Web Analytics Made Easy - Statcounter

فشار حداکثری دولت ترامپ ایران را به زانو در نمی‌آورد، انتصاب رئیس مؤسسه دائرةالمعارف فقه اسلامی از سوی رهبری، دیدار ظریف با همتای سوئدی خود، جزئیات بازداشت مدیرعامل سابق ایران خودرو از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۹ مرداد ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، فشار حداکثری دولت ترامپ ایران را به زانو در نمی‌آورد،  انتصاب  رئیس مؤسسه دائرةالمعارف فقه اسلامی از سوی رهبری، دیدار ظریف با همتای سوئدی خود،  جزئیات بازداشت مدیرعامل سابق ایران خودرو از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۹ مرداد ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متوليان فرهنگي و مذهبي به تبليغ عقلاني رويداد غدير بپردازند

«جمشيد جعفرپور» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با بيان اينكه غدیر نماد وحدت مسلمین است، گفت: شایسته است متولیان مذهبی و فرهنگی به تبلیغ عقلانی این رویداد سرنوشت ساز پرداخته و این عید بزرگ بشری را بیش از پیش گرامی بدارند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری عید غدیر، عید وحدت مسلمین است، اظهار داشت: امثال علامه امینی (ره) تاكيد كرده اند كه نماد دفاع عقلانی وحدت آفرین از ولایت، امیرالمومنین(ع) و پدیده ی بزرگ غدیر است.


وي افزود: لازم است در محافل و مساجد در کنار مراسم جشن و شادمانی به تبیین نقش غدیر در تداوم رسالت پیامبر خاتم پرداخته شود.

 

عضو حقوقی شورای عالی  انقلاب فرهنگی با تاكيد بر نقش مساجد در تبيين و تقويت فرهنگ غدير اظهار داشت: ضرورت دارد مساجد و متولیان آن  با رویکرد عقلانی و وحدت آفرین بیش از پیش به تبیین اهداف این نعمت بزرگ الهی بپردازند و نگذارند افراط و تفریط دامن گیر عیدالله الاکبر شود.

 

فشار حداکثری دولت ترامپ ایران را به زانو در نمی‌آورد

«علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه‌ای با شبکه «ان. بی. سی نیوز» تاکید کرد سیاست‌های آمریکا، ایران را به زانو در نخواهد آورد. شمخانی در این گفت‌وگو آمریکا را متجاوز و عامل اصلی تنش در منطقه خواند و هشدار داد که آمریکا باید «عاقلانه عمل کند.


وی همچنین اظهار داشت که کارزار «فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ایران را به زانو درنخواهد آورد و به میز مذاکره هسته‌ای بر نمی‌گرداند.


دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: هدف تحریم‌ها، مذاکره نیست بلکه وادار کردن ما به تسلیم است. تا زمانی که آمریکا این رویکرد را در پیش بگیرد ایران هرگز به دنبال مذاکره نخواهد بود.


شمخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: ما در مساله برجام مذاکرات موفقی داشتیم. چرا آمریکا از آن خارج شد؟


به نوشته تارنمای ان. بی. سی نیوز، شمخانی گفت کسانی بودند که فکر می‌کردند امضای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ اقدام اشتباهی است.


او در پاسخ به «لستر هولت» خبرنگار ان. بی. سی نیوز درباره اینکه آیا خود وی نیز یکی از این افراد بود، گفت: بله... من فقط از دیدگاه‌های ملتم یعنی مردم ایران تبعیت می‌کنم.

 

رهبر انقلاب رئیس مؤسسه دائرةالمعارف فقه اسلامی را منصوب کردند

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن نظری را به ریاست مؤسسه دائرة‌المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت (علیهم السلام) منصوب کردند.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب حجة‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حسن نظری دام اعزازه
درگذشت ریاست فقید دائرةالمعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل‌بیت علیهم‌السلام مرحوم حجة‌الاسلام والمسلمین حائری ضایعه‌‌ای است که با تفضلات الهی امیدواریم جبران گردد و این جریان عظیم علمی به افاضات و برکات خود ادامه دهد. بدین منظور جناب‌عالی را که بحمدالله از نصاب علمی مطلوب و شایستگی اخلاقی و مدیریتی برخوردارید به ریاست این مؤسسه‌ی مبارک منصوب می‌کنم. انتظار می‌رود که با استفاده از همکاری فضلای برجسته و محقق که بحمدالله شایستگی خود را در آن مؤسسه اثبات کرده‌اند به تداوم برکات این شجره‌ی طیّبه اهتمام ورزید و با رعایت انضباط در مقررات گوناگون، سلامت و نزاهت آن مرکز علمی را تأمین نمایید.
توفیق جنابعالی و همکارانتان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

 

ما هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نخواهیم بود

مراسم تجلیل از آزادگان و جانبازان ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی با حضور امیردریادار سیاری برگزار شد.

 

امیردریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن تبریک عید غدیر و گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس، گفت: وقتی شما عزیزان را می‌بینم اوضاع و احوال جنگ و دفاع مقدس برایم تداعی می‌شود.

 

او افزود: همه آزادگان، جانبازان و شهدا با جانفشانی و از خودگذشتگی در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند و توانستند کمر صدام و صدامیان را بشکنند و نگذاشتند به تمامیت ارضی، استقلال و شرف ملت عزیز ایران اسلامی آسیبی وارد شود.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه ما هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نخواهیم بود، تصریح کرد: دفاع مقدس بازدارندگی بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد و نشان داد که ملت بزرگ ایران در همه حال پشت سر رهبرشان هستند.

 

ظریف با همتای سوئدی خود دیدار کرد

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان که در ادامه تور دیپلماتیک خود عصر روز گذشته وارد استکهلم پایتخت سوئد شده است، دقایقی پیش با حضور در محل وزارت امور خارجه این کشور با مارگوت والستروم وزیر خارجه سوئد دیدار کرد.


وزیر امورخارجه کشورمان پس از این دیدار در ضیافت نهاری به میزبانی همتای سوئدی خود شرکت خواهد کرد.



دیدار و گفتگو با لینده وزیر تجارت سوئد و مسئول کمیسیون مشترک دو کشور، کارل بیلت سیاستمدار و نخست وزیر و وزیر خارجه پیشین سوئد و اریک هونل رئیس شرکت بولک مالک کشتی انگلیسی توقیف شده در ایران از برنامه‌های امروز وزیر امور خارجه در استکهلم است.



ظریف عصر امروز هم در جمع تعدادی از تجار سوئدی سخنرانی خواهد کرد. او شب گذشته و بلافاصله بعد از ورود به استکهلم، با حضور در جمع گروهی از ایرانیان مقیم سوئد، با آنها به گفت و شنود صمیمی در خصوص موضوعات مختلف پرداخت.

 

خواسته‌های یک طرفه آمریکایی‌ها از کره شمالی ناکام ماند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با پاک چول مین معاون رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی و رئیس گروه دوستی پارلمانی کره شمالی و ایران دیدار و گفتگو کرد.

 

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط گسترده و پایدار بین دو کشور ایران و کره شمالی، گفت: ایران از پیشنهاد‌ها برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور استقبال می‌کند و باید از ظرفیت‌های ایران و کره شمالی در این حوزه استفاده شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کره شمالی در برابر درخواست‌های یکطرفه آمریکایی‌ها، هوشمندانه تصمیم گرفت و عمل کرد، افزود: هدف آمریکایی‌ها انجام یک معامله صحیح با کره شمالی نیست، بلکه آنها می‌خواهند این کشور را خلع سلاح کرده و تحت فشار قرار دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه آمریکا خوی استکباری دارد، ادامه داد: رهبر کره شمالی در جریان مذاکرات با آمریکایی‌ها خوب عمل کرد و اجازه نداد آنها به هدف خود دست یابند.

 

جزئیات بازداشت مدیرعامل سابق ایران خودرو از زبان سخنگوی قوه قضاییه

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه یک صدا و سیما درباره بازداشت مدیرعامل سابق ایران خودرو گفت: مدیر عامل سابق ایران خودرو براساس گزارش‌هایی که ضابطین به مرجع قضایی داده بودند تحت تعقیب قرار گرفت و اقدامات اولیه دیشب انجام شد و تحت نظر بوده و  دو نفر دیگر از این مجموعه هم بازداشت هستند؛ ولی به لحاظ اینکه شب عید بود تحقیقات ناقص است‌.

 

سخنگوی قوه قضاییه افزود: ریاست قوه قضاییه دستوری را به سازمان بازرسی کل کشور  درباره نقش و جایگاه نظارتی که این سازمان دارد، دادند، برای اینکه در حوزه مسائل خودروسازان و  اجحافی که در حق  مردم  و تاخیر و تعویض‌هایی که شده و خودروهای ناقص و افزایش قیمت و...  وارد شوند و  سازمان بازرسی هم به جد ورود کرده است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر غدیر عید غدیر خم بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد سومین جشنواره طنین مسجد جشنواره طنین مسجد خبرگزاری شبستان روزنامه مسجد سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس بر اساس این گزارش، ۱۹۷ موسسه ایرانی در میان برترین ها در رتبه بندی موسسه های "سکیمگو" قرار دارند که دانشگاه تربیت مدرس رتبه دوم را در میان دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم و رتبه ششم را در میان دانشگاه های زیر مجموعه وزارت بهداشت و وزارت علوم کسب کرده است.

آزمایشگاه سکیمگو در ویرایش سال ۲۰۲۴ میلادی نام ۱۹۷ مؤسسه ایرانی از بخشهای دولتی، بهداشت، آموزش عالی و خصوصی را در میان مؤسسه های برتر جهان آورده است. نخستین هدف آزمایشگاه «سکیمگو» از انتشار سیاهه دانشگاه های برتر نه رتبه بندی مؤسسه ها بلکه ارائه یک ابزار فراگیر علم سنجی برای سیاست گذاران مؤسسه ها و مدیران پژوهشی است. ا

ز این رو آنها میتوانند برون دادهای پژوهشی خود را تحلیل و ارزیابی کنند و راه هایی برای بهبود بیابند رتبه بندی سکیمگو» از فراگیرترین نظام های رتبه بندی جهانی مؤسسه های آموزشی پژوهشی و بهداشتی دولتی و خصوصی در جهان به شمار می رود.

پژوهش، نوآوری، و تأثیر اجتماعی سه بعدی هستند که ۲۰ سنجه کلیدی ارزیابی مؤسسه ها را در این نظام پوشش میدهند. در جدول یک رتبه فراگیر مؤسسه های ایرانی در جهان و رتبه جهانی آنها در ابعاد پژوهش نوآوری و تأثیر اجتماعی در این نظام آمده است.

کد خبر 6098331

دیگر خبرها

  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • دلیل معنادار برای تغییر محل دیدار رهبری با رئیس اقلیم کردستان؟ +تصویر
  • دو کتاب تازه انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی
  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • بررسی احتمال بازگشت مدیرعامل سابق به استقلال
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند