Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@10:50:15 GMT

آمار تارکین تحصیل در کشور چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۳۴۸۳

آمار تارکین تحصیل در کشور چقدر است؟

علیرضا کمرئی با اشاره به تلاش برای کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل اظهار کرد: پوشش تحصیلی امری جدی در هدف‌گذاری استان‌ها است.

وی افزود: نرخ پوشش تحصیلی ظاهری دختران در دوره اول متوسطه ۹۷.۷۷ درصد و در پسران ۱۰۱.۶۸ درصد است. علت اینکه این نرخ در پسران بالای ۱۰۰ است به عللی، چون تکرار پایه و وقفه‌های تحصیلی ایجاد شده برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره تفاوت نرخ پوشش تحصیلی ظاهری و واقعی گفت: نرخ پوشش ظاهری از تقسیم تعداد دانش آموزان هر دوره تحصیلی بر تعداد جمعیت دانش آموزانی که در سن متعارف ورود به آن پایه هستند و ضربدر ۱۰۰ به دست می‌آید.

کمرئی تاکید کرد: نرخ ظاهری نباید در افکار عمومی این تلقی را به وجود بیاورد که واقعیت ندارد. ما دو شاخص پوشش ظاهری و واقعی داریم که یکی دانش آموزان در سن متعارف را محاسبه می‌کند و دیگری دانش‌آموزانی که احتمالا بازمانده از تحصیل هستند و یا تکرار پایه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس این مبنا نرخ ترک تحصیل در پسران بالاتر است، گفت: کسانی در متوسطه دوم نمی‌توانند به هر دلیلی تحصیل خود را ادامه دهند، به خیل تارکین تحصیل می‌پیوندند و این افراد نرخ پوشش تحصیلی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در مقطع متوسطه اول ۳.۹ درصد دختران و ۴.۵۵ درصد پسران ترک تحصیل می‌کنند که در پسران بیشتر است. در کل نرخ ترک تحصیل دانش‌آموزان در متوسطه اول ۴.۲۴ درصد است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نرخ ترک تحصیل دختران در دوره متوسطه دوم ۳.۷ درصد و در پسران ۴.۵۱ درصد و در مجموع ۴.۱۲ درصد است.

کمرئی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا حد امکان آمار تارکین کاهش یابد و امکانات آموزشی را بویژه در مناطق محروم افزایش دهیم، اظهار کرد: یکی از علل ترک تحصیل، شرایط فرهنگی در برخی استان‌ها است و به دختران بعد از دوره ابتدایی اجازه ادامه تحصیل نمی‌دهند. نیازمند کار جدی در این زمینه هستیم، زیرا عدد ترک تحصیل در مناطقی که با شرایط فرهنگی خاص مواجه هستند، عدد قابل توجهی است.

وی به ضرورت رسیدگی به مدارس لازم التوجه برای جلوگیری از ترک تحصیل اشاره کرد و گفت: باید تمهیداتی به کار گرفته شود تا دانش‌آموزان در نظام تحصیلی بمانند و در چرخه تربیت و آموزش حضور داشته باشند که هم عواقب اجتماعی در پی نداشته باشد و هم شاهد رشد آمار تارکین تحصیل نباشیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آموزش و پرورش ترک تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رسولی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های کردستان اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار مدرسه شبانه روزی در حوزه متوسطه اول و دوم در کشور فعالیت دارند که مدارس شبانه روزی متوسطه دوم در حوزه نظری، کار دانش و فنی حرفه‌ای فعالیت دارد که میزان دانش آموزان مشغول به تحصیل در کل این مدارس ۳۵۰ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۱۴۶ مدرسه نظری در کشور فعال است که ۱۶۷ هزار دانش‌آموز در این مدارس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه نظری در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۹ درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند و نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود و مدارس شبانه روزی تقویت شوند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس شبانه‌روزی به منظور دسترسی به توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی ایجاد شده و نیاز به تقویت دارند تا شاهد کاهش ترک تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی باشیم.

رسولی اذعان کرد: رویکرد جدیدی امسال با عنوان تجمیع آزمون‌های ورودی مدارس خاص که شامل مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی است، در کشور عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام در این آزمون تا چهارشنبه گذشته به مدت ۲۰ روز انجام شد و ۳۴۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

وی زمان برگزاری آزمون سمپاد و نمونه دولتی را یکم تیر عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این آزمون به رقابت می‌پردازند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: ۱۰۶ مدرسه شبانه روزی در سه دوره تحصیلی در کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۶ مدرسه مربوط به دانش آموزان متوسطه نظری است.

کد خبر 6089842

دیگر خبرها

  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان