Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا فروش جنگنده‌های اف‌۱۶ به تایوان به ارزش ۸ میلیارد دلار را با وجود اعتراض شدید چین درباره فروش سلاح‌های آمریکایی به تایوان، تأیید کرده است.

پیش از این منابع آگاه گزارش داده بودند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت غیررسمی برای فروش عمده سلاح به تایوان، از جمله ده‌ها جنگنده اف-۱۶ چراغ سبز نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین مخالفت خود را با فروش سلاح‌های آمریکایی به تایوان اعلام و مراتب اعتراض این کشور را به طور رسمی به آمریکا ابلاغ کرده بود.

هوا چونینگ در توضیح شرایط فروش جنگنده‌های F-۱۶ V آمریکا به تایوان به ارزش هشت میلیارد دلار گفت طرف آمریکایی اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک چین و آمریکا به ویژه بیانیه ۱۷ اوت را نقض کرده است. وی افزود آمریکا با این اقدام در امور داخلی چین مداخله کرده و حاکمیت و منافع امنیتی چین را زیر پا گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه مسئله تایوان با موضوع تمامیت ارضی چین مرتبط است، از آمریکا خواست ماهیت حساس این مسئله را در نظر بگیرد و به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک میان دو کشور احترام بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست به فروش سلاح به تایوان و ارتباط نظامی با آن پایان دهد. در غیر این صورت به طور قطع چین تدابیری اتخاذ خواهد کرد و آمریکا مسئول پیامد‌های آن خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا آسیا تسلیحات نظامی هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید شد: کاپیتان رئال رفتنی است

به گزارش "ورزش سه"، ناچو فرناندز تصمیم گرفته در 30 ژوئن از رئال مادرید جدا شود و قراردادش را با این باشگاه اسپانیایی تمدید نخواهد کرد.

نشریه مارکا با تایید این خبر اعلام کرد که هیچ چیزی تغییر نکرده و میل او برای شروع یک ماجراجویی جدید، موجب شده تا تصمیم به جدایی از رئال مادرید بگیرد و مقصد بعدی او لیگ حرفه‌ای آمریکا است.

کاپیتان رئال پیشنهادهای بزرگی را رد کرده و در نظر دارد که فوتبالش را آمریکای شمالی دنبال کند. طبق گفته مارکا، ناچو که به فکر خداحافظی بود تصمیم گرفت یک فصل دیگر به فوتبال ادامه دهد و در طول فصل تصمیم گرفت تا به آمریکا برود. تصمیم تو قطعی است و ناچو به لیگ ام ال اس خواهد رفت.

او آرزوی در اختیار داشتن بازوبند کاپیتانی را پس از جدایی کریم بنزما محقق کرد، سوپرجام را بالای سر برد، همین کار را در لالیگا انجام خواهد داد و رویای قهرمانی در چمپیونزلیگ هم هنوز زنده است.

او در تمام فصل این تصمیم را گرفته بود که نمی‌خواهد برای فصل بعد در رئال بازی کند. حتی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هم تغییری روی تصمیم او نخواهد داشت و ناچو در پایان فصل رئال را ترک می‌کند.

دیگر خبرها

  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • تایید شد: کاپیتان رئال رفتنی است
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل