Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دریادار حسین خانزادی امروز- سه شنبه- در آئین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران شاغل، همسران و فرزندان این نیرو در حرم امام رضا (ع)، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در جمع منتخبانی از خانواده‌های قرآنی هستم که همواره با قرآن کریم مانوس هستند و این یک افتخار بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به احادیثی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص واقعه عظیم غدیر تصریح کرد: بی‌شک توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار و قرآن در سایه ولایت می‌تواند سرمنزل هستی و قله سعادت همه مسلمان باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش دلیل گمراهی، ظلمات و حرکت نادرست در مسیر زندگی را بی‌توجهی به ولایت دانست و با اشاره به حدیث ثقلین گفت: اگر ما نتوانیم در مسیر زندگی خود از دو امانت گران‌بهایی که پیامبر (ص) برای امت خود بر جا گذاشتند، جهت رسیدن به معیار‌های اصلی اسلامی بهره ببریم، قطعا به مشکل برخواهیم خورد.

دریادار خانزادی، اقتدار نیرو‌های مسلح بخصوص نیروی دریایی ارتش و سپاه را در مرز‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کم‌نظیر خواند و افزود: امروزه دشمنان ایران اسلامی با دارا بودن آخرین و به روزترین امکانات، همواره در مقابل جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود می‌آورند، زیرا سلاح قرآن و ولایت، دژ مستحکم در برابر فتنه‌ها و مکر دشمنان است.

وی ادامه داد: دشمن می‌داند که نمی‌تواند کشورمان را با تحریم‌های ظالمانه و دیگر حربه‌ها، تحت فشار قرار دهد، چرا که ما گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، با تمدن‌سازی و اجرای درست سبک زندگی اسلامی، با وحدت کلمه و تکیه بر همین نوجوانان و جوانان قرآنی و ولایی، ایران اسلامی را بیش از پیش بیمه خواهیم کرد.

امیر خانزادی در پایان از زحمات و تلاش‌های ارزنده و تاثیرگذار امور قرآنی و فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش تشکر کرد و خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها و تلاش‌های این عزیزان موجب شد تا نیروی دریایی ارتش در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سطح نیرو‌های مسلح درخشش خوبی داشته باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دریادار خانزادی سپاه پاسداران ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

به گفته سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲ هزار کیلومتری با نام «قدر ۴۷۴» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است، اما در سال‌های اخیر، مامور به حضور در آب‌های اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناور‌های مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری را در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آب‌های دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • هشدار امیر دریادار سیاری درباره تلاش «دشمنان» برای «کنترل اذهان جوانان ایران»
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • برنامه‌های پاسداشت مقام معلمان و مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در سراسر نیروی زمینی سپاه برگزار شد