی که می‌خواهند در دوره‌هایی شرکت کنند بسیار مناسب است.

چطور می‌شود با توجه به شرایط فصل تابستان بهترین مطالعه را داشته باشیم؟

برای غلبه بر گرمی هوا و میل به تخریب در فصل تابستان باید به خوبی درس بخوانیم که در این میان روش درس بر طبق شرایط فصل تابستان می‌توان به خوبی درس خواند تا به اهداف مد نظر خودمان برسیم.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام منوچهر رئیسی، معاون فرهنگی این اداره کل گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام برای استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و ارتقای سطح کیفی مهارت‌های مورد نیاز جامعه هدف خود، برنامه‌هایی را طراحی و در دست اقدام دارد.

وی افزود: اینکه صرفاً در انتظار برنامه‌های ابلاغی از طرف مرکز باشیم، مورد قبول نیست و ما به عنوان کارکنان یک سازمان فرهنگی دغدغه انجام امور غیر ابلاغی و نوآورانه را داریم و ان شاءالله این رویه را امسال بیش از سال‌های گذشته در پیش خواهیم گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام خاطر نشان کرد: با جلساتی که در ستاد برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) گرفته شده است، ما امسال هم شاهد برپایی دسته‌های عزاداری در نقاط مختلف استان از دور افتاده‌ترین روستاها تا مراکز شهرستان‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت مقوله جمعیت و فرزند آوری، از برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی تربیت کنشگر جمعیت خبر داد و افزود: خوشبختانه سال گذشته با استفاده از اساتید مجرب در حوزه جمعیت موفق شدیم تعداد ۲۰۰ نفر را در این زمینه آموزش داده، که از بین این افراد حدود ۴۰ نفر موفق شدند که دوره‌های برگزار شده را با موفقیت به پایان برسانند، سال ۱۴۰۳ دوره‌های تکمیلی را جهت بهره مندی افراد منتخب، برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 6093732

دیگر خبرها

  • در صورت دریافت پیشنهاد مناسب؛ آمادگی آرسنال برای فروش گابریل ژسوس
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • چگونه در سال ۱۴۰۳ مدرک کامپیوتر آی سی دی ال بگیریم؟
  • در سال ۱۸۱۶ جهان شاهد سالی بدون تابستان بود
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • سالی خاص در تاریخ زمین؛ این کوه باعث شد تابستان از تقویم حذف شود +تصویر