Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@01:37:10 GMT

جلوی فعالیت یک معدن در آبیک گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۷۹۶

جلوی فعالیت یک معدن در آبیک گرفته شد

فرماندار شهرستان آبیک روز سه شنبه در خصوص این معدن و علت جلوگیری از فعالیت آن، اظهار داشت: صدای انفجار شامگاه گذشته در یکی از معادن شمال آبیک باعث ترس و وحشت مردم این شهر شد به همین دلیل با دستور دادستان آبیک، فعالیت این معدن متوقف گردید.

شهرام احمدپور افزود: در جلسه آتی شورای تأمین شهرستان، تصمیمات لازم در این زمینه گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه آبیک خواستار رسیدگی به وضعیت معادن پیغمبرکوه شد
 امام جمعه آبیک نیز با صدور پیامی خواستار بررسی مجوز فعالیت‌های معادن موجود این شهرستان در منطقه پیغمبرکوه و جلوگیری از هرگونه فعالیت معدن جدید شد.

در پیام حجت الاسلام سید محمد حسینی میرامینی آمده است: انفجار یکی از معادن با فاصله نزدیک به شهر شامگاه گذشته مصادف با شب عید غدیر باعث ایجاد صدای مهیب همراه با گرد و غبار زیاد و اذیت و آزار مردم شد.
با توجه به تمام پیگیری‌های صورت گرفته هنوز مطالبه مردم، فعالان محیط زیست و حامیان پیغمبر کوه برای رفع مشکلات این معادن محقق نشده و نیاز به پیگیری جدی دارد.
معادن در حال کار آبیک در فاصله کمی از شهر قرار دارند و حواشی و سر و صداهای این معادن در خور شان مردم آبیک نیست بنابراین ما خواستار بررسی مجوز فعالیت‌های معادن موجود و جلوگیری از هرگونه فعالیت برای معادن جدید هستیم که این خواسته مردم آبیک است.
در ادامه پیام آمده است: ضمن تشکر از تمامی مسئولان استان، استاندار و نمایندگان محترم و مسئولان شهرستان آبیک، فرماندار و اعضای شورای شهر برای پیگیری‌های صورت گرفته درباره مساله معادن پیغمبر کوه آبیک، از پیگیری‌های مجدانه شورای تامین شهرستان و دادستان انقلابی آبیک، قدردانی می‌کنیم و امیدواریم پیگیری‌ها و تلاش‌ها تا به نتیجه رسیدن خواسته مردم، ادامه داشته باشد.
اینجانب ضمن دعوت همگان به خویشتنداری و سعه صدر از مسئولان خواستار پیگیری مجدانه مساله معادن پیغمبرکوه هستیم.
طی سال های اخیر فعالیت بهره برداران معادن پیغمبرکوه، برداشت های بی رویه از ذخایر این شهرستان و آلودگی های زیست محیطی آنها موجی از اعتراض‌های مردمی را به دنبال داشته است.

شهرستان آبیک در ۵۵ کیلومتری شرق قزوین واقع شده است.
۶۱۰۱

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر سید محمد حسینی شب عید گرد و غبار محیط زیست معدن قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید

فرماندار شهرستان خوروبیابانک گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از شامگاه امروز و ادامه‌دار بودن آن، لازم است مردم از مراجعه به مناطق سیل خیز و مسیر سیلاب‌ها اکیداً خودداری کنند.

احمد رضا طحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: وقوع بارندگی شدید موجب آب‌گرفتگی و وقوع سیلاب در بسیاری از مناطق شهری، روستایی و کوهستانی شهرستان خوروبیابانک شده است که پس از اعلام هشدارهای هواشناسی طی چند روز گذشته تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از شامگاه امروز و ادامه‌دار بودن آن، لازم است مردم از مراجعه به مناطق سیل خیز و مسیر سیلاب‌ها اکیداً خودداری کنند.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک افزود: با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و بارش رگباری باران طی هفته جاری همراه با آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و فعالیت رودخانه‌های فصلی، مردم به توصیه‌ها و هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

کد خبر 747365

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی