Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@13:45:18 GMT

اطعام ۲۰ هزار نفری عید غدیر در سبزوار

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۰۵۵۲

اطعام ۲۰ هزار نفری عید غدیر در سبزوار

همزمان با فرارسیدن عید غدیر پخت ۲۰ هزار پرس غذا در شهر سبزوار به همت مردم آغاز شد.

  به گزارش قدس آنلاین ، عید غدیرخم، عید امامت و ولایت از مهمترین اعیاد مسلمانان است که علاوه بر خیر، برکت و فضیلت‌های بسیار دارای سنت‌های گران قدری نیز است.

یکی از این سنت‌ها که متاسفانه تا حدودی به فراموشی سپرده شده اطعام و پخش غذای نذری در بین مردم است که روایات زیادی در اهمیت و ثواب بسیار این موضوع نقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هم مانند 4 سال گذشته در ایام مبارک عید غدیر، مراسم اطعام و پخت غذای نذری در سطح شهرستان سبزوار با مشارکت پرشور مردم در حال اجرا است.

ستاد غدیریون سبزوار به عنوان پایه‌گذار و مجری این مراسم بزرگ در شهر با جمع‌آوری کمک‌های مردمی پخت بیش از 20 هزار پرس غذا جهت توزیع و پخش بین مردم را آغاز کرده است.

جواد شمس‌آبادی مسئول ستاد غدیریون سبزوار در این رابطه اظهار داشت: از سال 94 بحث احیای سنت فراموش شده عید غدیر با مشارکت مردم با پخت 1400 پرس غذا آغاز و هر سال بر تعداد این اطعام افزوده می‌شد تا امسال که با کمک مردم و با مشارکت 5200 نفری تاکنون بیش از 110 میلیون تومان برای اطعام 20 هزار نفر جمع‌آوری شده است.

وی با بیان این که حرکتی با این سبک و سیاق در کشور کمتر دیده شده ادامه داد: این اطعام در 5 وعده و از ظهر دوشنبه تا شب سه‌شنبه در 67 مسجد سطح سبزوار و روستاهای اطراف برگزار می‌شود.

مسئول ستاد غدیریون سبزوار همچنین افزود: در کنار این جریان پخت غذا، برنامه‌های فرهنگی نیز در همین راستا در سطح شهر برگزار می‌شود که سال پیش با برگزاری مسابقه خطبه غدیر، 4 هزار نفر حافظ خطبه غدیر شدند؛ امسال هم کاروان غدیر با فعالیت‌های تبلیغی میدانی همچون جشن خیابانی و خواندن سرودهای مناسبتی در سطح شهر، فضایی جهت تبلیغ و ارج نهادن به این عید بزرگ و جریان اطعام عید به‌وجود آوردند.

شمس‌آبادی تاکید کرد: خوشبختانه در این 5 سال که این مراسم در حال برگزاری است هیچ پول و کمکی از نهادهای دولتی و ارگان‌ها دریافت نکردیم زیرا می‌خواهیم این حرکت مردمی باشد و مردمی هم بماند.

تسنیم

انتهای پیام/ح

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اطعام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز

به گزارش "ورزش‌سه"، آخرین هفته رقابت‌های لیگ دسته اول با یک اتفاق نادر روبرو شد و مصاف دو تیم استقلال آبی پوش ملاثانی و فجرشهید سپاسی که نتیجه آن اهمیت بسیاری در جدول رده بندی مسابقات و به ویژه تعیین سهمیه صعود به لیگ برتر دارد، به دلیل عدم همکاری باشگاه استقلال خوزستان که حاضر نشد در استادیوم غدیر را به روی بازیکنان و سایر اعضای دو تیم باز کند، برگزار نشد.

حالا و در شرایطی که تکلیف این مسابقه مشخص نشده، به زودی باید یک دیدار حساس دیگر در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود؛ دیداری که بار دیگر استقلال خوزستان در آن نقشی نخواهد داشت و تیم فوتبال استقلال آبی پوش ملاثانی باید از سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میزبانی کند.

در این شرایط مسئولان باشگاه سپاهان که تمام کارهای لازم نظیر رزرو هتل، انتخاب محل تمرین، رزرو بلیت پرواز و سایر اقدامات لازم برای سفر به اهواز را برنامه‌ریزی کرده‌اند، از این هراس دارند که مبادا اتفاقات دیدار لغو شده فجر و استقلال ملاثانی برای آنها تکرار شود.

رقابت‌های جام حذفی در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری با برگزاری 8 مسابقه در شهرهای مختلف کشور آغاز می شود و در یکی از این مسابقه استقلال ملاثانی باید در ورزشگاه غدیر اهواز از سپاهان میزبانی کند.

دیگر خبرها

  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان
  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز