Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه تهدید کرد که هرگونه حمله تروریست‌ها به مقر ارتش این کشور در سوریه را به شدت پاسخ خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که مسکو به آنکارا گفته است که هر گونه حمله تروریست‌ها به مناطق کاهش تنش در سوریه را به شدت پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، او در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت مناطق کاهش تنش در ادلب گفت: ما فقط نظاره‌گر نخواهیم بود، نظامیان ما در منطقه کاهش تنش در ادلب حضور دارند... همکاران ترک ما باید به جدایی میان معارضان مسلح که آماده مشارکت در روند حل و فصل بحران هستند با گروه‌های تروریستی تفاوت قائل شوند.

لاوروف افزود: ما توضیح داده‌ایم که اگر گروه‌های تروریستی بخواهند به مناطق کاهش تنش حمله کنند؛ به شدت سرکوب خواهند شد. تحریکات آن‌ها طی سال جاری متوقف نشده و همواره وجود داشته است.

درگیری‌ها امروز در جنوب ادلب با عقب‌نشینی کامل تروریست‌ها از شهر «خان شیخون» به عنوان یک شهر راهبردی همراه بود. در روز‌های گذشته جنوب ادلب شاهد سنگین‌ترین درگیری‌ها در ماه‌های گذشته بود.

هشدار روسیه به ترکیه در حالی است که روز گذشته جنگنده‌های سوری کاروان بزرگ سلاح‌های ارتش ترکیه برای تروریست‌ها را هدف قرار دادند که این حمله تأثیر بسزایی در شکست تروریست‌ها در «خان شیخون» داشت. ترکیه به بهانه انتقال سلاح به مقر‌های دیده‌بانی خود حجم وسیع سلاح در ماه‌های گذشته به دست تروریست‌های جبهة النصره رسانده است.

پیش از این خبرگزاری اسپوتینک در گزارشی نوشته بود: هر کسی گمان کند که ترکیه تسلطی بر گروه‌های تروریستی ندارد، متوهم است. ترکیه به طور علنی از تروریست‌ها حمایت نظامی و لجستیکی می‌کند و پهپاد‌هایی که پایگاه حمیمیم و مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می‌دهد همگی ار طریق ترکیه به دست تروریست‌ها رسیده است.

این درگیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که طبق توافق کشور‌های ترکیه، روسیه و ایران استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق «منطقه کاهش تنش» تعریف می‌شوند. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند. ترکیه تعداد نقاط دیده‌بانی خود را به ۲۰ مرکز افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرگئی لاوروف ترکیه و روسیه تروریستهای سوری معارضان سوری جنگ سوریه بحران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

بنا به گزارش ایسنا، وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

ارتشبد سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز است، تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند حضور بازیگران فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجراست، چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899980

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳