Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید آقایی، فرزند فتح‌الله و ربابه، بیست و سوم مهر ۱۳۴۴ در روستای گرمن از توابع شهرستان شاهرود در استان سمنان در خانواده‌ای پایبند به احکام اسلامی متولد شد.

این شهید والامقام، نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد و همیشه در نمازهای جماعت و جمعه حضور پررنگ داشت و نبودش در این آیین‌ها احساس می شد.

این شهید بزرگوار دانش‏ آموز اول راهنمایی بود که دیگر تاب ماندن در شهر را نداشت و برای کمک به غیورمردان رزمنده در جبهه با سماجت برای گرفتن موافقت خانواده به میدان نبرد حق علیه باطل شتافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید ابوتراب، اولین بار در حالی که کمتر از ۲۰ سال سن داشت به عنوان سرباز از طرف سپاه شاهرود تیپ ۱۲ قائم آل محمد(ص) عازم میدان نبرد برای دفاع از خاک میهن اسلامی شد.

این شهید جلیل‌القدر بعد از شرکت در عملیات‌های مختلف سرانجام پس از ۱۰ ماه و پنج روز دفاع از خاک وطن، در بیست و پنجم دی  ۱۳۶۵ در اثر اصابت ترکش خمپاره  در عملیات غرورآفرین کربلای پنج در منطقه شلمچه به قافله سالار شهیدان پیوست.

این شهید گران‌قدر در بخشی از وصیت‌نامه خود گفته است: خدایا، خود می‌دانی که به‌خاطر رضای تو و رسالت و مسئولیتی که نسبت به امام و انقلاب داشتم، پای در جبهه گذاشتم و جان بی‌ارزش خود را به کف گرفته، تا بتوانم با نثار جانم در راه اسلام و قرآن ادای تکلیف کرده باشم و اکنون که خود را سربازی نالایق برای اسلام و امام می‌دانم، از تو ای مهربان خدا می‌خواهم که توفیق شهادت در راهت را نصیبم کنی.

 پیکر مطهر شهید  آقایی در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.

با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان سمنان جاذبه های گردشگری استان جمهوری اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت هشت سال دفاع مقدس قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین